راه اندازی کارگاه تولید ماسک به همت موقوفه حاج محمد حسین خزانه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از راه اندازی کارگاه تولید ماسک با مشارکت و همت موقوفه حاج محمد حسین خزانه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از راه اندازی کارگاه تولید ماسک با مشارکت و همت موقوفه حاج محمد حسین خزانه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: روزانه در این کارگاه بیش از ۸ هزار عدد ماسک تولید می‌شود.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به طبخ و توزیع وعده غذایی کادر درمانی و جهادگران مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: طبخ غذا در دو نوبت ناهار و شام و همچنین تهیه میان وعده در آشپزخانه امامزاده زبیده خاتون (س) انجام می‌شود که این بسته‌های غذایی با نظارت کامل دانشگاه علوم پزشکی قزوین توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: میزان طبخ غذا بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی روزانه بین ۲۰۰ تا ۱هزار پرس غذا در هر وعده متغیراست.

او همچنین با اشاره به دوخت لباس کادر درمان افزود: با مشارکت موسسه خیریه ره‌جویان مهرورزی قزوین دوخت لباس از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اضافه کرد: این تولیدات به صورت صد در صد رایگان و تحت نظر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین به تمام بیمارستان‌های استان اهدا می‌شود و در صورت نیاز و با توجه به موقعیت بیمارستان صحرایی در نظر داریم با دوخت روبالشتی و روتختخوابی و چادر نماز، نیاز این مرکز را تامین کنیم.

حجت الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: در کنار تمام اقدامات اداره کل اوقاف، حمایت از خانواده‌های بی بضاعت از محل درآمد موقوفات استان، بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان انجام شد که مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان به صورت نقد و مابقی به صورت بسته‌های ارزاق بین جمعیت هدف توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: از محل درآمد موقوفه امین الرعایا، موقوفه نظری و موقوفه امینی، مبلغ سی میلیون تومان به انجمن حمایت از بیماران خاص قزوین برای خرید ماسک و بسته‌های بهداشتی اهدا شد.

او گفت: از محل درآمد موقوفات استان قزوین، با احتساب مبلغ بسته‌های حمایتی و نیز کمک هزینه خرید ملزومات پیشگیری از بیماری کرونا، تا کنون ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار