تدارک ۷۰۰ تخت برای دوران نقاهت مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۷۰۰ تخت اقامتی به منظور ارائه خدمات به بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان‌ها در محدوه زیر پوشش این دانشگاه تدارک دیده شده است.

طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۷۰۰ تخت اقامتی به منظور ارائه خدمات به بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان‌ها و یا افراد مثبت این بیماری که نیاز به بستری دارند در محدوه زیر پوشش این دانشگاه تدارک دیده شده است.

دکترسید مهدی طباطبایی اظهار داشت: در صورت نیاز، با همکاری سازمان‌های مرتبط امکان افزایش این تعداد تخت به هزار تخت وجود دارد.

وی ادامه داد:هم‌اینک بیش‌از  سه هزار تخت بستری در مراکز دانشگاهی به همراه ۶۰۰ تخت غیردانشگاهی آماده ارائه خدمات به مردم سیستان و بلوچستان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین بیش‌از ۱۷۰ تخت مراقبت‌های ویژه در سیستان و بلوچستان فعال است که این ظرفیت هم در ارائه خدمات درمانی به بیماران بدحال کرونا استفاده می‌شود.

وی افزود: هم‌اینک اختصاص یک دستگاه ستی اسکن برای نصب در شهرستان سراوان و تکمیل و تجهیز ۲ بیمارستان ۲۰۰ و ۳۲۰ تختخوابی سراوان و زاهدان مهمترین اولویت این دانشگاه در حوزه زیرساخت‌های سلامت است.

طباطبایی تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان را ۱۶۸ نفر عنوان کرد و افزود: بیشترین آمار ثبت شده این بیماری تاکنون با ۱۱۳ نفر به حوزه این دانشگاه اختصاص دارد.

وی گفت: ماندن در منزل و رعایت بهداشت بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار