معاون‌کل وزارت بهداشت:

فرضیه ترور بیولوژیکی با کرونا منتفی نیست/ آمریکایی‌ها برای ایرانیان اشک تمساح می‌ریزند

حریرچی گفت: فرضیه ترور بیولوژیک با کرونا را نمی‌شود منتفی دانست، در کشور ستاد مربوطه در حال انجام تحقیقات جدی است.

بیماران زمینه‌ای سر وقت به اورژانس مراجعه کنندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در نشست خبری ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد:‌ از رفتار مردم در چند هفته اخیر در مقابله با کرونا تشکر می‌کنم. ما کشورهای مختلف را رصد می‌کنیم. میانگین رفتار مردم ما نشان داد فرهنگ مردم ایران بالاتر است. از تعداد معدودی هم که به توصیه‌های ما توجه نکردند، گله می‌کنم. تصمیم دولت این است که اگر کسی رعایت نکند، در جای لازم اعمال قانون شود.

او ادامه داد: شیوع و بروز سایر بیماری‌های ما کاهش پیدا نکرده است. کسی که دیابت دارد باید برای تزریق انسولین مراجعه کند. اجازه ندهید پیشرفته شود. اگر آپاندیسیت دیر مراجعه شود، در بعضی از استان‌ها منجربه تشکیل آبسه می‌شود. مردم هم اورژانس ها را سر وقت مراجعه کنند. مثلا اگر کسی آنژیوگرافی دارد، بعد از تعطیلات حتما مراجعه کند.

جهانپور گفت: ما در این شرایط کرونایی و رفت‌وآمد و اشتغال کم، ۲ گروه از مردم را فراموش نکنیم. دولت البته با قدرت کار می‌کند. گروه اول خانواده‌هایی که از قبل با کمک زندگی می‌کردند. گروه دوم خانوارهایی که سپرست خانواده روزمزد هستند، ما علاوه‌بر این نگران تغذیه‌ و سلامت این افراد هم هستیم.

مراجعه مردم به مراکز بهداشتی درمانی کاهش پیدا کرده است

حریرچی گفت: از فرصت ماندن در خانه استفاده کنیم. گزارش‌هایی داریم که در بعضی جاها همسران و فرزندان عادت نکردند با هم باشند. ما باید همدیگر را تقویت کنیم. بیکار هستیم یکدیگر را زیر ذره‌بین قرار ندهیم و سعی نکنیم همسر و فرزند خود را اصلاح کنیم. با هم بسازیم،  نگران هستیم پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا کند. تجهیزات را در جایی که نیاز است استفاده کنیم. بعضی افراد دچار وسواس شده‌اند. اینکه مردم ماسک را گران بخرند و در خانه استفاده کنند، لزومی ندارد و پرداختی از جیب مردم را بالا می‌برد.

او بیان کرد: مراجعه مردم به مراکز بهداشتی درمانی کاهش پیدا کرده است. بخشی به خاطر کارهای غیرضروری مانند جراحی زیبایی و دندانپزشکی بوده که اشکالی ندارد. اما آنچه مهم است اینکه کارهای ضروری را باید انجام دهیم. چه اروژانس چه غیراورژانس. البته سیستم بهداشتی درمانی ما نباید فرسوده شود. الان حدود ۹۸ درصد خدمات در بخش بستری را بخش دولتی ارائه می‌دهد. همکاران ما باید آماده باشند. با حرکت به سمت عادی‌شدن و کاهش بروز کرونا، باید خدمات دیگر را هم انجام دهیم و بعد از عید این را از بخش خصوصی درخواست خواهیم کرد.

او درباره سطوح مختلف قرنطینه اظهار کرد: ۴ سطح قرنطینه داریم که در سطح ایزولاسیون مبتلایان به کروناست و اصطلاح قرنطینه برای کسانی به کار می‌رود که مشکوک به ابتلا به کرونا هستند یا با فرد مثبت در تماس هستند و در متون پزشکی این مفهوم را دارد و قدم بعدی فاصله گذاری اجتماعی است تا تماس افراد را کم کنیم و از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شروع می‌شود و تا تعطیلی مراکز تجمع مثل بازار‌ها و اماکن زیارتی و برخی مشاغل غیر ضروری ادامه پیدا می‌کند و ما به میزان قابل توجهی از رفتار مردم راضی هستیم.

اجازه نمی‌دهیم بیمارانی که استطاعت ندارند، به بخش خصوصی بروند

حریرچی گفت: در سطح چهارم که مردم ان را قرنطینه می‌دادند، در چین اعمال شده و LOCK DOWN صورت گرفت و امکان خروج از منزل میسر نیست و در فرانسه ۶ استثنا مانند حضور در محل کار ضروری، خرید از محل نزدیک منزل، امور پزرشکی و مراقبت از کودک و سالمند و مراجعه به پارک‌ها برای ورزش و گردش حیوان خارجی قائل شدند و توصیه می‌کنیم الجزیره و بی بی سی انگلیسی را ببیند که از شکل قرنطینه گلایه داشتند که چرا فروشگاه‌ها تعطیل هستند.

او ادامه داد: شیمی درمانی در مراکز درمان دولتی بدون وقفه ادامه دارد و در بیمارستان امام خمینی به صورت مستقل به بیماران خدمات رسانی می‌شود و درخواست داریم که هیچ بیماری در دوران کرونا درمان خود را رها نکند و ما اجازه نمی‌دهیم بیمارانی که استطاعت ندارند، به بخش خصوصی بروند و دچار فشار مالی شوند.

حریرچی درباره تست در مراکز آزمایشگاهی خصوصی و دریافت هزینه‌های بالا در برخی مراکز گفت: ما در مراحل نخست از تست‌های اهدایی از سازمان جهانی بهداشت و چین استفاده می‌کردیم، اما اکنون برنامه داریم که از کیت‌های داخلی استفاده کنیم و از افراد مشکوک و اطرافیان افراد مثبت تست بگیریم و برنامه داریم تعداد تست‌ها را به ۱۵ هزار تست در روز برسانیم و از برخی آزمایشگاه‌ها کمک خواهیم گرفت و آزمایشگاه‌هایی که بیش از تعرفه هزینه دریافت کنند تخلف کرده اند و برخورد خواهند شد.

انتظار نداریم به ما کمک کنند فقط موانع را از سر راه ما بردارند

او درباره تحریم‌های ظالمانه و ادعای کمک به مردم ایران اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای مردم ایران اشک تمساح می‌ریزند ما انتظار نداریم به ما کمک کنند فقط موانع را از سر راه ما بردارند و اگر موانع برداشته شود با صادرات غیر نفتی و نفتی می‌توانیم منابع موردنیاز را تامین کنیم و آمریکایی‌ها مانع تراشی می‌کنند و مانع از نقل و انتقال ارز برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی می‌شوند و اگر این موانع برداشته شود بسیاری از مشکلا ت ما مرتفع می‌شود.

حریرچی در پاسخ به این سوال که آیا کرونا حمله بیولوژیک بوده است؟، گفت: فرضیه ترور بیولوژیک را نمی‌شود منتفی دانست. الان امریکا و چین هم ادعاهایی دارند و در کشور ستاد مربوطه در حال انجام تحقیقات جدی است.

او درباره درمان و واکسن کرونا گفت: اکثر درمان‌های استاندارد و توصیه شده برای کرونا، اختصاصی کرونا نیستند و آثار کوتاه مدت دارند. درمان‌های توصیه نشده یا بی تاثیر هستند یا مضر. کمترین زمان برای اینکه یک داروی اختصاصی برای کرونا بیاید یک سال تا ۱۸ ماه است. بهترین دارو‌های اختصاصی ویروس، ۴۰ تا ۵۰ درصد تاثیر دارد. پشت اکثر اخبار کشف داروی کرونا، تجارت است.

روند صعودی ابتلا در مناطق پرشیوع نزولی شده است

حریرچی درباره وضعیت کرونا در استان گیلان که بیان کرد: استان گیلان جزء استان‌های پرشیوع ما بوده است. خوشبختانه بسیار خوشحال هستیم که روند صعودی ابتلا در مناطق پرشیوع نزولی شده است. نه اینکه بیماری از بین رفته باشد. از نظر ما اگر بیمارستانی بیش از ۸۰ درصد تخت آن اشغال باشد، ما به آن شرایط بحرانی می‌گوییم. در گیلان در بیمارستان‌های شلوغ این وضعیت را داریم و در سایر بیمارستان‌ها تخت خالی داریم. اما نگران ورود بیماران جدید هستیم. زمانی به ما طعنه می‌زدند که از فرصت استفاده نکردیم. اما وضعیت ایتالیا و فرانسه و آمریکا و اسپانیا به خوبی نشان داد. فرصت و امکانات بیشتری داشتند، اما وضعیت مراقبت آن‌ها را دیدید. ما با تعداد تخت کمتر مراقبت بیشتری می‌دهیم.

او در واکنش به جوسازی‌های رسانه‌های معاند در ابتلای خودش به کرونا و ضعیف نشان دادن سیستم سلامت اظهار کرد: اگر معاون وزیر بهداشت ایران مبتلا می‌شود، خارجی‌ها می‌گویند نمی‌تواند از خود مراقبت کند چطور می‌خواهد از دیگران مراقبت کند. چند هفته بعد وزیر بهداشت انگلیس مبتلا شد یکی از شبکه‌ها گفت وزیر بهداشت انگلیس هم مبتلا شد و نشان می‌دهد چقدر پای کار بوده است. البته ذات آن‌ها همین است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه آیا آمار دقیق شهدای پزشک و کادر درمان را دارید؟گفت: آمار دقیق شهدای پزشک را به شکل روزانه استخراج می کنیم. در کشور چین هم در روزهای اول، تعداد ابتلای ناشی از کرونا در گروه پزشکی و پرستاری و پیراپزشکی از بیمارستان زیاد بود اما در نهایت در بیمارستان‌ها به حداقل رسید و ما شرمنده هستیم که مانند بسیاری از کشورهای دیگر، در روزهای اول ماسک به میزان کافی و مناسب نداشتیم اما پزشکان و پرستاران ما پای کار بودند.

ظرفیت آی سی یو در ۶ سال گذشته بیش از ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است

حریرچی ادامه داد: با اقدامات انجام شده ظرفیت آی سی یو در ۶ سال گذشته بیش از ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است، الان نزدیک به ۹ هزار تخت آی سی یو داریم و اگر به تعداد قبلی بود حتما به مشکل برمی‌خوردیم، اکنون در سراوان هم آی سی یو داریم. دولت‌هایی مثل ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان و انگلیس مورد سوال هستند که چرا تخت‌های بیمارستانی و پرسنل را کاهش دادند. آمریکا برای نیویورک یک کشتی نظامی آورد که مریض‌های عادی را خالی و در داخل کشتی درمان کند. ما زمانی که بیماری اوج می‌گرفت نگران بودیم که ظرفیت بالایی بخواهیم اما در هیچ استانی بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت دولتی مصروف بیماران کرونایی نشد.

او در پاسخ به این سوال که چند نفر مشکوک به کرونا فوت شدند؟، گفت: در زمستان امسال در استان‌های متعدد شیوع بیماری آنفلوانزا H1N1 داشتیم که علائم ریوی آن با کرونا تداخل داشته است. اینها یک دسته از بیماران هستند که کرونا داشتند. قبل از ورود کرونا به یک کشور عفونت‌ها را سعی می شود با عفونت‌های ریوی دیگر تطابق داده شود. قبل از اینکه کرونا را در کشور تشخیص دهیم، قاعدتا تعدادی بیمار بودند که با کرونا تطبیق داده نشدند.

هزینه‌های بهداشت و درمان فوق‌العاده افزایش پیدا کرده است

او ادامه داد: چیزی که از آن می‌ترسیدیم و الان قابل توجه نیست ولی خیلی مهم است، پاین بوده که پزشکان و پیراپزشکانی هستند که مبتلا شدند همچنین از افزایش هزینه‌های نظام سلامت نگران هستیم. با یک دوگانه متناقض روبرو هستیم. هزینه‌های بهداشت و درمان فوق‌العاده افزایش پیدا کرده، اما ۲ تامین کننده اقتصاد هم دولت و هم خانواده‌ها درآمدشان کاهش پیدا کرده است.

حریرچی درباره چرا باید بیماران خاص در بیمارستان‌ها باید هزینه شیمی درمانی را به جای ۶۰ هزار تومان، یک میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت کنند، گفت: کسانی که درمان شیمی‌درمانی آنها در بیمارستان‌های ما انجام می‌شد، درمان آنها بدون وقفه انجام خواهد شد. مثلا در مجمتع بیمارستانی امام خمینی انستیتو کانسر خدمات جراحی و شیمی‌درمانی را ارائه می‌دهد البته همیشه در تعطیلات عید خدمات کاهش پیدا می‌کرد.

او ادامه داد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم بیمار سرطانی که در بیمارستان دولتی درمان سرطان می گرفت، به بخش خصوصی برود البته در این شرایط هستند که شناسایی می شوند، بیماران جدیدی پیدا می‌شوند، هرز چند رسیدگی دشوار است اما باید بگویم به خدمت به مردم افتخار می کنیم، کسانی که استطاعت بخش خصوصی را ندارند حتما به بخش دولتی مراجعه کنند و پزشکان و پرستاران ما علی‌رغم مشکلات با افتخار خدمت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
اگر کسی چه مسئول چه مردم آدی بابا ما دو ماه هست در خانه ماندیم کرونا رو جدی بگیرید اگر از اول قرنطینه می شد به اینجا نمیرسید اگه وجدان دارید جان دیگری براتون مهم باشه بهداشت رو رعایت کنید و درخانه بمانید تعدادی مردم فدای تعدادی دیگر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
شكي نيست كه اين ويروس با اين همه گيري گسترده كار دست بشر است اما بايد توجه كرد كه چه كشورهايي نميگيرند يا اگر ميگيرند زود خوب ميشوند بله امريكا مملكتي شرور خود بزرگ بين و ناقض حقوق بشر است اما ساده انگاري است اگر فكر كنيم ترامپ ترسو و محافظه كار بخاطر انتخاب مجدد خودشم باشد اينكار را نميكرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا دشمن همیشگی ماست اینو خواهشا دولتمردای ما بفهمن دست بردارن ازین مذاکره های مسخرشون با شیطان بزررررگ
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۱:۴۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
این هم مجازات قاتلان حاج قاسم. نفرین بندگان خوب خدا دامن گیرشان شده. وقتی کشتی مسافران دریا گرفتار خطر می شود، مسافران کشتی از خدا کمک می خواهند. تا ببینیم چه می شود؟ انسان خطاکار در خانه اش زندانی شده است. توکل بر خدا.
Iran (Islamic Republic of)
دکترمحسن نصیروند
۰۱:۲۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام.این احتمال هست کرونا در ازمایشگاههای سلاح بیولوژیک امریکا ساخته شده و این احتمال در اینده نزدیک، قطعا روشن خواهد شد. .باتشکر
Germany
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
کار خود چینی ها ست
لطفا به فهم مردم توهین نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۶:۳۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
میگن آدمهای باهوش زیاد هویج میخورن، تو چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
دوباره حرفهای صد من بیه غاز. به جای این دروغهای شاخ دار به فکر مردم بیچاره باشید
Canada
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
ایا مرگ پرندگان در شمال با بیولوژی بودن این ویروس ربط داره ؟؟؟ لطفا اطلاع رسانی و شفاف سازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
مرگ برآمریکای تروریست پوستت کندس ترامپ قمارباز تو وهمدستانت درداخل ایران وخارج این مملکت صاحب داره امام زمان پشت وپناه ایران هست هرچی دشمنان ضد ایران خیانت کنندمانند بومرنگ به خودشان برمیگرددمانندکرونای آمریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
این چه تروریه که اروپا وامریکا هم گرفته وبیشترین کشته مال اروپاست
پیرها شون دارن میمیرن
ولی خودمونیم اروپا تصفیه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
همین شما بودی که گفتی دوران قرنطینه گذشته حالا داری حرف از قرنطینه در چهار سطح رو می زنی برای خودم متاسفم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
کاری ندارم ساختگی هست یانه فقط امیدوارم خدا بهمون رحم کنه چون تا واکسنش پیدا نشه هرگز ریشه کن نمیشه حتی اگه متوقف هم بشه باز بریم بیرون دوباره روز از نو روزی از نو همه اینا بکنار واکسنش بیاد قیمتش چقدره؟
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۲۳:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اما نرخ اعلام شده زیاد است سه هزار نفر در یک روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
این همون آقایی نیست که میگفت قرنطینه مال صدسال‌قبله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
چرا چین نه جای سوال است که چین فقط یک استانش درگیر شده ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! و همه ی دنیا اکثر شهرهاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
تا دیروز میگفت قرنطینه منسوخ شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
ویروس کرونا برآمده ازمبدا انتشار خفاش وابزیان دریایی ،و آلودگی‌های آب اقیانوسها توسط مواد پلاستیکی تجزیه نا پذیر،مواد نفتی نشتی ازکشتی ها،ویاالودگی گازهای گلخانه‌ای باالودگی هوای شهرها تواما،بنابراین بشریت ناگزیر است در مورد این موارد تجدید نظرجدی نمایدیاهمچنان ناظرتراژدی باشد.دکترع-ص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
جاوید صفری
۲۱:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من دولت هم داره ازین آب گلالود ماهی میگیره
کارخونه های ورشکسته خودش مشغول تولید ماسک و الکل و اینا کرده و با قیمت گزاف به مردم فلک زده ازدست ایشان میفروشه و ازین طریق کسب درامد میکنه و خودش از ورشکستگی نجات میده.
شما بلد نیستین مملکتو بچرخونید که مردمو به این روز انداختید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
قرص جویدنی ویتامین c خریدم ۳۰۰۰ تومان
Netherlands
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
بقول یک جمله قدیمی وزارت بهداشت که بسیاری از افراد درونش انگار هیچ اعتقادی بهش نداره:
پیشگیری بهتر از درمان است هزینه اش هم کمتر است کاش این جمله را یکبار خودشان بخوانند و درست بفهمند و به آن عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
من دیشب دل دردگرفتم فکر کنم تقصیر امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
مگه حریرچی کرونا نگرفته بود چطور خوب شد زود
الان که باید بازم قرنطینه باشه که طول میکشه
Canada
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
فقط در خانه ماندن باعث افت این بیماری میشه .اینجا دو متر از هم فاصله میگیرند .اگر مجبور به خرید هستند .ماسک و دستکش
اگر میخواهید زنده بمانید .فقط در خانه بمانید و بس
همدیگر را تحمل کنید و خودتون را با تمیزی .کتاب خواندن .گل کاشتن ووو سرگرم کنید .این ویروس شوخی بردار نیست .جوان و کلان هم نمیشناسد .تریلی مرده ها را میبرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
کاش استفاده از کیت داخلی زودتر انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اگه کار امریکا بود خودش دچارش نمیشد. یا حداقل نمیزاشت تو کشور اسراییل شیوع پیدا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۹:۱۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
به جای فرضیه تروربیولوژیکی بهتربودفرضیه گروه خونی مطرح میشداینکه کدام گروه خونی بیشترعامل انتقال بیماری هست رابایددرنظرگرفت چون ویروس جهش یافته باتک تک گروه های خونی ژنوم متفاوتی داشته.درواقع بایدآمارگرفت درکشورباگروه خونیoبیماربیشتری داریدیاباگروه خونیAوABخون افرادنقش مهمی داردامانکته اصلی این هست که درایران دکترمتخصص خون کم داریم واگربیشترداشتیم بیشترمیشدفرضیه رامبنی بربیولوژیک بودن ویروس کرونابررسی کردوتحت کنترل قرارداد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
بنظرم مردم ازنااگاهی قبل ازشیوع کرنا با جزعی ترین مریضی اصلن مریض هم نبودند بیمارستانها پراز مردم بود وبرای بیمارستان الکی پول خرج میکردند واخرش هم میگفتند در حقوق کم اوردیم همه اش هم قشر کم سواد وضعیف حالا خودشان میدانند ازخودشان چطور مواظبت کننددیگه بیمارستان جای مریضی های واجبه/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
پس چرا خبر H1N1 را الان به مردم اون هم بصورت مبهم و بدون اينكه مشخص كنيد كدام شهرها و مناطق چنين مساله اي اتفاق است، مي گوييد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
شما مخالف قرتطینه بودبد فرمودید قرنطینه مال جنک جهانی دوم حالا نظرت برگشت.
تا زنده ایم رزمنده ایم درودبر رهبر انقلاب امام سید علی خامنه ای وسپاه وارتش وبسیج ونیروهای حزب الله
Iran (Islamic Republic of)
رضا حیدری سیستانی
۱۷:۴۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
توی خانه ماندن خوب است اما موجود زنده در خانه غذا و اب نیاز دارند و تامین همین نیازمندهی هم به پول نیاز دارد.جناب اقا رییس جمهور.جناب وزیر مردمی که نان شب مانده اند چاره ای جز بیرون امدن جهت تامین نیازمندی ندارند. جلو انان را بکیرید که برای تفریح و گردش هستند .وای اگر کرونا مردم سیستان و بلوچستان را نکشد این فقر و بدبختی می کشد .جناب اقای حریرچی هفته پیش امدی زابل و مشاهده نمودی که زابل هیچی ندارد حتی پزشک .خواهشا شفا بگو در ایا با این موج مسافر ورودی به زابل امیدی برای بیماران که با گرد و غبارهای 20سال خشک سالی ریه ندارند امیدی است.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
این مسافرهای هندی و پاکستانی که جدیدا وارد کردید قم چیه جریان ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
خدایا مسئولین ما رو از شر توهم تئوری توطئه نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
آقای حریرچی اگر قانون قرنطینه (جنگ جهانی اول) را برای قم عملی می کردید کشور به فلاکت کشیده نمی شد .مشکل اصلی ما آمریکا نیست مشکل اصلی ما مدیران نا لایق هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اقا،الان بهترین زمان دنیاست، که مردم دنیا رو،برعلیه بیوتروریسم امریکا،بشورانید،چه شما اینکارو بکنید وچه نکنید،اون ها،به اعمال ننگینشون از ترور حاج قاسم و نابودی ملتهای ازاده دست برنمیدارن.پس باید همه دنیارو برعلیه امریکا ودستگاه جهنمی اش بسیج کرد.
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۱۷:۰۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
میبایست از همه فعالان حوزه سلامت الخصوص دکتر حریرچی که الحق خیلی زحمت میکشند و باید قدردانی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ش
۲۳:۳۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
فقط به فکر تشکر و تشریفات هستیم. انجام وظیفه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
این ها یی که منفی داده کلا مشکل داره
Iran (Islamic Republic of)
گشتاسب
۱۶:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
کلیه اقدامات و سیاست های ایلات متحده آمریکا از سال ۱۳۳۲ کلا. بضرر ملت و کشور ایران بوده و هست و این سیاست ها ادامه خواهد یافت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اگرآمریکا نبود کوتاهی های خودرا گردن چه کسی می انداختید قرص جویدنی ویتامین ث یک ماه قبل بسته ای 3500تومان بود الان 11000تومان است نبود ماسک والکل هم تقصیر آمریکاست دست بردارید نمی توانید مدیریت کنید کنار بکشید در همه چیز کوتاهی کرده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
همه دارن تلاش خودشونو میکنن.کمبود مختص ایران نیست این اتفاق همه جا افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز
فکر کنم کمی باید منصف هم بود.
توصیه میکنم خبر را دوباره و دقیق بخوانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
با بعضی ها که قوانین جدی نمی گیرند با ید شدید برخورد بشه دیگه از هزار به سه هزار مبتلا داریم به خاطر این افراد بی ملاحظه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
تولد حضرت ابوالفضل عباس (ع) مبارکباد انشاله به حق فررزند رشی امیرالمومنین هر چه زودتر این ویروس در کل کشور و جهان از بین بره و ارامش به جهان باز گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اجازه نمی‌دهیم بیمارانی که استطاعت ندارند، به بخش خصوصی بروند
مگه نگفتین درمان بیماران کرونایی رایگانه چه فرقی میکنه دولتی یا خصوصی باشه شاید تو خصوصی بهتر رسیدگی کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اقاى حريره چى توهم بسه ديگه
Korea (Republic of)
محمد
۱۵:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
از اینکه توصیه ای به اعضای خانواده داشتن خیلی جالب بود کاش چند تا مثال میزدن از اون گزارش هایی که بهشون رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
آقای حریرچی یک سری به بیمارستان میلاد تهران بزنید ببینید چه جوری دل بیمار و همراهاشون رو خون می کنند و با بی احترامی و بی ادبی و با داد وبیداد با هزار بد بختی بیمار بد حال رو پذیرش می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
آقای حریرچی وضعیت بیمارستانهای زنجان افتضاح هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا اینو از ته قلبم میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
ما همه شدیدا از دولت آمریکا متنفر هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
مواظب باش به قلبتون فشار نیاد لطفا مثل بقیه بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
نترس به قلبش فشار نمیاد تازه تقویت هم میشه، جنابعالی چرا بهت فشار میاد ...جواب ناشناس ۱۶:۵۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
ظاهرا به شما هم فشار اومده وگرنه نگرانیتون برای قلب دوستمون نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
من هم کرونای شدم !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
مراقب خودت و دیگران باش.انشالله سلامتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
مایعات داغ،سوپ، و تقویت دستگاه ایمنی با خوردن، سیر وپیاز، و میوه علاج واقعی کروناست، انشاا... بحق مولا شفاپیداکنی،این روزها همه باید به هم کمک کنیم، یاحق.
Germany
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
ویروس ب پیام متقل نکنی خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
بلا دور باشه خوب میشوید به امید ایزد منان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
شک نکن که کرونا رو شکست میدی بحول وقوه الهی
منکه براحتی شکستش دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
فکر کنم منظورش به حرف آقای حریرچی بود که گفت منم کرونایی شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
شما اگر نگران خانوارهایی هستید که سرپرست خانواده روزمزد است، خوب این بودجه کشور را که به صورت حقوق و مزایا و ... بین خود و کارمندان و سایر زیر دستانتان تقسیم می کنید، بین همه تقسیم کنید.یعنی به جای اینکه بودجه کشور فقط به چند میلیون نفر برسد به 70 میلیون نفر برسد و ده میلیون باقی مانده پولدارها هستند که باید مالیات نیز بدهند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا درست میگویید
Germany
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
اینها مگه به فکر ملت هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
درد کشیده به ایشون میگن . خودش کشیده که متوجه شده به آمریکا نمیتوان اعتماد کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
معلومه که کار شیاطینی مثل آمریکاست. مردم چین هزاران ساله دارن انواع حیوونارو می خورن کی همچین چیزی داشتیم. آمریکای جنایت کار منتظر فرصت بود تا هدفشو عملی کنه و تونست. اونا به مردم خودشونم رحم ندارن چون همه جارو این ویروس فرا گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
و جالب اینه که هدف آمریکا نابود کردن اقتصاد چین بوده حالا اقتصاد خودش داره نابود میشه اونور همه کشورا از چین کمک میخوان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
شماها واقعاً یک مغز منجمد سنگی جهت داده شده هستید که با میخ آهنین هم چیزی در آن فرو نمی رود. فقط دعا می کنم خدواند به شما و امثال شما .........عنایت فرماید شاید بیدار شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
آره فیلمش رو هم ساختن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
لعنت به آمریکا و دوست دارانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سال 2008 هم همچین چیزی از چین شیوع داشته خود امریکا و هم اون سال اقتصادش بدجوری ضربه دیده اما خوب وقتی دیگه رهبرم این موضوع رو مطرح میکنه نمیشه گفت اینم نیست!
آخرین اخبار