بازی مکمل آموزش‌های مجازی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه

بازی‌های آموزشی وخلاقیت زمینه ساز پویایی آموزش وپرورش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس مجازی است.

خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستاندر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به بازی‌های آموزشی به عنوان فرآیندی درمانی ویکی از نیاز‌های اساسی کودکان گفت: دانش آموزان نکات آموزشی و مهارت‌های اجتماعی را از طریق بازی بهتر یاد می‌گیرند.

رنجبر با بیان اینکه دانش آموزان از طریق بازی زندگی در آینده را تمرین می‌کنند، افزود: بازی با تقویت فکر، خلاقیت وتمرکز دانش آموزان، آن‌ها را به تحرک تشویق می‌کندو نقش بسزایی در استعدادیابی، پرورش خلاقیت و آموزش دروس مختلف ومهارت‌ها ایفا می‌کنند.

او افزود: بازی زمینه رشد اجتماعی وطبیعی کودک را فراهم وبا تمرین قانون‌پذیری، مسئولیت‌پذیری، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و نیل به برتری، دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را برای حضور وزندگی در جامعه آماده می‌کند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: در راستای برآورده کردن نیاز‌های آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و کمک به شکوفایی استعداد‌ها وتوانمندی‌های آنان با زبان بازی و به صورت تصویری آموزش‌های لازم در مدارس مجازی به آنان ارائه می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی با بیان اینکه در دنیای کودکان بازی ابزارمهم، مؤثر وبخشی از زندگی آنهاست، افزود: هدف بستر سازی فرهنگی برای دیدن کودکان وپاسخگویی به نیاز آن‌ها برای یادگیری است.

او با بیان اینکه تدریس قسمتی از فعالیت آموزشی است که معطوف به یادگیری یا تغییر روش‌های رفتاری می‌باشد، افزود:نظریه‌ها، دید گاه ها، ماهیت وروش‌های تدریس متفاوت بوده وبر ایجاد رابطه تعاملی بین یاددهنده ویاد گیرنده تأثیر دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.