درخواست اتحادیه اروپا از انگلیس برای تمدید مذاکرات پسابرگزیت

دیپلمات‌ها و مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند انتظار دارند انگلیس به دلیل شیوع ویروس کرونا دوره گذار برگزیت را تا پس از پایان سال جاری میلادی تمدید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دیپلمات‌ها و مقامات اتحادیه اروپا امروز اعلام کردند این اتحادیه انتظار دارد انگلیس دوره گذار از برگزیت را تا پس از پایان سال جاری میلادی تمدید کنند، زیرا مذاکرات به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شده است.

دیوید مک آلیستر، یک نماینده محافظه کار آلمانی در اتحادیه اروپا که ریاست گروه برگزیت را در پارلمان اروپا بر عهده دارد، در این خصوص گفت: «بیماری کرونا برنامه بسیار جنجالی را پیچیده‌تر می‌کند.»

او در ادامه توضیح داد: «اتحادیه اروپا همیشه آماده تمدید دوره انتقال بوده است. اکنون توپ آشکارا در زمین انگلیس است ... تاکنون، دولت انگلیس دائماً چنین گزینه‌ای را رد می‌کرد. تحت شرایط فعلی، لندن باید با دقت دوباره تمدید را بررسی کند.»

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا امروز اعلام کردند انتظار دارند در ماه مه یا ژوئن درخواستی در این خوصوص از سوی انگلیس ارائه شود.

اروپا در تلاش برای مهار شیوع بیماری است که بیش از ۳۳۰ هزار نفر را در این قاره مبتلا ساخته و نزدیک به ۲۱۰۰۰ قربانی گرفته است.

در انگلیس نیز بوریس جانسون، نخست وزیر و دومینیک کامینگز، مشاور نخست وزیر و مغز متفکر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به کرونا مبتلا شده‌اند.

لندن و اتحادیه اروپا به دنبال به دست آوردن توافق بر سر پیمان تجاری جدید تا پایان سال جاری میلادی هستند، با این حال اتحادیه اروپا مدت‌هاست که می‌گوید چنین زمانی برای توافق درباره همه چیز از تجارت گرفته تا امنیت و شیلات بسیار کوتاه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار