معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی خبر داد؛

تعلق سه ماه سهمیه دارویی به بیماران پیوندی و خاص

منوچهری گفت:جهت کاهش تردد بیماران پرونده‌ای مانند بیماران پیوندی و خاص سهمیه دارویی به صورت سه ماهه تعلق گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرعباس منوچهری معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: اتخاذ تصمیم در مورد چگونگی نظارت و بازرسی از مراکز طرف قرارداد تا اطلاع ثانوی با لحاظ شرایط استانی به مدیریت درمان استان محول شده است.

وی افزود: همچنین اعتبار دفترچه‌های درمانی که تا پایان بهمن ماه سال جاری دارای اعتبار بودند، با توجه به اعلام قبلی تا پایان فروردین ۱۳۹۹ بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمه شدگان، تمدید شدند و سقف تعدادی و ریالی مراکز طرف قرارداد نیز با لحاظ شرایط استانی به مدیریت درمان استان محول شده است.

به گفته منوچهری واحد‌های طرف قرارداد سرپایی اعم از داروخانه ها، مراکز پاراکلینیک و پزشکان می‌توانند نسبت به بارگذاری فایل نسخ و انجام پذیرش غیر حضوری اقدام کنند و اسناد کاغذی را نزد خود نگهداری و از خرداد ۹۹ به بعد جهت انجام پذیرش به واحد پذیرش دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی ارائه نمایند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: پزشکان فعال در سامانه نسخه الکترونیک نیز می‌توانند نسبت به بارگذاری فایل اکسل و یا ثبت رکورد به رکورد مطابق روال جاری اقدام نموده و اسناد کاغذی خود را از خرداد ۹۹ به بعد به واحد پذیرش دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی ارائه نمایند.

منوچهری با تأکید بر اینکه همکاران مرتبط با پذیرش، انتقال، رسیدگی به نسخ و صورتحساب‌های ارائه شده و تاًیید نسخ دارویی و پاراکلینیکی ملزم به استفاده از وسایل حفاظتی و رعایت اصول بهداشتی هستند، اظهار داشت: نسخ و صورتحساب‌های ارائه شده از سوی مراکز طرف قرارداد به واحد پذیرش، در کیسه‌های پلاستیکی و یا کارتن مناسب بسته بندی مجدد شده و رسید پذیرش بر اساس برگ درخواست مرکز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: رسیدگی به اسناد سرپایی ارائه شده حداقل دو هفته بعد از زمان پذیرش و با رعایت اصول بهداشتی انجام می‌شود و استفاده حداکثری از سامانه نسخه الکترونیک سازمان تاًمین اجتماعی جهت کاهش انتقال ویروس از طریق دفترچه‌های درمانی مورد تاًکید قرار دارد.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در خصوص نسخ دارویی و پاراکلینیکی گفت: اعتبار پرونده‌های دارویی بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمار به مدت دو ماه تمدید شده است و همچنین سقف ریالی قابل تاًیید از سوی داروخانه‌های طرف قرارداد برای بیماران پرونده‌ای هشت میلیون تومان و برای بیماران غیر پرونده‌ای سه میلیون تومان تعیین شده است.

 منوچهری گفت: تا اطلاع ثانوی فقط لیست دارو‌های دارای دستورالعمل خرید راهبردی نیاز به تشکیل پرونده دارند و سایر دارو‌ها بدون تشکیل پرونده قابل ثبت، تاًیید و محاسبه خواهند بود.

به گفته منوچهری اخذ گواهی پزشک جهت تشکیل پرونده دارویی تا اطلاع ثانوی حذف شده و فاصله زمانی ۱۸۰ روز برای انجام خدمات سی تی اسکن تا اطلاع ثانوی حذف می‌شود و تجویز آن از سوی همه پزشکان مورد قبول است. از طرفی جهت کاهش تردد بیماران پرونده‌ای مانند بیماران پیوندی و خاص سهمیه دارویی به صورت سه ماهه تعلق گرفت.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: تشکیل پرونده دارویی بدون نیاز به حضور بیمار نیز طراحی و به مورد اجرا گذارده شد تا بیماران بدون مراجعه به دفاتر بتوانند پرونده دارویی تشکیل دهند تا ضمن کاهش رفت و آمد بیماران از شیوع بیشتر بیماری covid۱۹ جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار