تعطیلی ایستگاه‌های بازیافت اصفهان تا اطلاع ثانوی

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی فعالیت ایستگاه‌های بازیافت در شهر متوقف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد صادقی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و توقف هر نوع فعالیتی که می‌تواند به شیوع این بیماری منجر شود، به طور موقت و تا اطلاع ثانوی فعالیت ایستگاه‌های بازیافت در شهر متوقف شده است.

او در خصوص علت این تصمیم توضیح داد: برای کاهش تعامل میان شهروندان و متصدیان ایستگاه‌ها و تماس با سطوح مختلف و پسماند‌ها این تصمیم اتخاذ شده است تا احتمال ابتلای شهروندان و متصدیان از این طریق به صفر برسد اگر چه پیش از این اقدام نیز فعالیت ایستگاه‌های بازیافت دارای ضوابط بهداشتی بوده و علاوه بر ضدعفونی ایستگاه‌ها در دو نوبت طی شبانه روز، متصدیان ملزم به استفاده از ماسک و دستکش شده بودند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص نحوه مدیریت پسماند‌های خشک در زمانی که ایستگاه‌های بازیافت فعالیت نمی‌کنند گفت: شهروندان دغدغه مندی که در این شرایط هم مایل به جداسازی پسماند‌ها هستند، می‌توانند پسماند‌های خشک را طبق برنامه زمانبندی جمع آوری تحویل داده و یا در غیر این صورت آن‌ها را موقت در محلی در منزل انبار کنند و پس از پایان این وضعیت و شروع مجدد فعالیت ایستگاه‌های بازیافت به ایستگاه‌ها تحویل دهند.

صادقی خواستار مشارکت شهروندان در این ایام در حفاظت از محیط زیست شده و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در مدیریت و جمع آوری پسماند‌های خشک، شهروندان لازم است با کاهش تولید پسماند و افزایش بازمصرف به حفاظت از محیط زیست خود کمک کنند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار