شناسایی ۱۳۳ نفر مشکوک به کرونا توسط هلال احمر در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۳ نفر دارای علائم مشکوک به ویروس کرونا در پست‌های غربالگری این استان شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۳۴۵ هزار و ۱۹۸ نفر از ۱۴ اسفند تا کنون توسط اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان مورد پایش سلامت و غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند.

او افزود: نیروی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان برای این طرح از ظرفیت ۴۵۶ نفر از کارکنان و هزار و ۷۹۲ نفر امدادگر داوطلب استفاده کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این طرح ۱۴۱ هزار و ۴۵۰ دستگاه خودرو مورد غربالگری قرار گرفته که در مجموع ۳۴۵ هزار و ۱۹۸ نفر تا کنون در خصوص ویروس کرونا توسط هلال احمر پایش شدند.

او تصریح کرد: افراد تب دار شناخته شده در این پایش‌ها ۳۶۳ نفر بوده که در نهایت ۱۳۳ نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

راشکی افزود: طرح ملی غربالگری ویروس کرونا توسط جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از ۱۴ اسفند ۹۸ آغاز شده و همچنان تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

او گفت: نیرو‌های جمعیت هلال احمر علاوهبر غربالگری اقدام به توزیع بروشور و ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم به رانندگان و مسافران کردند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۷۳ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار