نویسنده سریال کامیون مطرح کرد؛

کانون خانواده و حمایت از جوانان را مورد توجه قرار دادیم

شهاب عباسی گفت: سریال کامیون کمدی موقعیت است و بسیار کم تیپ در این کار می‌بینید. اگر هم باشد تیپ-کاراکتر هستند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پخش سریال‌های مفرح و طنز در تعطیلات نوروز سابقه‌ای طولانی دارد. عیدی شبکه دو در نوروز ۹۹ به علاقمندان فیلم و سریال پخش سریال طنز «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم آرزو و شهرام دانشپور است که گروهی از بازیگران نام‌آشنا و حرفه‌ای سینما و تلویزیون در آن ایفای نقش کرده‌اند.

مجموعه طنز "کامیون" درباره یکی از پیشکسوتان فوتبال است که مدتی روی کامیون باربری کار می‌کند و پس از آشنایی با سه دانشجو که صاحبخانه به دلیل مشکلاتی اثاثیه‌شان را به خیابان ریخته است، درگیر ماجرا‌هایی می‌شود. داستان این سریال را شهاب عباسی بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است.

ابراهیم آرزو؛ تهیه‌کننده سریال نوروزی «کامیون» درباره این سریال می‌گوید: «کامیون» به تهیه‌کنندگی مشترک من و شهرام دانشپور، کارگردانی مسعود اطیابی و نویسندگی شهاب عباسی سریال نوروزی شبکه دو سیماست که در ۳۰ قسمت تولید و از ابتدای فروردین تا ماه رمضان پخش خواهد شد.

آرزو با اشاره به ژانر طنز این سریال اضافه می‌کند: با توجه به محدودیت‌های زمانی که برای سریال‌های مناسبتی وجود دارد، گروه سازنده «کامیون» توانست طبق برنامه‌ریزی پیش برود به گونه‌ای که اواسط اسفند درصد بالایی از کار تصویربرداری شده بود. تدوین این سریال نیز همزمان با تصویربرداری انجام شد تا با فشردگی زمان و کمبود وقت مواجه نشویم. صداگذاری و اصلاح رنگ را هم به سرعت پیش بردیم.

آرزو درباره تیم بازیگری این سریال اضافه کرد: در این سریال از یک گروه از بازیگران حرفه‌ای استفاده کردیم و تمام تلاش‌مان این بوده که با توجه به متن کار که یک طنز فاخر بود؛ نتیجه زحمات گروه به خوبی دیده شود.

او دوستی، همدلی و یاری رساندن به یکدیگر را درونمایه این سریال طنز دانست و گفت: اینکه انسان‌ها به ویژه بزرگتر‌ها به جوانان در شرایط سخت کمک کنند و راهگشا و راهنمای آن‌ها باشند؛ محور اصلی این سریال است.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه تا کنون ساخت سریال نوروزی در کارنامه خود نداشته است؛ افزود: این اولین تجربه نوروزی ماست. سریال‌سازی در مناسبت‌های اینچنین با این حُسن مواجه است که مخاطب اوقات بیشتری برای دنبال کردن سریال دارد. از این رو قابلیت دیده شدن و پی بردن به نظرات مخاطبان به صورت لحظه به لحظه وجود دارد. به نظرم «کامیون» جزو سریال‌های ماندگار صدا و سیما خواهد شد و می‌تواند به جذب مخاطب حداکثری بپردازد. رسالت صدا و سیما و ما در این ایام و شرایط خاص این است که یک کار خوب و قابل قبول به مردم ارائه کنیم. ما نیز در همین راستا پیش می‌رویم تا شادی مردم را در تعطیلات و دورهمی‌های خانوادگی روزافزون کنیم و اوقات دلنشینی برای مردم فراهم آوریم.

طنزی سالم پُر از موقعیت‌های طنز

شهاب عباسی؛ نویسنده «کامیون» چهره و نامی آشنا برای مخاطبان برنامه‌های طنز تلویزیون است. شاید بیشترین آشنایی با وی در مجموعه طنز «خنده بازار» باشد. اما سابقه عباسی در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردانی تله‌فیلم، فیلم و سریال‌های مختلفی از جمله تعطیلات پردردسر، خواب فروش، شرط اول، زیر آسمان شهر، پاورچین، دارا و ندار، دست به نقد و ... او را به یک فعال طنزپرداز در عرصه تلویزیون تبدیل کرده است.

شهاب عباسی درباره ویژگی‌های خاص متن «کامیون» و دسته‌بندی طنز این سریال به ما گفت: شاید بهترین دسته‌بندی که بتوان برای این سریال لحاظ کرد گونه «کمدی-رمانتیک» باشد. یعنی ما در این سریال درام هم خواهیم داشت و شاید به خاطر جریان داشتن برخی روابط انسانی بیننده متاثر هم می‌شود. البته در کنار شور و شعفی که بر فضای کلی سریال به دلیل نوروزی بودن آن حاکم است؛ نگاه‌ها را به سمت توجه به کانون خانواده و حمایت از جوانان می‌برد.

او ادامه می‌دهد: طنز این سریال کمدی موقعیت است و بسیار کم تیپ در این کار می‌بینید. اگر هم باشد تیپ-کاراکتر هستند یعنی شخصیت‌هایی که لایه‌بندی شده و گذشته و خانواده‌شان تعریف شده است. روی این شخصیت‌ها بسیار مانور داده‌ایم تا قابل باور باشند و نظیرشان در اطراف‌مان وجود دارد بنابراین مشکلات‌شان برای مخاطب قابل درک است. «کامیون» به نظر من یک طنز آبرومند و به دور از شوخی‌های سخیف است که هر کس متنش را خواند جزو اولین ویژگی‌هایی که اشاره کرد؛ سلامت کار بود.

عباسی ادامه می‌دهد: من خودم به عنوان نویسنده کار را دوست دارم هر چند که مثل همه کار‌های مناسبتی شرایط خاصی وجود داشت. باید سرعت‌مان را بالطبع بالا می‌بردیم، اما با همه این اوصاف من به خودم نمره قبولی می‌دهم.

عباسی درباره نگارش این سریال توضیح داد: زمانی که به کار ملحق شدم ده قسمت از سریال نگاشته شده بود که به دلیل پرلوکیشن بودن در آن زمان‌بندی محدود سریال جمع نمی‌شد. از این‌رو با صحبت‌هایی که انجام شد تصمیم گرفتیم متن را جمع و جورتر کنیم. البته به این صورت نیست که در یک ساختمان تصویربرداری شده باشد؛ خیر به ویژه از قسمت‌های یک تا بیست، سریال همراه با لوکیشن‌های مختلف، ریتم تند و پرهیجانی دارد.

او ادامه می‌دهد: «کامیون» را از نو نوشتم و تنها اسم سریال و شخصیت‌های آن را از نمونه اولیه گرفتم. وقتی وارد این پروژه شدم زمان کوتاهی در اختیارم بود، چون پنج، شش ماه صرف نوشتن متن قبلی شده بود.

لعیا زنگنه: اولین نقش طنز دوران کاریم را بازی کرده‌ام

«لعیا زنگنه» نیاز به معرفی ندارد. کارنامه‌ای پُر و پیمان در سابقه بازیگری او به چشم می‌خورد. از «در پناه تو» تا همین اواخر در سریال «پدر» که هر دو از شبکه دو سیما روانه آنتن شده اند. «کامیون» اولین نقش‌آفرینی طنز زنگنه است.

لعیا زنگنه درباره حضورش در این سریال می‌گوید: در «کامیون» نقش طنزی ایفا کردم که با نقش‌هایی که تا کنون بازی کرده‌ام متفاوت است. مهدی هاشمی نقش مقابلم در سریال است.

او درباره نقش خود توضیح می‌دهد: «شیرین افروز» یک زن معمولی است که در موقعیت‌های طنزی قرار می‌گیرد. با همسرش لجبازی‌هایی دارد و در موقعیت‌هایی به نظر من بی منطق عمل می‌کند هرچند به هر حال طنز هست و کار طنز منطق خاصی ندارد. در کل اتفاقات بامزه‌ای می‌افتند که به لب‌های مردم خنده می‌آورد.

این بازیگر درباره پیش‌بینی خود از موفقیت این سریال می‌گوید: وقتی متن را خواندم یکی به دلیل اینکه طنز بود و دیگر اینکه با شهرام دانش‌پور آشنا بودم، بازی در این نقش را پذیرفتم. چون کل کار را ندیدم درباره جذب مخاطب نمی‌توانم نظر دهم، اما در کاری که مهدی هاشمی بازی کند بیننده استقبال خواهد کرد.

زنگنه در پایان گفت: امیدوارم تهیه‌کننده‌های خوب حمایت شوند، چون کار‌هایی که با پشتوانه‌های خوب تولید می‌شوند قطعا اتفاق خوبی رقم خواهند زد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تلویزیون ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
به نظرمن که از پایتخت بهتره