متکدیان بوشهر برای محافظت این افراد در برابر ویروس کرونا و پیشگیری از انتشار این ویروس، شناسایی، جذب و ساماندهی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: این سازمان فرآیند شناسایی، جذب و ساماندهی متکدیان و کودکان کار را برای کنترل شیوع این ویروس در دستور کار قرار داده است.

احمد بارگاهی افزود: در هفته‌های گذشته زباله‌گردی کودکان درون سطل‌های زباله، گل‌فروشی و شیشه پاک‌کنی کودکان سر چهارراه‌ها و فعالیت‌هایی از این دست، مشکلات ایمنی و بهداشتی را برای خود این افراد و سایر شهروندان ایجاد کرده بود.

او ادامه داد: این کودکان افزون بر مشکلات بهداشتی، از نظر سلامت بدنی و روحی هم با توجه به نداشتن استراحت کافی و تغذیه مناسب دچار مشکلاتی بوده‌اند، زیرا با توجه به شرایطشان در رویارویی با فشار‌های روانی آسیب‌پذیر هستند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: در جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و رئیس بهزیستی شهرستان بوشهر مقرر شد تا افراد بی‌خانمان، کودکان کار و متکدیان شناسایی، جذب و ساماندهی شوند؛ کاری که سه‌شنبه ۶ اسفند پارسال عملیاتی شده و تا به امروز ادامه دارد.

بارگاهی با تاکید بر نقش پررنگ همکاری‌های مردمی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: از شهروندان بوشهری می‌خواهیم از پرداخت کمک‌های مالی به خصوص وجه نقد به کودکان خودداری کنند و در صورت مشاهده کودک کار و یا متکدی در هر جای شهر، با شماره تلفن گویای ۱۳۷ تماس بگیرند تا بلافاصله همکاران ما در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر آنان را ساماندهی کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.