مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران؛

بارش های پایتخت مقطعی است / آبگرفتگی معابر نداریم

عطایی آخرین تمهیدات مدیریت شهری برای مدیریت بارش های بهاره پایتخت را تشریح کرد.

اصغر عطایی مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین تمهیدات مدیرت شهری برای مدیریت بارش های بهاره گفت: با توجه به آنکه از پیش تر و سال گذشته به ما اعلام شده بود که ما در این مقطع سال 99 بارش خواهیم داشت کار لایروبی انهار و مسیل ها در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و به طور جدی فعالیت لایروبی انهار و مسیل ها از سوی مناطق انجام شد.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود: ما برای این مقطع سال زود تر از این تاریخ منتظر شروع بارش ها بودیم و مدیریت شهری پایتخت آمادگی صد در صد برای مدیریت بارش های بهاره را دارد و باید به این موضوع اشاره کنم که اگر شهری با سیلاب مواجه می شود این سیلاب از گرفتگی و بالا زدن آب از کانال ها و مسیل ها رخ می دهد که خوشبختانه با لایروبی جدی تمامی کانال ها و مسیل ها نگرانی از این جهت نداریم.

عطایی ادامه داد: شکل بارش ها در فصل بهار به این شکل است که تعدادی ابر از یک موقعیت جغرافیایی وارد می شود و یکی از مناطق پایتخت را درگیر می کند و شهروندان نیز تصور می کنند که این بارش ها در سراسر تهران در حال انجام است که باید گفت به این شکل نیست و بارش های بهاره به شکل پراکنده است و که با تخلیه به شکل رگبار چند ساعته منطقه را ترک می کند.

او تاکید کرد: در کنار لایروبی انهار و مسیل ها، کار پاکسازی جوی های سطحی نیز به شکل مداوم در حال انجام است تا کمتر شاهد آب‌ماندگی در برخی از معابر باشیم.


بیشتر بخوانید: ستاد ملی مقابله با کرونا مخالف تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت است 


مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به این نکته که با مدیران و کارشناسان سازمان هواشناسی برای پیش بینی تداوم بارش ها در ارتباط هستیم گفت: بر اساس اعلام کارشناسان سازمان هواشناسی بارش های امروز پایتخت ادامه دار نیست و شکل بارش ها بیشتر به شکل رگبار موقت است.

عطایی با اشاره به کار گرفتن نیروهای خدمات شهری به شکل آماده باش گفت: پیش از درگیر شدن کشور با بحران کرونا نیز ما در تمام 14 قسمت های اجرایی درگیر خدمات شهری نیروهای مورد نیاز جهت مدیریت حوادث را به شکل آماده باش به کار می گرفتیم و این رویه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار