یخچال بدون برفک

برای از بین بردن بوی بد یخچال می‌توانید مقداری زغال را بکوبید و در کیسه‌های پارچه‌ای نازکی بریزید و در طبقه بالای یخچال بگذارید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از لوازم ضروری در هر خانه‌ای یخچال است که همه‌ی افراد خانه هم با آن در تماس هستند. از بچه‌ها که در آن به دنبال خوراکی می‌گردند تا خانم خانه که وظیفه‌ سر و سامان دادن و نظافت آنرا هم بر عهده دارد.

چگونه یخچالمان را خوشبو کنیم؟
برای از بین بردن بوی بد یخچال می‌توانید مقداری زغال را بکوبید و در کیسه‌های پارچه‌ای نازکی بریزید و در طبقه بالای یخچال بگذارید. هرچند هفته یک بار کیسه زغال را در آفتاب بگذارید تا خشک شود و دوباره بتوانید از آن به عنوان بوگیر استفاده کنید.

تمیز کردن قفسه‌های یخچال
قفسه‌ها و کشو‌هایی را که می‌توان بیرون آورد می‌توانید با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و پس از خشک شدن دوباره در یخچال قرار دهید.

شیوه تمیز کردن پشت یخچال
پشت یخچال را تمیز نگاه دارید. برای پاک کردن این قسمت، دو شاخه یخچال را بیرون آورید و دستگاه را کمی جلو بکشید. به وسیله‌ی جاروبرقی گرد وغبار پشت یخچال را بزدایید. به این ترتیب دستگاه بهتر کار می‌کند و عمر بیشتری خواهد داشت.

نحوه تمیز کردن یخچال و از بین بردن بوی آن
برای تمیز کردن دیواره‌های داخلی یخچال از محلول جوش‌شیرین و آب کمک بگیرید. برای این منظور، یک تا دو قاشق جوش‌شیرین را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و یخچال را با آن پاک کنید. سپس با دستمال تمیز خشک نمایید. جوش‌شیرین بوی نامطبوع یخچال را از بین می‌برد.

برفک یخچال و فریزر را به‌صورت منظم آب کنید، چون با افزایش ضخامت برفک، مصرف انرژی بالا می‌رود.

برفک چیست و با آن چه کنیم؟
اگر لاستیک‌های دور در یخچال و فریزر خراب باشد، داخل فریزر مقدار زیادی برفک می‌زند. نوار‌های لاستیکی در یخچال و فریزر به مرور زمان انعطاف خود را از دست داده و جدا می‌شوند و این سبب ایجاد برفک می‌شود. سالی، یک بار سالم‌بودن این نوار‌ها را کنترل کنید تا در صورت کوچک‌ترین نشت هوا، آن‌ها را تعویض کنید.

برفک یخچال و فریزر را به‌صورت منظم آب کنید، چون با افزایش ضخامت برفک، مصرف انرژی بالا می‌رود. شما می‌توانید یخچال‌های مجهز به سیستم برفک آب‌کن اتوماتیک را انتخاب کنید تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.