تامین وسایل حفاظت فردی مورد نیاز کارگران در معرض آسیب کرونا

در دومین جلسه کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی اهداف قابل پیگیری در سه بخش اعطای تسهیلات کم بهره، امهال بدهی و پوشش بیمه بیکاری مطرح شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این جلسه پرداخت ۵۰ درصد غرامت دستمزد به کارگران دارای استراحت پزشکی بدون نظر کمیسیون پزشکی سازمان تامین اجتماعی که نیازمند زمان بیشتری است اعلام گردید که معاونت روابط کار از این ابلاغ سازمان تأمین اجتماعی تشکر و خواهان اقدام به موقع استان‌ها در این زمینه گردید.

همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته‌های متناظر استانی و استفاده از ظرفیت‌های شورای هماهنگی استانی واحد‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا مورد موافقت قرار گرفت. همچنین انجام مکاتبات با مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها برای تامین تجهیزات و مواد صد عفونی برای کارگاه‌های استان و توزیع و ترویج مناسب دستورالعمل‌های راهنما با موضوع مقابله با بیماری کرونا از جمله در معادن از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین موضوع درخواست تعویق دریافت هزینه‌های آب، برق و گاز مصرف کارگاه‌های کشور تا پایان اردیبهشت سال جاری مشروط به حفظ اشتغال موجود مورد بررسی قرار گرفت.

امکان سنجی اعمال محدویت استفاده از نصف سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران مشاغل در کارگاه‌های کشور از طریق کمیته‌های متناطر استانی با هدف حفظ فاصله بیماری زایی و حمایت‌های دولت از کارفرمایان به شرط حفط اشتغال موجود از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین مقررشد با وزارت کشور و شهرداری تهران مکاتباتی در خصوص تامین وسایل حفاظت فردی و مواد ضد عفونی مورد نیاز کارگران در معرض آسیب بیماری کرونا مکاتباتی صورت گیرد؛ و علاوه بر این قرار شد نظر تخصصی اداره کل روابط کار و جبران خدمت در خصوص شرایط کاری کارگران، تعلیق قرارداد بعضی از کارگران بررسی و نظر کارشناسی اعلام گردد. در پایان مقرر شد دستورالعمل مشترکی از سوی حوزه معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی به منظور تعیین حدود و تفکیک نوع پرداخت بیمه بیکاری تهیه و ابلاغ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار