رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

۱۳۰۰ نفر در شاهرود به بیمارستان مراجعه کردند

رضا چمن گفت: از ابتدای اسفند ماه ۹۸ تا کنون یک هزار و ۳۰۰ نفر در شاهرود و میامی با علائم حاد تنفسی و کرونا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس با اشاره به تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی ویدئو کنفرانس و اعطای اینترنت رایگان به بیمارستان‌های کشور، گفت: از آنجا که آذری جهرمی وزیر معین استان سمنان در زمینه کرونا محسوب می‌شود از وزارت ارتباطات می‌خواهیم تا این مورد را در دستور کار خود قرار دهد.

او با بیان اینکه در هفته‌های گذشته و با شیوع کرونا ویروس در استان سمنان، یک‌هزار و ۳۰۰ نفر دارای علائم بیماری کرونا ویروس، به اورژانس بیمارستان‌های شرق استان مراجعه کردند، ابراز کرد: قبل از شیوع فراگیر کرونا ویروس در استان و کشور، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۳۰۰ تخت بیمارستانی ویژه بیماران کرونا را تجهیز کرد چرا که می‌دانستیم کرونا به استان و شهرستان شاهرود خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه براساس آمار، در هفته‌های گذشته، ۷۶۰ مورد بستری بیماران دارای علائم کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) بستری شدند که از این تعداد، آزمایش ۳۳۵ نفر مثبت اعلام شد، گفت: ۱۲۰ تخت نقاهتگاهی ویژه بیمارانی که سلامتی خود را به صورت نسبی به دست آوردند در شرق استان سمنان در نظر گرفته شده است که باید از همکاری دستگاه‌های ذی ربط تقدیر کرد.

چمن ضمن بیان اینکه براساس آمار، افزون بر ۷۰ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در طرح غربالگری شرکت کردند، ابراز کرد: نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر تا کنون غربالگری شده‌اند.

او در خاتمه بیان کرد: براساس تحلیل‌ها، در خوش‌بینانه‌ترین حالت شیوع کرونا ویروس تا پایان اردیبهشت در کشور فروکش خواهد کرد و اگر مردم رعایت نکنند در بدبینانه‌ترین حالت این روند تا پایان مراد ۹۹ ادامه می‌یابد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار