کد خبر: ۷۲۹۵۴۸۹
گروه : مازندران » ساری
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
کد خبر : ۷۲۹۵۴۸۹

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از مصالحه ۸۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان در سال گذشته خبر داد.

سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: مرکز مشاوره استان با بهره گیری از مشاوران و مددکارانی مجرب و کارآزموده در مرکز استان و ۳۴ کلانتری سطح استان گام‌های موثری را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشته است که در این راستا از ۲۳ هزار و ۶۵۶ پرونده ارجاعی به این مراکز در سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۲۲۴ پرونده یعنی ۸۲ در صد منجر به مصالحه شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به بکارگیری کارشناسانی مجرب در زمینه‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری در این مراکز، افزود: مقابله موثر و کارآمد با مسائل و مشکلات زندگی و شناسایی ریشه‌های رفتار‌های نابهنجاری که امنیت اجتماعی و بهداشت روانی مردم را به خطر می‌اندازد از جمله وظایف کارشناسان این مرکز به شمار می‌رود.

سرهنگ ساداتی گفت: ایجاد زمینه‌های رشد و تعالی فردی و اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی است، از این رو مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی به منظور کمک به ارتقاء سطح فکری و توانایی فردی و اجتماعی افراد جامعه در سازمان پلیس تعریف شد.

او موضوعاتی نظیر اختلافات خانوادگی، نزاع و درگیری فردی، مسائل حقوقی و اجتماعی، مشکلات اقتصادی و شغلی، مسائل تربیتی و تحصیلی، مشکلات فضای مجازی و مشاوره پیش از ازدواج را از مهمترین موضوعات بررسی شده در این مراکز عنوان کرد و افزود: تمرکز اقدامات پیشگیرانه بر روی خانواده‌ها به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی از دیگر ماموریت‌های مرکز مشاوره و مددکاری است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی در مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه بسیج و انجمن اولیا و مربیان مدارس با موضوع آموزش مهارت‌های زندگی شامل: کنترل خشم، مهارت ارتباط موثر، مهارت جرات مندی، مهارت حل مسئله بصورت چهره به چهره توسط کارشناسان مشاوره ومددکاری در سطح استان در قالب طرح مشاوره فعال، افزود: در طول سال گذشته بیش از ۴۱۶ جلسه آموزشی برگزار و در مجموع ۲۵ هزارو ۱۶۷ نفر از این آموزش‌ها برخوردار شده اند.

سرهنگ ساداتی در ادامه طرح بهداشت روانی و آموزش کارکنان را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و گفت: در مجموع ۴۰۳ نفر از سربازان وظیفه و کارکنان انتظامی استان در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از این خدمت بهره‌مند شدند.

او همچنین حضور کارشناسان مشاوره در ۲۵ برنامه صدا و سیما، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی با دعوت از اساتید برون سازمانی بمنظور ارتقا دانش تخصصی کارشناسان مشاوره و مددکاری، تهیه ۹۵ مطلب علمی و آموزشی با موضوعات خانوادگی و مهارت‌های زندگی، برپایی ۲۵ نمایشگاه تخصصی با محوریت آسیب‌های خانواده از جمله طلاق و تاثیر آن بر خانواده، تعامل با ادارات و سازمان‌ها به منظور ارائه خدمات مشاوره و مددکاری و همچنین ارائه خدمات مددکاری، طراحی و چاپ چهار مرحله فصل نامه علمی تخصصی و برگزاری جلسات مشاوره گروهی و آموزش مهارت‌های ده گانه زندگی توسط کارشناسان برای ۳۵۰ نفر از خانواده‌های در معرض طلاق را از دیگر اقدامات انجام شده توسط کارشناسان مشاوره و مددکاری اعلام کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به این که برخورداری از کلیه خدمات مرکز مشاوره و کلانتری‌های سطح استان برای مردم به صورت رایگان می‌باشد، گفت: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان مازندران واقع در ساری- خیابان معلم- کوچه معلم دهم با شماره تلفن: ۳۳۲۴۷۴۷۳ –۲۱۸۲۶۱۹۴ همواره آماده خدمات مشاوره‌ای به مردم است.

انتهای پیام/س
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر