دانستنی های پزشکی؛

ویروس کرونا؛ آداب گفتگوی اعضای خانواده در روزهای کرونایی

حیدری گفت: هر فردی در خانواده بعد از هر گونه برخورد نامناسب با طرف مقابل خود می تواند باعث تشنج و تشویش محیط خانه شود.


مهراب حیدری مدرس و مشاور مهارت های ارتباطی  در گفت وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آداب گفتگو  با اعضا خانواده در این روزهای کرونایی اظهار کرد:  این روزهای پر تنش، ماندن در خانه ممکن است از لحاظ روحی و روانی برای تمام اعضا خانواده مشکل ایجاد کند. به همین دلیل اگر روح و روان افراد مورد آسیب قرار بگیرد ممکن است تاثیراتی در بیان آنها به وجود آورد و موجب دوری و ناراحتی تک تک اعضا خانواده  از هم می شود. پس بهتر است تمام اعضا خانواده نوع آداب گفتگو با هم را بدانند.

او افزود: هر فردی در خانواده بعد از هر گونه برخورد نامناسب  با طرف مقابل خود می تواند باعث تشنج محیط خانه شود. این افراد در خارج از منزل هم برای اثبات خود دست به خشنونت خواهند زد. پس بهتر است در این روزها بیشتر برای تک تک خانواده وقت بگذاریم و کمی صبورانه تر با هم برخورد کنیم، زیرا می تواند در آینده عواقب خطرناکی را به همراه داشته باشد.

حیدری بیان کرد: اولین گام برای (گفتگوی موفق) حفظ آرامش است. بهتر است تمام اعضا خانواده  به جای جواب دادن یا نشان دادن واکنش سریع، ابتدا آرامش خود و جمع حاضر را حفظ کنند زیرا این رفتار با سکوت آسان تر خواهد بود. گوش دادن به حرف های طرف مقابل و درک ماجرا، تصویر صحیح‌تری از کل شرایط را برای همه ایجاد  خواهد کرد و زمانی موفق خواهیم شد که به طرف مقابل این پیام را بدهیم که کاملا او را درک می کنیم.


بیشتر بخوانید:بهترین راهکار برای برخورد با کودکان پرخاشگر


او گفت: کودکان و نوجوانان بیشتر از پدر و مادرشان توقع گفتگو کردن یا حرف زدن دارند. بنابراین بهتر است  با دقت و لذت به حرف های آنها گوش دهیم،  فرزندان در واقع مهمانانی هستند که به سرعت بزرگ می شوند و خانواده را ترک می کنند.

حیدری تاکید کرد: وقتی برای حرف زدن، صدای خود را بالا می‌بریم، بیشتر اوقات کسی حرف های ما را نمی‌فهمد و تنها دیگران را می ترسانیم، این مسئله حتی موجب ترک گفتگو خواهد شد. وقتی فریاد می زنیم بی‌شک کمتر شنیده خواهیم شد. این را بدانید فریاد زدن  یک ایده و ابزار خام یا غیر معمول است که تنها موجب رعب، وحشت و حتی جسور شدن فرد برای ادامه کار اشتباه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار