بیکاری، عامل مهم هجوم افکار منفی و اضطراب

بیکاری، عامل مهم هجوم افکار منفی و اضطراب است، بنابراین در شرایط قرنطینه کنونی برنامه ریزی و تحرک کافی داشته باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  ، عضو هیات علمی و پزشک متخصص اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: با برنامه ریزی منظم روزانه، تحرک کافی، برقراری ارتباطات موثر و بیان احساسات، تفکر در خصوص ارزش‌های زندگی، استفاده از تکنیک‌های آرام سازی و ... می‌توان بر اضطراب و استرس غلبه کرد.

وحید شهریاری اظهار داشت: ترس در هنگام شیوع بیماری‌هایی نظیر کرونا ویروس نه تنها واکنش غیر طبیعی نبوده، بلکه باعث می‌شود رفتار‌های فرد معطوف به هدف باشد.

او اضافه کرد: ترس و نگرانی که فرد را به سمت و سوی دوری از خطر و پیشگیری از بیماری سوق دهد طبیعی است.

او اضطراب را مشکل ساز و خطرآفرین اعلام و عنوان کرد: ترس باعث می‌شود، خطر بیماری را جدی بگیریم و به سمت رفتار‌های هدفمند، مراقبت‌های بهداشتی و ... حرکت کنیم، اما در اضطراب، رفتار‌ها هدفمند نیست و نگرانی افراطی وجود دارد.

او توضیح داد: فرد مضطرب منتظر بروز فاجعه است و اضطرب به رفتار‌هایی نظیر پرخاشگری، عصبانیت، بی قراری، کم خوابی، گوشه گیری، شتابزدگی و علایم هیجانی مانند تحریک پذیری، ناامیدی، وحشت و... منجر می‌شود.

اوبا بیان این که نگرانی، مانع انجام عمل موثر می‌شود، خاطرنشان کرد: پذیرش، در هر مساله یا بحرانی نظیر کرونا ویروس بسیار حایز اهمیت است و علاوه بر آن استفاده از تجارب قبلی، خودگویی، تماشای فیلم، به اشتراک گذاشتن نگرانی با افراد صمیمی و صحبت کردن با آن‌ها تاثیر به سزایی در کاهش اضطراب ناشی از مساله جدید دارد.

شهریاری تصریح کرد: شرایط کنونی، بهترین فرصت برای ارزش‌های زندگی است، بنابراین با مدیریت و برنامه ریزی منظم می‌توان اولویت‌ها و ارزش‌های زندگی را واکاوی کرد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.