سخنرانی رهبر انصارالله در آغاز ششمین سال مقاومت یمن

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله به مناسبت روز ملی ایستادگی ملت یمن دربرابر تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره همه‌جانبه این کشور سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیسره، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (پنجشنبه) به مناسبت پنج سال ایستادگی یمن در برابر هجمه جانبه ائتلاف متجاوز سعودی با سرکردگی عربستان و با پشتیبانی آمریکا و غرب و ورود این تجاوز به سال ششم در روز ملی ایستادگی ملت یمن دربرابر تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره همه‌جانبه این کشور سخنرانی کرد.

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله مقاومت ملت یمن در برابر ائتلاف سعودی را یک ایستادگی اسطوره‌ای و بی‌نظیر در تاریخ یمن خواند و از تمام ملت یمن بویژه رزمندگان یمنی در میدان جنگ به خاطر تمام فداکاری‌ها و ایستادگی‌ها قدردانی کرد.

رهبر انصارالله یمن گفت: «از لحظه اول این تجاوز از کشنده‌ترین سلاح‌ها برای هدف گرفتن و تخریب تمام امکانات خدماتی یمن استفاده شد؛ بنابراین مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، منازل، پلها، بندر‌ها و فرودگاه‌ها هدف گرفته شد و حتی از آثار تاریخی هم نگذشتند.»

بدرالدین الحوثی تاکید کرد: «ائتلاف با توجه به امکانات زیاد خود و برخورداری از پوشش بین‌المللی فکر می‌کرد طی چند هفته یا نهایتا چند ماه کار یمن را یکسره می‌کنند، اما پس از اینکه در این موضوع شکست خورد به کشتار، توطئه و برنامه‌های دیگر مانند فتنه انگیزی روی آورد تا اراده و روحیه ملت یمن را تضعیف کند، اما به خواست خدا و بیداری ملت شکست خورد. اقدامات دشمن در مناطق اشغالی ماهیت آن به عنوان اشغالگر را فاش کرد و اعترافات خیانتکاران نشان داد وضعیت آن‌ها مانند وضعیت یک اشغالگر است.»

عبدالملک الحوثی گفت: «ایستادگی ملت یمن با توکل به خدا ادامه خواهد داشت و تمام توطئه‌ها را شکست خواهد داد. دشمن به یک شکست واقعی رسیده و بر سر این موضوع اتفاق‌نظر وجود دارد.»

رهبر انصارالله یمن افزود: «ارتقای توانایی‌های نظامی یمن ادامه داد و امروز ملت یمن از توانایی نظامی پیشرفته و متنوعی برخوردار است و انواع سلاح‌ها را تولید می‌کند، «تولیدات نظامی امروز ما علی‌رغم محاصره و وضعیت سخت اقتصادی شامل سلاح کلاشینکف تا موشک‌های بالستیک و پهپاد می‌شود.»

وی در ادامه به تلاش‌های بسیار زیاد دستگاه‌های امنیتی یمن پرداخت و گفت، آن‌ها با جنگی سخت روبرو بوده‌اند و دستاورد‌های زیادی در تمام جبهه‌ها به دست آورده‌اند.

بدرالدین الحوثی ادامه داد: «بیشتر مسیر‌ها از نقطه سفر آغاز شد تا اینکه به پیروزی و تثبیت معادلات و ایجاد موازنه بازدارندگی شد. موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های یمنی امروز از دقت بالا و قدرت تخریبی بالایی برخوردارند که موازنه بازدارندگی را تثبیت می‌کنند.»


بیشتر بخوانید: استقبال طرف‌های یمنی از آتش‌بس به دلیل شیوع جهانی کرونا


عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد ائتلاف متجاوز سعودی باید از شکست خود در تمامی زمینه‌ها درس بگیرد. برآورد‌ها و پژوهش‌ها نشان می‌دهد خسارت‌های اقتصادی بزرگی به عربستان سعودی وارد شده و چشم‌انداز‌های این کشور شکست خورده است. اقتصاد امارات و عربستان در مرحله بحران است وعقبگرد آن‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود علاوه بر آن نظام عربستان سعودی با بحران سیاسی روبروست و بازداشت‌ها در داخل خاندان پادشاهی این کشور و تعقیب‌ها در داخل و خارج دلیل بر آن است. شکست نظامی عربستان علی‌رغم حمایت آمریکا، مورد تمسخر قرار گرفتن از سوی این کشور و باج‌خواهی‌های واشنگتن یک واقعیت است.

رهبر انصارالله یمن گفت: «متاسفانه دو نظام عربستان و امارات این ذهنیت عمومی را به وجود آورده‌اند که آن‌ها بدتر از اسرائیل هستند. آمریکا و اسرائیل دنبال این هستند که نمونه‌ای بیرحم و وحشی از عربستان و امارات به جاری اسرائیل ارائه دهند.»

الحوثی خطاب به ائتلاف متجاوز اعلام کرد: «ادمه این تجاوز پس از این همه شکست و خسارت فایده‌ای ندارد و ادامه جنگ پس از ۵ سال شما را به اهداف شومتان نخواهد رساند. آیا شما درس نمی‌گیرید؟»

بدرالدین الحوثی گفت: «توجیهی برای ادامه حملات شما وجود ندارد. این درست نیست که یک ملت خطری برای امنیت احدی در محیط عربو اسلامی خود باشد. هر کسی که موضعی اصولی در قبال مسایل امت اسلامی ما دارد خطری برای احدی نیست. شما باید در اصل دیدگاهتان نسبت به دیگران و ملت یمن تجدیدنظر کنید. ملت یمن شایسته آزادی و استقلال است و هر کسی فکر می‌کند می‌توند آن را به ابزاری تحت تسلط خودش قرار دهد در توهم است.»

رهبر انصار الله بیان کرد: «کسی که سعی می‌کند ما را به تابع بودن عادت دهد، ناامید خواهد شد و به اهدافش نخواهد رسید. عربستان باید دیدگاه‌ها سیاه خود را تغییر دهد و به حق همجواری احترام بگذارد. کسی که برای ذلت ملت یمن می‌کوشد خیال‌پرداز است.

وی سپس بر ضرورت کار در زمینه‌های مختلف زراعی، تحصیلی، اجتماعی و امثال آن برای پیشرفت و توسعه یمن و رسیدن به خودکفایی تاکید کرد.

رهبر انصارالله ائتلاف سعودی را به توقف حملات و رفع محاصره به شکل عملی و نه فقط در حد حرف فراخواند و از آن‌ها خواست موضعی واضح و شفاف در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: «خیانتکاران را به همراه شدن با تلاش‌های ملی صلح نصیحت می‌کنم. آنچه خیانتکاران و ائتلاف را ترسانده شیوع بیماری کرونا در میان خیانتکاران در تعدادی از جبهه‌ها از محورهاست. منابع ما تاکید کرده اند که کرونا در جبهه میدی شیوع پیدا کرده و تعداد مبتلایان بالاست.»

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: «از مواضع تمام کسانی که با ملت ما اعلام هبستگی کرده‌اند و در مقدمه آن‌ها جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کنیم، ایرانی که آشکارترین و دوستانه‌ترین موضع را داشته است و این علی‌رغم آن است که جمهوری اسلامی ایران به خاطر ایستادن در کنار ملت‌های مستضعف از محاصره ظالمانه در رنج است. از مواضع حمایتی حزب‌الله لبنان و آزادگان عراق و سوریه و دیگر ملت‌‎های جهان نیز قدردانی می‌کنیم.»

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: «اقدام مقامات سعودی در ربایش اعضای جنبش حماس و محاکمه آن‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم. آمادگی کامل خود برای آزادی یکی از خلبانان اسیر به همراه چهار افسر و سرباز متجاوزگر سعودی در مقابل آزادی ربایش‌شدگان از جنبش حماس را اعلام می‌کنیم. نظام سعودی ربایش‌شده‌های فلسطینی را به اتهام حمایت از طرفی تروریستی محاکمه می‌کند و منظورش مجاهدان است. بر آمادگی کامل خود برای انجام عملیات تبادل اسرا که ائتلاف دائما از آن شانه‌خالی کرده، تاکید می‌کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
خدا حفظتون کنه. اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری سلام الله علیها #لبیک_یا_حسین #لبیک_یا_مهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلذم درود بررزمندگان دلیر. یمن کهبااستقامت پیروزی خون بر شمشیر وشکست کفار صعود و یهود اربابانش شدند خدا یار نگهدا ر شماباشد امت رسول الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
انشأاللّه پیروز باشید همیشه تحمل کنید و در برابر ظالمان ایستادگی کنید که تنها همین است معنی انتظار
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام و درود خدا بر ملت شجاع و مقاوم یمن که در مقابل ظلم و ستم مشترک بین المللی با تحمل سخت ترین و بدترین شرایط ایستادگی و پایداری می کنندو لعنت خدا بر آل سعود و آل نهیان و بقیه آل های شریک آنها و شرکای آمریکائی و اروپائی صهیونیست آنهاو بالاخص سازمان ملل و کشورهای رای دهند به محاصره و کشتار ملت مظلوم یمن.
کشور های ازاده جهان باید با این ظلم اشکار به هر شکل ممکن مخالفت کرده و نسبت به اتمام آن اقدام کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
انشاالله پیروزی نزدیک است افرین به مقاومت و ایستادگی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
به امید موفقیت های بیشتر و پیروزی نهایی
زنده باد یمن..
Iran (Islamic Republic of)
نقی
۰۲:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
درود خدا بر مجاهدان راه حق
Iran (Islamic Republic of)
نقی
۰۲:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
درود خدا بر مجاهدان راه حق
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
ببخشید یمن کرونا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
قتل سید یمنی آیا منظور ایشون هستند که شهید میشن و از علائم ظهور خواهند بود ایشالا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
درود بر استقامت و شجاعت یمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
خداوند به شما توفیق و قدرت عطا کند انشالله ..
آفرین شیر بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدت
۲۱:۳۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
باید انصارالله آماده ضربه نهایی. باشد وامادگی خودرا به صددرصد برساند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۱:۳۰ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
قرآن کریم از زبان حضرت موسی ( ع ) :

سلام علی من تبع الهدی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
اگربشه کرونایشون کرداین محمدسلمان پمپو وترامپ خیلی خوبه نقاط حساس بازم بزنید اگربتونید به بن سلمان اسیب برسونید عالی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
ان شاءالله پیروزی با شماست، حمله کنید و مقاومت کنید، لعنت خدا بر صهیونیست و آل سعود و آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
بابا یمن را با عربستان صلح بدهید بعدش فکری به حال خودمان بکنید اینجور که پیش می رویم تا آخر سال حداقل صد هزار نفر بر اثر کرونا خواهند مرد. تو را به خدا کاری کنید
آخرین اخبار