آغاز نهضت حسینی و روز پاسدار

تولد سومین اختر تابناک ولایت در کشورمان، روز بزرگداشت مقام پاسدار نام گذاری شده است.

آغاز نهضت حسینی و روز پاسداربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سوم شعبان روزی نورانی و آغازی برای نهضت حسینی است زیرا در روز سوم شعبان سال چهارم هجری، در شهر مدینه امام حسین (ع ) به دنیا آمد که مظهر کامل صفت حق طلبی پدر، مادر و جدّ بزرگوارش بود. اعمالی برای شب و روز سوم شعبان که مصادف با ولادت سید الشهدا است.

ولادت امام حسین(ع) در شب جمعه سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:هنگام ولادت حسین در شب جمعه، جهت بزرگداشت او، خداوند متعال دستور داد تا فرشتگان مامور جهنم آتش آنرا بر اهل جهنم خاموش ‍ کنند و فرشتگان بهشتی بهشت را بیارایند و حورالعین خود را زینت داده و به دیدار هم روند و دیگر فرشتگان تسبیح و حمد و سپاس خدای را در صف های بهم پیوسته بپا دارند و جبرییل جهت تهنیت و شادباش گفتن به محضر پیامبر اکرم در هزار گروه که هر گروهی یک میلیون فرشته است ، فرود آید و به محمد صلی الله علیه و آله و سلم بگوید:

من او را حسین نام نهادم . او را شرورترین شخص زمان او، که سوار بر بدترین چهارپاست به قتل می رساند؛ وای بر قاتل حسین و پیشوای او که دستور قتل را صادر نمود؛ من از کشنده حسین بیزار و او نیز از من بیزار است ؛ زیرا در روز قیامت جرمی بالاتر از قتل حسین نیست که با مشرکان در آتش جهنم خواهد شد؛ آتش دوزخ به قاتل حسین مشتاق تر از بهشت به بهشتیان است .

آغاز نهضت حسینی و روز پاسدار

اعمال روز سوم شعبان

روزه

روز سوّم شعبان روز بسیار مبارکی است، شیخ طوسی در کتاب «مصباح» فرموده است:در این روز حضرت‏ حسین بن علی علیهما السّلام متولّد شد، و در چنین روزی توقیع [دست نوشت] شریف به سوی قاسم بن علاء همدانی وکیل‏ حضرت امام حسن عسگری علیه السّلام بیرون آمد که:مولایمان امام حسین علیه السّلام در روز پنجشنبه سوم شعبان متولّد شد، پس‏ آن روز را روزه بگیر و دعای زیر را بخوان.

آغاز نهضت حسینی و روز پاسدار

صلوات فرستادن
در ماه شعبان و در روز ولادت امام حسین(ع) بر خاندان اهل بیت(ع) صلوات بفرستید زیرا صلوات فرستادن شما را به خدا و پیامبر و خاندان او نزدیک تر می کند. در حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده است که پیامبر اکرم(ص) فرمود:شعبان ماه من است، در این ماه بر من و آل من، بسیار صلوات بفرستید.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.