مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سالانه بیش از ۲۳ هزار تن انواع صیفی‌جات گلخانه‌ای در این منطقه تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، شیخلو  مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سالانه بیش از ۲۳ هزار تن انواع صیفی‌جات گلخانه‌ای در این منطقه، تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

 شیخلو  افزود: در چندین نوبت به کشاورزان، باغداران و صاحبان گلخانه‌های محدوده ارس در خصوص موارد بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا اطلاع رسانی انجام شده و ضمن نظارت مستمر بر این واحدها، از فعالان گلخانه‌ها خواسته شده تا عملیات ضدعفونی خطوط، سالن‌ها و ... به طور مستمر در دستور کارشان قرار دهند.

او گفت:تمامی گلخانه‌های ارس ضمن رعایت کامل نکات بهداشتی در حال فعالیت هستند.

او افزود: ضدعفونی کردن خطوط و محوطه و سالن‌های غذاخوری، سرویس‌های بهداشتی و همچنین سرویس ایاب ذهاب و تب سنجی در این گلخانه‌ها همه روزه انجام می‌شود و مدیریت مجموعه ها، امورات را شیفت بندی کرده تا از حداقل نیرو‌ها استفاده کند.

شیخلو با اشاره به برنامه ریزی در این مدیریت برای کاهش مراجعات گفت: سعی شده بیشتر امور به صورت غیر حضوری حل و فصل شود و در عین حال از جامعه کشاورزی و گلخانه دارن نیز خواسته شده از برگزاری جلسات بپرهیزند و تمامی کلاس‌های آموزشی ترویجی کشاورزی که توسط این مدیریت برگزار می‌شد تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

منطقه آزاد ارس با ۷۰ هزار هکتار وسعت و در قالب سه ناحیه منفصل با مرکزیت جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار