منابع مالی بلوکه شده ایران توسط آمریکا کی آزاد می‌شود؟

یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرد نتیجه‌ای رسمی در خصوص آزاد شدن بخشی از منابع مالی ایرانی بلوکه شده توسط آمریکا اعلام نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که برخی اخبار از آزاد شدن بخشی از منابع مالی ایرانی بلوکه شده توسط آمریکا خبر می‌دهند یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرد همچنان نتیجه‌ای رسمی در خصوص این مساله اعلام نشده است.

- از مفاد این خبر و اخبار مشابه آن مشخص می‌شود که در نتیجه فشار‌های بین‌المللی احتمالا می‌توان منتظر اتفاقاتی در این خصوص بود، اما همچنان روشن نیست اموال بلوکه شده‌ای که بناست مشمول آزادی قرار گیرند چه میزان از اصل اموال و دارایی‌های بلوکه شده ایرانی را شامل خواهد شد

- همچنین از اخبار منتشر شده با دقت نمیتوان دریافت کرد آیا این آزادی مشمول اموال و دارایی‌های بلوکه شده ایران در آمریکا نیز خواهد شد یا نه؟

- در حالی که تنها در آمریکا بخشی از پول‌های ایرانی از روزگار قبل از انقلاب بلوکه شده اند کم نیستند املاک و دارایی‌هایی که درکنار مقادیر قابل توجهی طلا مشمول بلوکه شدن قرار گرفته اند. نکته جالب توجه آنکه تلاش آمریکا در شرایط جدید متوجه آن است که چنانچه به این مطالبه بحق و تاریخی مردم ایران تن دهد آن را به عنوان لطفی آمریکایی به مردم ایران معرفی کند.

- اخیرا اعلام آمادگی آمریکا در کمک به ایران در سایه استدلال‌هایی اساسی مورد استقبال قرار نگرفت. اساسی‌ترین این استدلال‌ها در این زمینه متوجه تحمیل تحریم‌های بی منطق آمریکا بر ایران بود. ملت ایران اعتقاد دارد آمریکا چنانکه دلسوز ایرانیان است در اولین قدم بایستی حسن نیت خود را در رفع تحریم‌های ظالمانه اش نشان دهد.

- در اینکه آمریکا نسبت به آزاد سازی بخشی از دارایی‌های ایران در شرایط کنونی تن داده باشد و یا راه را بر دریافت مطالبات ایران از دیگر کشور‌ها بازکرده باشد یقیناً نقش افکار عمومی جهانی و برخی دولت‌ها بی تاثیر نبوده است والا ترامپ کرونا را جز عاملی ازعوامل تهدید فشار بر ایرانیان تلقی نمی‌کند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۹:۱۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
با پیروزی سپاه اسلام بر سپاه کفار،