کارشناس مسائل مذهبی گفت: برای رهایی از بلا، همه مردم دنیا به کشتی نجات امام حسین (علیه السلام )پناه ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علیرضا حسین پور کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برای رهایی از بلا، همه مردم دنیا به کشتی نجات امام حسین علیه السلام پناه ببرند و راه نجات از بلا و عذاب، استغاثه، توبه و انابه است خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند بعد از مراعات تقوا برای توسل و التجا، دست به دامان وسیله‌ای کار ساز بشوید "یا ای‌ها الذین امنوا اتقوا الله وابتغوا الیه الوسیله "مفسرین شیعه، وسیله در این آیه شریفه را، اهلبیت (علیهم السلام) معنا کرده اند.

او افزود: در میان اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، از سوی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)، بعنوان چراغ هدایت و کشتی نجات معرفی شده است، بر این اساس برای رهایی از بلا، همه مردم دنیا به کشتی نجات، امام حسین (علیه السلام) پناه ببرند.

حجت الاسلام حسین پور بیان داشت: وقتی سران ابر قدرت‌های پوشالی، با تمام امکانات و تجهیزات مدرن، برای مهار یک موجود ریز و میکروسکوپی دچار عجز و ناتوانی میشوند تازه متوجه ضرورت استغاثه، دعا و راز و نیاز می‌شوند نکندخدای نکرده بچه مسلمان و بچه شیعه دچار تزلزل عقیده و غفلت از منابع فیض الهی و اهلبیت (علیهم السلام) غافل شوند.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: ما هرچه داریم از توسل به اهلبیت داریم، امشب که شب امام حسین (ع) نمونه‌ای از کرامات امام حسین (ع) را ذکر می‌کنیم و آستان مقدس امام حسین علیه السلام و محفل سوگواری آن حضرت، تنها مکانی است که همه، بدون توجه به رتبه و شخصیت، سر خضوع فرود می‌آورند و اشک می‌ریزند. عالمان و دانشمندان، چون به مقام آن حضرت آشنایی عمیق تری دارند، بیشتر فروتنی می‌کنند.  

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.