انهدام باند سازمان یافته قاچاق و کشف ۳ تن و ۲۵۰ کیلو مواد افیونی در "خاش"

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام یک باند حرفه‌ای و سازمان یافته قاچاق و کشف ۳ تن و ۲۵۰ کیلو مواد افیونی طی درگیری مسلحانه در شهرستان "خاش" خبر داد.

سردار" محمد قنبری در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان با یکسری کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط یک باند حرفه‌ای و سازمان یافته قاچاق از مناطق مرزی به حوزه شهرستان "خاش" دست یافتند.

او افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران انتظامی شهرستان خاش پس از چندین شبانه روز کار گسترده اطلاعاتی شب گذشته اعضای این باند مسلحانه را به صورت کاروانی با ۵ دستگاه خودرو در حال جابجایی محوله سنگین مواد مخدر در محور "خاش-زاهدان" بودند شناسایی و تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از ساعتی کنترل نامحسوس سرانجام با قرار گرفتن اعضای این باند قاچاق در منطقه کمین، عوامل انتظامی با علائم هشدار دهنده به آنان دستور ایست دادند که سوداگران مرگ بدون توجه به اخطار‌های پلیس به سمت عوامل انتظامی تیراندازی و با سرعت سرسام آوری تغییر مسیر دادند.

او بیان داشت: در این عملیات ۱۲ ساعته که چند تیم از ماموران انتظامی شهرستان خاش، یگان تکاوری، تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر را پشتیبانی می‌کردند سرانجام با آتش پر حجم پلیس، ۳ تن از اعضای این باند زمین گیر و بقیه اعضای باند با استفاده از تاریکی هوا و عوارض زمین ناشی از بارندگی اخیر به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

قنبری با اشاره به توقیف ۵ دستگاه خودرو تصریح کرد: در این عملیات تکاوران پلیس در پاکسازی از منطقه درگیری ۳ تن و ۲۵۰ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم تریاک، ۱۰۰ کیلوگرم مرفین و ۴۵۰ کیلوگرم شیشه، ۲ قبضه سلاح کلاش، ۲ عدد سینه خشاب و ۹ تیغه خشاب کلاش حاوی ۲۲۰ تیر جنگی کشف کردند.

او  با اشاره ادامه تحقیقات برای دستگیری اعضای متواری این باند قاچاق اظهار داشت: در این زمینه از ابتدای سال جاری تا کنون طی این ۱۲ روز در مجموع کارکنان انتظامی استان سیستان و بلوچستان طی چند عملیات مقتدرانه که اکثر آن‌ها با درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ همراه بوده در مجموع ۷ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: به مردم عزیز اطمینان را می‌دهیم که پلیس با اشراف کامل و رصد مستمر گلوگاه‌های مرزی تمام تلاش خود را برای جلوگیری قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز به کار می‌گیرد و اجازه نخواهد داد قاچاقچیان به اهداف پلید خود دست پیدا کنند. 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار