قهرمان المپیک: نوروزِ شیراز، حال و هوایش با همه‌ی ایران فرق می‌کند

امید نوروزی گفت: واقعاً در ایام نوروز حال و هوای شهر شیراز با همه ایران فرق دارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امید نوروزی قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن و دارنده مدال طلا و نقره کشتی فرنگی جهان درباره حال و هوای روز‌های پایانی سال و ایام نوروز اظهار داشت: سال خوبی را پشت سر نگذاشتیم، سالی پر تلاطم که به پایان رسید، اما تنها چیزی که همیشه دل انسان را گرم نگه می‌دارد مرور خاطرات است و برای هر ورزشکاری قطعاً قهرمانی‌ها و پیروزی‌ها شیرین‌ترین بخش زندگی را تشکیل می‌دهد. برای من هم خاطرات خوب و شیرین به آن دوران باز می‌گردد و بخصوص کسب طلای المپیک لندن هفت سال پیش، خوشحالم که توانستم مدال ارزشمندی المپیک را برای مردم کشورم به ارمغان بیاورم.

«وزن کم کردن» سخت‌ترین رقیب من بود

وی درباره سخت‌ترین رقیب دوران ورزشی اش گفت: همیشه سخت‌ترین رقیب من ماندن سر وزن و وزن کم کردن برای مسابقات بود، تقریباً برای هر مسابقه ۱۲ کیلو وزن کم می‌کردم و واقعا پیش می‌آمد که یک ماه در رژیم صد در صدی جهت کم کردن وزن و برای حضور در مسابقات به سر می‌بردم.

تکمیل پیک نوروزی سخت‌ترین کار در نوروز بود

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی در ادامه افزود: ما شیرازی هستیم، پدر و مادرم اصالتاً لُر هستند، در دوران کودکی و نوجوانی روز‌های آخر سال که همه چیز رنگ و بوی دیگری داشت و همه به استقبال بهار می‌رفتند، خصوصاً در شیراز که این حال و هوایش واقعا با همه جای ایران فرق می‌کند، دید و بازدیدها، عیدی دادن و عیدی گرفتن‌ها خیلی می‌چسبید و سخت‌ترین قسمت آن روز‌ها تکمیل کردن پیک نوروزی بود. اما هر چه بزرگتر شدیم، مشکلات و گرفتاری‌ها ناخواسته بیشتر شد و حالا اولویت همه کار است و نشاط و شادابی در جامعه کمرنگ‌تر شده است.

علی محمدی بهترین دوستم است

وی خاطرنشان کرد: دوست خوبم از کشتی، علی محمدی است که سال‌ها با هم در اردو بودیم، هم اتاق بودیم. تا زمانی که کشتی می‌گرفتم و در اردوی تیم بودم، نوروز را کنار خانواده کشتی می‌گذراندم، ولی از سه سال پیش تاکنون در شیراز میزبانِ عزیزانی هستیم که به فروردین و اردیبهشتِ شیرازِ زیبا توام با بوی بهارنارنج تشریف می‌آورند.

نوروزی با اشاره به لحظه سال تحویل عنوان کرد: من همیشه حال خوبی لحظه‌ی سال تحویل دارم، احساس اینکه سالی دیگر رفت و سالی تازه نو شد، خانواده ام نخستین کسانی هستند که عید را به ایشان تبریک می‌گویم و خدمت شان می‌روم. دعا و آرزویم برای مردم خوبِ سرزمینم آرامش، آسایش، شادی و سلامتی در سال جدید است. دعا می‌کنم برای همه‌ی مردم که سال جدید پر از برکت و سلامتی باشد، معیشت شان به راحتی بگذرد و از فشار‌های اقتصادی رها شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار