طراحی و ساخت دستگاه اسپری خودکار و تب‌سنج نوری دیواری در تبریز

دستگاه اسپری خودکار و تب‌سنج نوری دیواری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به دست محققان یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، دستگاه اسپری خودکار و تب‌سنج نوری دیواری در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به دست محققان یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز طراحی و ساخته شد.

در دستگاه اسپری خودکار، بدون نیاز به تماس دست، توسط حسگر‌های تعبیه شده در زیر دستگاه حضور دست شناسایی شده و ماده ضدعفونی کننده بر روی دست اسپری می‌شود.

این دستگاه می‌تواند در ورودی مراکز درمانی، ادارات و بانک‌ها نصب شود و نقش موثری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ایفا کند.

استفاده بهینه از ماده ضدعفونی، سادگی نصب و استفاده، امکان تولید انبوه و تجاری‌سازی و هم‌چنین قیمت تمام شده پایین از جمله مزیت‌های دستگاه طراحی و ساخته شده است.

این دستگاه، براساس طراحی داخلی در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، با توجه به شیوع ویروس کرونا و جهت پیشگیری از آن در ایام تعطیلات ساخته شده است و قیمت تمام شده آن حدود یک دهم نمونه مشابه خارجی آن است.

ساخت تب‌ سنج نوری دیواری، از دیگر محصولات این شرکت است که جایگزین مناسبی برای تب‌سنج‌های دستی نوری بوده و با هزینه پایین پیاده‌سازی شده است.

در این دستگاه با قرارگیری شخص در مقابل دستگاه دمای بدن شخص بر روی دستگاه ظاهر می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار