محمدی: «تولد پسرم» بهترین اتفاق امسال بود/ طرفدار نساجی مازندرانم، اما تیم محبوبم پرسپولیس است

قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: بهترین اتفاقی که برای من در سال ۹۸ رخ داد تولد پسرم بود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مراد محمدی دارنده یک مدال طلا و ۲ برنز کشتی آزاد جهان و نفر سوم المپیک ۲۰۰۸ آتن درباره سالی که گذشت اظهار داشت: سال خوب، اما پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتم، حال ورزش کشور امسال خوب نبود هر چند بود که گذشت. تولد پسرم بهترین اتفاق امسال بود. از دور اتفاقات کشتی را دنبال می‌کردم و بیشتر وقتم را صرف زندگی شخصی ام کردم. در واقع هدفم این بود که برنامه‌های اقتصادی ام را سر و سامان بدهم که خدا را شکر ۷۰ درصد برنامه هایم عملیاتی شد و باقی مانده آن انشالله سال آینده به ثمر خواهند نشست.

کسب سهمیه کار آسانی نیست

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ در ادامه عنوان کرد: دعا می‌کنم بهترین نتایج برای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان رقم بخورد، چون می‌دانم کشتی گیران چه زحماتی را برای رسیدن به این نقطه از زندگی حرفه‌ای شان متحمل می‌شوند. ما ابتدا باید در دو وزن کسب سهیمه کنیم که کار آسانی نخواهد بود و پس از آن که راهی المپیک شدیم می‌توانم بگویم در سه وزن شانس ۱۰۰% کسب مدال داریم و در اوزان دیگر کمی بیشتر باید تلاش کنیم.

هیچ ورزشکار حرفه‌های نمی‌تواند کاملاً از حرفه اش کنار بِکشد

وی درباره برنامه‌های آتی خود گفت: ده سال است روی تشک کشتی نمی‌گیرم، اما فقط یک سال از این ده سال را کنار بودم، شش سال سر مربی تیم ملی نوجوانان بودم و بعد از آن شش ماه استراحت کردم و سپس یک سال و تیم سرمربی تیم کشتی آزاد کشور ترکمنستان شدم، اما حالا می‌خواهم کمی استراحت کنم هرچند که در شهرم ساری به آموزش و تمرین کشتی به صورت حرفه‌ای می‌پردازم و امیدوارم اینجا مثمرثمر باشم. هیچ ورزشکار حرفه‌ای نمی‌تواند تماماً از حرفه اش کنار بکشد.

خاطرات کشتی به رفاقت‌ها و رقابت ها، برد و باخت‌ها بر می‌گردد

دارنده ۲ مدال طلای آسیا در مورد خاطراتش از دوران ورزشی اظهار کرد: خاطرات کشتی گیر‌ها به رفاقت‌ها و رقابت ها، برد و باخت هایشان بسته است. خوشبختانه با تمام هم تیمی هایم رفیق هستم و حتی با برخی رفت و آمد خانوادگی داریم، مثل امیر عباس مرادی گنجی، حسن طهماسبی، فردین معصومی و همشهریان خودم. چندین حریف هم داشتم که واقعا از بهترین‌های کشتی دنیا بودند، به ماولت باتیروف حریف روسی در المپیک باختم و سال ۲۰۰۵ در رقابت‌های جهانی مقابل کویینتانا کوبایی مغلوب شدم. حتی با او در ساری کشتی گرفتم و آنقدر آن کشتی سخت بود که تا مدت‌ها به دنبال درمانم بودم البته به لحاظ روانی در شرایط خوبی بسر نمی‌بردم در هر صورت یک بار او را بردم و دو بار نیز بازنده بودم.

با همه وجود به استقبال بهار می‌روم/‌ ای کاش حال مردم ما خوب شود

وی درخصوص مراسم‌های عید نوروز نیز گفت: قدیم تر‌ها مراسم نوروزخوانی و مراسم سنتی بسیاری برگزار می‌شد که متاسفانه این روز‌ها و در سال‌های اخیر به خصوص کمرنگ شده و کم کم به دست فراموشی سپرده می‌شود. همیشه لحظه تحویل سال، همان احساس ده سالگی ام به من دست می‌دهد، با همان ذوق و شوق که برایش تحویل سال نو جذاب و و هیجان انگیز است. سال نو همیشه برای من نوید بخش تازه گی و اتفاقات تازه بوده، خودم را برای پذیرش آن آماده می‌کنم و با همه وجود به استقبال بهار می‌روم.

دارنده ۲ مدال نقره آسیا خاطرنشان کرد: من مسئول نیستم، من از مردمم. از هر جا که نگاه می‌کنم، می‌بینم حال مردم ما خوب نیست،‌ای کاش اتفاقی بیافتد و حال مردم ما خوب شود چرا که حق شان این همه ناراحتی، سختی و تنگدستی نیست. انتظار دوری نیست که مسئولان به فکر مردم شان باشند. ما زمانی می‌توانیم خوب باشیم که حال همه مردم خوب باشد. ان شاالله هر کسی در هر جایگاهی که هست برای مردم تلاش کند، مسئولین برای تهیه امکانات و رفاهیات و ورزشکاران با کسب مدال دل مردم را شاد کنند.

محمدی در خاتمه با بیان اینکه ان شاالله سال خوبی برای مردم کشورمان در پیش باشد عنوان کرد: فوتبال را کم و بیش دنبال می‌کنم، طرفدار نساجی مازندران هستم، اما تیم محبوبم پرسپولیس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار