در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سامانه کشوری توزیع اقلام بهداشتی توسط جوانان راه اندازی شد

معاون امور جوانان از راه‌اندازی سامانه کشوری و توزیع اقلام بهداشت توسط جوانان ایلامی خبر داد.

محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سامانه کشوری توزیع اقلام بهداشتی که توسط جوانان ایلامی طراحی شده و امروز پیشنهاد آن از طریق وزیر ورزش و جوانان به ستاد ملی کرونا ارائه شد، به صورتی است که با ثبت کد ملی و شناسه اشخاص حقیقی و حقوقی احتمال احتکار و پخش نامناسب کالا‌ها را از بین می‌برد و از رانت قیمت جلوگیری و تنظیم بازار قیمتی و توزیعی به وجود می‌آورد.

تندگویان گفت:جوانان استان ایلام سایت و اپلیکیشنی طراحی کردند که روی گوشی‌های همراه قابل نصب است و از ۲۸ اسفند در استان ایلام با دستور ستاد مبارزه با گسترش کرونا با همکاری وزارت صمت و وزارت بهداشت فعال شده و مشغول کار است.

او گفت: این نرم افزار و این اپلیکیشن که ما پیشنهادش را به وزیر ورزش و جوانان دادیم و وی نیز به ستاد ملی کرونا ارائه دادند به صورتی است که کلیه اقلام بهداشتی مورد نیاز موضوع مقابله با پیشگیری کرونا قابل عرضه است و قابلیت این را دارد که تمام تولیدکنندگان و واردکنندگان این کالا‌ها با هماهنگی وزارتخانه‌های مربوطه روی این سایت قرار بگیرند و کل فروش در کشور از طریق همین سامانه انجام شود.

معاون امور جوانان با بیان اینکه در این سامانه کار با ثبت شناسه و کد ملی اشخاص حقیقی و حقوقی انجام شود، تصریح کرد: این سامانه احتمال احتکار و پخش نامناسب کالا‌ها را از بین می‌برد و از رانت قیمت جلوگیری می‌کند و تنظیم بازار قیمتی و توزیعی به وجود می‌آورد.

او با بیان اینکه پیشنهاد این سامانه را به ستاد ملی کرونا دادیم، گفت: هر زمان که از آن استقبال کنند آمادگی داریم با هماهنگی وزارتخانه‌های دیگر که کالا‌ها را وارد و یا تولید می‌کنند این شبکه را در کل کشور اعلام رسمی کنیم و توسط استانداری‌ها و شرکت‌های محلی در هر استان، ساماندهی اساسی روی اقلام مصرفی مورد نیاز در موضوع کرونا صورت گیرد.

تندگویان گفت: کالا‌هایی مثل ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده به صورت کاملاً استاندارد با تاییدیه رسمی، روی این سایت قرار می‌گیرد.

او افزود: تمام خریداران اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی به این سایت مراجعه و گیرندگان کالا هم کاملاً قابل رصد هستند.

معاون امور جوانان ادامه داد: این سایت امکان دارد برای کد‌های ملی و شرکت‌ها و نهاد‌ها سهمیه بندی دریافت کالا داشته باشد تا هر شخص و نهادی بیشتر از سهمیه خودش نتواند خریداری کند و به این وسیله کمک شایانی به تنظیم بازار این کالا‌ها در کشور کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار