طرح محرمانه پنتاگون برای نابودی کتائب حزب الله عراق

وزارت دفاع آمریکا با صدور یک بخشنامه محرمانه، از فرماندهان نظامی خواسته است که خود را آماده نابودی یکی از گروه‌های مقاومت در عراق کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور یک بخشنامه محرمانه، از فرماندهان نظامی خواسته است که خود را آماده نابودی یکی از گروه‌های مقاومت (کتائب حزب الله) در عراق کند.

براساس این طرح، اعلام شده است در صورتی که نیرو‌های ایرانی نیز در میان نیرو‌های کتائب حزب الله قرار داشتند مورد هدف قرار گیرند.

بر این اساس، این بخشنامه محرمانه هفته پیش صادر شده است. با این وجود، رابرت وایت، فرمانده تروریست‌های آمریکایی در عراق به شدت با این طرح مخالف است. وی معتقد است چنین اقدامی می‌تواند تنش‌ها را افزایش داده و عواقب سنگینی برای نیرو‌های آمریکایی داشته باشد و احتمال جنگ با ایران را افزایش دهد.

به همین دلیل این فرمانده آمریکایی با ارسال نامه‌ای به پنتاگون، با برآورد کردن هزینه این اقدام، اعلام کرده است در صورت عملی شدن این طرح، نیاز است که هزاران نظامی دیگر به خاورمیانه اعزام شوند و بودجه طرح مبارزه با داعش در عراق نیز باید صرف چنین کاری شود.

با این حال هنوز در دولت ترامپ درباره این طرح کشمکش وجود دارد. مایک پمپئو، وزیر خارجه و رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا خواستار تشدید تنش‌ها با ایران هستند. این در حالی است که مارک اسپر، وزیر دفاع و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نگران تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و بی ثباتی منطقه هستند.

یک مقام امنیتی در این باره گفت: اهدافی که آمریکا می‌تواند هدف قرار دهد شامل مقر فرماندهان، پایگاه‌ها و انبار تسلیحات کتائب حزب الله است. این اهداف می‌تواند در تمامی خاک عراق و سوریه مورد بمباران قرار بگیرند.

مارک اسپر به عنوان مقام اصلی در وزارت دفاع آمریکا علی رغم مخالفت خود، دستور تهیه طرح حمله نظامی را صادر کرده است.

کتائب حزب الله عراق بخشی از سازمان الحشد الشعبی (نیرو‌های مردمی عراق) است که پیشتر در مبارزه با تروریست‌های داعش نقش پررنگی داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
اینا همه طبل توخالیه آمریکا هست.میخواد ترسوهارو بترسونه.البته اینم بگم از این مردک قمارباز هرچیزی برمیاد.ولی آمریکا بدبخت تر از اونیه که بخواد وارد یه باتلاق بشه.حتی اگه توسط صهیونیستا هی کوک بشن که علیه ایران یه جنگ رو شروع کنن.این جنگ دیگه شروع یه جنگ جهانی خواهد شدو انتهاش به نابودی اسراییل ختم میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
جواب خون باید با خون داده بشه اگه آسیبی به بچه شیعه های عراق ایران وارد بشه باید آمریکا رو تو عراق تار و مار کرد به قول رهبر دوره بزن و فرار کن تموم شده
آخرین اخبار