باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

خداوند چه کسی را شافع امت رسول اکرم(ص) قرار داد؟/ گناهان کبیره‌ای که با زیارت سید الشهدا (ع) بخشیده می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین موسویان ویژگی‌های منحصر به فرد امام حسین (ع) را تشریح و تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، زندگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از زمان تولد تا شهادت، همراه با رمز و راز‌ها و اتفاقات حیرت انگیز بود. سالروز میلاد سید الشهدا (ع) بهترین بهانه برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به ایشان و بهره بردن از جایگاه والای معنوی امام سوم شیعیان است.

امام حسین  و رحمت واسعه

امام حسین (ع) از ابتدا منحصر به فرد بودند

 حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی درباره امام سوم شیعیان به خبرنگار ما گفت: اباعبدالله الحسین (ع) خصایص منحصر به فردی دارند که این خصوصیات در ولادت ایشان هم نمود داشته است. اندیشه‌ها در تمام تاریخ از دیدن این خصوصیات عجیب و خاص امام حسین (ع) متحیر است. از جمله این ویژگی ها، وجود شفاعت در تربت امام است. در زیارت ناحیه مقدسه، حضرت امام زمان (عج) خطاب به جد بزرگوارشان این عبارت را می‌گویند أَلسَّلامُ عَلى مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ فی تُرْبَتِهِ کسی که خدا شفا را در تربت ایشان قرار داد. خاک نجف اشرف، بقیع در مدینه و هیچ یک از قبور مطهر ائمه اطهار (ع)، حرم‌ها و ضریح‌های معصومان، خوردنی نیست. خوردن هیچ خاکی به جز تربت کربلای سید الشهدا (ع) جایز نیست.

سید جلال موسویان


بیشتر بخوانید: اتفاقات عجیب هنگام میلاد امام حسین (ع)


اشک‌های پیامبر (ص) هنگام متولد شدن امام حسین (ع)

وی افزود: وقتی امام حسین (ع) به دنیا آمدند، خاتم انبیاء (ص) خیلی گریه کردند و به حضرت زهرا (س) فرمودند که شافع امت من امام حسین (ع) است. در متن شریف حدیث کساء به امام حسین (ع) عرضه می‌داریم یا شافِعَ اُمَّتی‌,ای کسی که شفیع امت هستید. این شفاعت از باب رحمت است و به همین دلیل رحمت امام حسین (ع)، رحمت خاص است.

استجابت دعا

استجابت دعا زیر گنبد آسمانی بزرگ

این کارشناس مذهبی درباره استجابت دعا زیر قبه امام حسین (ع) بیان کرد: دیگر خصیصه خاص امام حسین (ع) این است که زیر قبه حرم مطهر ایشان دعا مستجاب می شود. خداوند تبارک و تعالی این استجابت را استجابت خاص قرار داده است. علی بن بلال یکی از یاران امام هادی (ع) است. امام هادی (ع) از وی مطالبه کرد که به نیابت از ایشان، به کربلا مشرف شود. علی بن بلال، وقتی از خانه امام هادی (ع) بیرون آمد، پیش خود گفت نمی‌توانم به نیابت از امام معصوم زیارت کنم. من کجا و زیارت امام حسین (ع) به نیابت از امام هادی (ع) کجا. وقتی این شخص مجدد به منزل امام هادی (ع) وارد شد، امام هادی (ع) فرمودند زیر قبه جدم سید الشهدا (ع) دعای انسان مستجاب است.


بیشتر بخوانید: آیا هر دعایی زیر قبه امام حسین (ع) مستجاب می‌شود؟


زیارتی که گناهان کبیره را از بین می‌برد

حجت الاسلام و المسلمین موسویان در ادامه بیان کرد: امام صادق (ع) درباره زیارت سید الشهدا (ع) می‌فرمایند، گناهان زائر جدمان امام حسین (ع)،بخشیده می‌شود، حتی اگر اهل گناهان کبیره باشد. البته برای تحقق این موضوع در زیارت سید الشهدا (ع) و معصومان، شرط معرفت نیز ذکر کردند. این روز‌ها زیارت اربعین امام حسین (ع) به عنوان یک شعار و مسئله جهانی مطرح است. در زیارت اربعین، ما با امام حسین (ع) پیمان می‌بندیم و در محضر ایشان اقرار می‌کنیم، اگر در کربلا نبودیم که جان و مالمان را فدای شما کنیم، الان قلب، فکر و تمام وجودمان با شماست. به همین دلیل ما در معیت زیارت امام حسین (ع) در اربعین قرار می‌گیریم.

زیارت اربعین

کشتی که همه را در خود جای می‌دهد و به مقصد می‌رساند

این کارشناس مذهبی در پایان اضافه کرد: کُلُّنا سَفنُ النِّجاة وَ لٰکِن سَفینةُ جَدِیَّ الحُسَیْن أَوسَع اهل بیت (ع)  کشتی نجات هستند و می‌گویند، همه ما کشتی نجات و هدایتگر هستیم، اما کشتی امام حسین (ع) سرعت و گنجایشش بیشتر است. نقل شده است که وقتی جناب فطرسِ ملک، خودش را به قنداقه سید الشهدا (ع) مالید، خدا به او بال و پرش را بازگرداند. بال و پری که به دلیل ترک اولی از این ملک گرفته شده بود. فطرس وقتی بال و پرش را مجدد به دست آورد، به امام حسین (ع) وعده داد که هرکسی در هر جایی از دنیا به ایشان سلام دهد، سلامشان را به سید الشهدا (ع) می‌رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
واقعا گناهان کبیره با زیارت امام حسین (ع) بخشیده میشه ؟
مگه میشه انسان حق الناس گردنش باشه با یه زیارت امام حسین (ع) تمام گناهانش بخشیده بشه .
لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
يا حسين شفاعتم كن كه لايق زيارتت باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
يا حسين شفاعتم كن كه لايق زيارتت باشم
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۴۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
جناب رئیس جمهور محترم ملت ایران عزیز و مظلوم و سرافراز که با شعار تدبیر و امید بر مسند قدرت و ثروت ملی ملت نشسته اید یارانه معیشتی کرونایی همه یارانه بگیران رو پرداخت کنید همچونین دو میلیون تومان وام قرض الحسنه را هم به همه یارانه بگیران پرداخت کنید خیلی از سرپرستان خانواده های یارانه بگیران بیکار و بی درآمد هستند این چگونه شناسایی افراد نیازمند است شما بر چه معیارهایی عدل و عدالت را اجرا می کنید اگر عدل اسلام ناب محمدی ص است پس چرا یارانه معیشتی کرونایی و وام 2000/000 تومانی را به همه سرپرستان بی درآمد پرداخت نکرده ایید به والله حق الناس و حق الله حق ملت نیازمندان جامعه گردنتان است اگر جبران نکنید . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر . لبیک یا حسین ع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام بر سید شهیدان.سلام بر سرور جوانان اهل بهشت.ولادت حضرت امام حسین(ع) را به تمامی مسلمانان جهان تبریک می گویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
السلام علیک یا ابا عبدالله شافع همه مردم دنیا باش آمین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
صل الله علیک یا ابا عبدالله یا سید الشهداء ویا سید الاحرار
Iran (Islamic Republic of)
فدایی حسین
۱۷:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
السلام علیک یا أباعبدالله السلام علیک و رحمت الله و برکاته
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۵:۲۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
یااباعبدا... تولدتان مبارک به حق مادر بزگواتان در این روزهای سخت و هراسان دعا گوی امت اسلامی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
صلي الله عليك يااباعبدالله الحسين
United States of America
یداله .م
۱۳:۰۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
السلام علی الحسین(ع) و علی علی بن الحسین(ع) و علی اولاد الحسین(ع) و علی اصحاب الحسین(ع) . السلام علیکم و رحمه الله و برکاته . السلام علی عباس الحسین(ع) . السلام علیک یا ابا عبداله الحسین علیه السلام یا سیدالشهداء . یا وجیها عنداله اشفع لنا عنداله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا" ما بقیت و بقی اللیل و النهار و لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
السلام علیک یااباعبدالله
این عید سعید را تبریک و تهنیت و شاد باشد می گوئیم برفرزند برومندشان حضرت بقیه الله صلوات الله علیه و رهبری معظم و همه شیعیان و دوست داران حضرتش مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
لبیک یا حسین (ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
صلی الله علیک یا اباعبدالله