جانشین استاندار فارس:

کسانی که به سفر رفته اند به محل سکونت و شهر خود برگردند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: کسانی که به سفر رفته اند به محل سکونت و شهر خود برگردند و کسانی هم که برای سفر برنامه ریزی کرده اند به سفر نروند.

قاسم پور جانشین استاندار در ستاد استانی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به اینکه برخی از مردم اصول ایمنی و بهداشتی برای مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: برای سلامتی مردم طرحی از سوی دولت مصوب شده که زمان اجرای این طرح از طریق صدا و سیما و رسانه‌های معتبر اطلاع رسانی می‌شود.

او گفت: با اجرای این طرح سفر از سایر استان‌ها به استان فارس ممنوع می‌شود و سختگیری‌های بیشتر و شدیدتری اعمال و مبادی خروجی و ورودی همه شهرستان‌های استان به شدت کنترل می‌شود تا افراد از شهری به شهر دیگر وارد نشوند و تنها کسانی که بومی هستند وارد آن شهرستان شوند.

او تصریح کرد: کسانی که به سفر رفته اند به محل سکونت و شهر خود برگردند و کسانی هم که برای سفر برنامه ریزی کرده اند به سفر نروند.

قاسم پور بیان کرد: برای خودرو‌هایی که مایحتاج و ضروریات زندگی مردم را حمل می‌کنند، خودرو‌های امدادی، اورژانس، آتش نشانی و همه خودرو‌هایی که حامل کارکنان ادارات و کارگران کارخانه‌ها هستند پیش بینی‌های لازم انجام شده و دچار مشکل نمی‌شوند.

او ادامه داد: برای کسانی که از سایر استان‌ها وارد فارس شوند، جریمه ۵۰۰ هزار تومان به بالا در نظر گرفته شده است و خودرو آن‌ها توقیف می‌شود و افراد مشکوک ۱۴ روز با هزینه خودشان در قرنطینه می‌مانند و در صورت لزوم به بیمارستان منتقل می‌شوند.

جانشین استاندار در ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه پیش از اجرای این طرح نیز در استان فارس کنترل شدید تردد در محور‌های مواصلاتی انجام می‌شد، گفت: همه ورودی‌ها و محور‌های مواصلاتی استان فارس بخصوص در شمال، به شدت کنترل می‌شد و از ورود خودرو‌های دیگر استان‌ها بخصوص استان‌های آلوده به فارس جلوگیری می‌شد و حتی خودرو‌های درون شهرستانی و ورود و خروج از یک شهرستان به شهرستان دیگر کنترل می‌شده است.

قاسم پور اضافه کرد: با اجرای این طرح، ورودی از یک استان به استان دیگر ممنوع می‌شود و حرکت درون استانی و از یک شهرستان به شهرستان دیگر مشمول مقرارت سختگیرانه تری می‌شوند و خروجی شهرستان‌ها به شدت کنترل می‌شوند و اجازه خروج شهروندان از یک شهر به شهر دیگر داده نمی‌شود.

او افزود: صنوفی هم که همکاری لازم ندارند پلمب می‌شوند.

جانشین استاندار در ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه در پی تصمیمات گرفته شده کاهش تردد جاده ای، هوایی و ریلی را داشته ایم، ادامه داد: کاهش تردد جاده‌ای ۷۰ تا ۹۰ درصد، هوایی ۹۸ درصد و ریلی (قطار شیراز-مشهد لغو شده، قطار شیراز-تهران کاهش ۵۰ درصدی) بوده است.

قاسم پور تصریح کرد: تردد اتوبوس مسافربری با استان‌های آلوده به طور کامل لغو شده و با تهران روزانه حدود ۵ سرویس و حدود ۶۰ مسافر است که قرار است باز هم کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار