مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

رعایت ضوابط بهداشتی در مرغداری‌ها الزامی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها باید بهداشت فردی و محیطی را برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ رعایت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: به منظور رضایت مصرف کنندگان و سلامت عمومی، ضدعفونی وسایل نقلیه‌ای که داخل محوطه مرغداری هستند از قبیل ماشین‌های حمل مواد اولیه دان، سوخت و حمل جوجه ضروری است.

او تصریح کرد: به همین منظور از ورود و خروج افراد غیر مجاز و متفرقه به محوطه‌های مرغداری قبل از دوش گرفتن و تعویض لباس‌ها جلوگیری خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: به طور کلی کنترل ورود و خروج افراد و وسایل نقلیه باید مطابق دستورالعمل‌های ایمنی زیستی که از سوی سازمان دامپزشکی ابلاغ شده است، صورت بگیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، تشدید اقدامات امنیت زیستی و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحد‌های طیور و کشتارگاه‌ها ضروری‌تر از قبل به نظر می‌رسد، تصریح کرد: بر این اساس کارکنان این واحد‌ها باید نسبت به حذف تردد‌های غیر ضروری توجه داشته باشند و هر گونه تلفات غیر عادی را گزارش دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: از آنجا که پرندگان مهاجر می‌توانند به عنوان عامل ورود آلودگی باشند و طیور روستایی را نیز آلوده کنند، از پرورش دهندگان مرغ بومی می‌خواهیم ضمن رعایت اصول بهداشتی قبل از مصرف از سلامت طیور اطمینان داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.