فرماندار سمنان گفت: شهروندان با ماندن در خانه و پرهیز از بیرون رفتن در روز طبیعت در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در این شهرستان کمک کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید عباس دانایی فرماندار سمنان گفت: محدودیت تردد و ممنوعیت خروج از شهر سمنان به سمت مهدیشهر از بعدازظهر دوازدهم فروردین به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال اجرا می‌شود.

او افزود: مرد شهر سمنان معمولا در روز دوازدهم و سیزدهم فروردین به سمت طبیعت مهدیشهر می‌روند و امسال به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع و ازدحام جمعیت ممنوعیت خروج از شهر سمنان به مهدیشهر اعمال می‌شود.

فرماندار سمنان ابراز داشت: با همکاری نیروی انتظامی، دهیاران و دیگر ارگان‌های مرتبط به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجازه اتراق به خانواده‌ها در روز طبیعت در جنوب شهر سمنان نیز داده نمی‌شود.

عباس دانایی بیان کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجازه هیچ گونه تجمع و اتراق به خانواده‌ها در باغ‌ها و مزرعه‌های جنوب شهر سمنان نیز داده نمی‌شود.

او گفت: اتراق و نصب چادر در بوستان‌های این شهر نیز به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ممنوع بوده و با افراد خاطی برخورد می‌شود.

دانایی یادآور شد: تلاش‌ها برای مهار و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا زمانی به نتیجه می‌رسد که شهروندان ماندن در خانه و عمل به توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

ضدعفونی کردن شهر‌های استان سمنان و حتی تعدادی از روستا‌ها توسط نیرو‌های شهرداری، سپاه و گروه‌های مردمی هم چنین کنترل ورود و خروج با شهر‌ها با تب سنجی و غربالگری از برنامه‌های مهمی است که این روز‌ها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشور‌ها به این ویروس مبتلا شدند و هزاران نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.