۳۲ هزار هکتار باغ چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه

امسال ۳۲ هزار هکتار از مجموع ۴۰ هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش بیمه قرار دارد.

صدور ۱۳۶ هزار بیمه‌نامه در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌زراعی جاری از اول مهرماه ۱۳۹۸ تاکنون، ۱۳۶ هزار انواع بیمه‌نامه در حوزه‌های زراعی، باغی، دام و طیور در استان صادر شده است.

او تأکید کرد: از این تعداد، ۶۴ هزار بیمه‌نامه مربوط به حوزه باغی، ۶۵ هزار بیمه‌نامه مربوط به بخش زراعی و بقیه مرتبط با دام و طیور می باشد.

غریب افزود: امسال ۳۲ هزار هکتار از مجموع ۴۰ هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری و ۱۷۱ هزار هکتار از زراعت استان زیرپوشش بیمه قرار دارد.

او اضافه کرد: در سرمازدگی اخیر به‌طور میانگین ۱۵ تا ۳۰ درصد زراعت و ۱۰ تا ۲۵ درصد باغات استان خسارت دیده است.

غریب ادامه داد: چهار هزار و ۲۹۳ کشاورز استان واجدشرایط دریافت کمک بلاعوض ناشی از خسارت سیلاب فروردین‌ماه پارسال بود که از این تعداد به چهار هزار و ۱۲۸ نفر پرداخت شد.

او گفت: تاکنون برای پرداخت ۳۳۶ میلیارد ریال تسهیلات به یک‌هزار و ۲۵۶ نفر از مجموع یک‌هزار و ۳۴۶ نفر از شیلات‌داران خسارت‌دیده در سیلاب پارسال تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل انجام شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به چهار هزار و ۱۰۳ نفر از کشاورزان، دامداران و شیلات‌داران استان پرداخت گردید.

او اظهار داشت: در این راستا، ۳۲۰ فقره تسهیلات کم‌بهره نیز به یک‌هزار و ۳۱۱ نفر از کشاورزان، دامداران و شیلات‌داران چهارمحال و بختیاری داده شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار