متقی فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مهم‌ترین مسئولیت مجلس یازدهم، توسعه تولید است/ جهش تولید، رفتار انقلابی در حوزه اقتصادی است

سخنگوی جبهه پایداری گفت: جهش تولید همان شکل گیری رفتار انقلابی در حوزه‌ فعالیت‌های اقتصادی است.

مقام معظم رهبری دولت و ملت با هم را برای فعالیت در جبهه تولید فرخواندند/مهم‌ترین مسئولیت مجلس  یازدهم توسعه تولید است/ جهش تولید همان شکل گیری رفتار انقلابی در حوزه اقتصادی استمجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگوبا خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «جهش تولید» گفت: مقام معظم رهبری تقریبا در همه پیام‌های نوروزی خود تولید و رشد اقتصادی را مورد توجه قرار داده‌اند، اما دولت‌ها با ضعف و قوت خود آنچنان نتواستند از عهده این ماموریت بربیایند، یا نخواستند یا نکردند یا نتواستند، به هر حال آنچنان که در شان شعارها است اهداف محقق نشد.

او افزود: مقام معظم رهبری سال گذشته را رونق تولید نام‌گذاری کردند و مردم هم به این شعار توجه ویژه ای داشتند  و کالا‌های خارجی کم‌تر خریداری شد، همچنین از تولید داخلی حمایت بیشتری شد. این شعار کمی محقق شد اما رضایت بخش نبود، چرا که دولت با این شعار همراه نبود.

متقی فر تصریح کرد: دولت به معنای واقعی هیچ توجهی به اقتصاد مقاومتی و تولید نداشت، البته جلسات، تصمیمات و حرف‌ها زیاد است، اما آنچه که به تعبیر مقام معظم رهبری نتیجه دهد و این رشد و تحول را مردم حس کنند اتفاق نیفتاد، هنگامی هم که مردم چیزی را احساس نکنند مشخص می‌شود که حرکت ضعیف بوده است.

او افزود: دیگر نمی توان به آهنگ حمایت از تولید مانند سال گذشته  ادامه داد و جهش تولید یک  دعوت عام است، یعنی مقام معظم رهبری دولت و ملت همگی را برای فعالیت در جبهه  تولید فرخواندند.

مهم‌ترین مسئولیت مجلس  یازدهم، توجه به تولید است

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه همه ملت و دولت باید با یک اندیشه انقلابی و جهادی رفتار  کنند، گفت: جهش همان باید‌های جهادی است، یعنی شب و روز را نباید شناخت و همه ظرفیت های  موجود در بخش‌های عمومی و خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد.

متقی فر با بیان اینکه مهم‌ترین مسئولیت دولت و مجلس  یازدهم توجه به تولید است،  تصریح کرد:  بیشترین مخاطب شعار سال، مجلس است، چراکه اگر مجلس انقلابی باشد و جهش تولید را جزء ماموریت اصلی خود را بداند و متعهدانه برخورد کند، بدون شک می‌تواند دولت را هم به خط کند، گرچه سال پایانی دولت است.

او افزود: مردم مطلقا نباید به دنبال کالای خارجی بروند و باید ظرفیت‌های مالی، فکری و علمی خود را به سمت جهش تولید بسیج کنند، انشالله مشکل اصلی ما با این همکاری ها حل خواهدشد.

باید ابزار  تحریم  نفت  از دست دشمن گرفته شود

متقی فر  با تاکید بر اینکه در داخل کشور ظرفیت‌های اقتصادی بسیار زیادی وجود دارد، گفت: به لطف خداوند نعمت ها و ظرفیت های کشورمان  تمام شدنی نیست و ذخایر زیادی داریم که اگر فعال شود به نتیجه دلخواه می رسیم و  ابزار  تحریم  نفت هم از دست دشمن گرفته خواهد شد. همچنین با فعال کردن ظرفیت‌های داخلی  به  درآمد خارجی بی نیاز می شویم.

او افزود: درآمد نفتی کشورمان خود به خود به صفر رسیده و زیر ۳۰ دلار است،  بنابراین تمام شعار‌هایی که دولت محترم داده همه به بن بست  رسیده و  به  تدابیر، مذاکرات، طرح‌ها و فکر‌های دولت امیدی نیست.

سخنگوی جبهه پایداری در پایان تاکید کرد: دولت باید با شجاعت بپذیرد که همان راهی را که  مقام معظم رهبری از اول آدرس داده  بود  به مقصد می‌رسد و  این لوکوموتیو را بر ریلی سوار کند که رهبری گذاشته است. همچنین باید بگویم که جهش تولید همان شکل گیری رفتار انقلابی در حوزه‌های فعالیت‌های اقتصادی  است.


بیشتر بخوانید:همکاری قوا برای رسیدن به «جهش تولید» لازم است/ دولت باید تولید را به بخش خصوصی بسپارد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار