۴۰۰ لاشه مرغ فاسد در سقز کشف و معدوم شد

فرمانده محیط بانی سولاکان سقز از کشف و معدوم کردن ۴۰۰ لاشه مرغ فاسد و رهاشده در منطقه حفاظت شده این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عطالله صادقی فرمانده محیط بانی سولاکان سقز گفت:طی گشت و کنترل منطقه تحت حفاظت، متوجه شدیم یک خودرو لاشه مرغ‌های فاسد شده را در این منطقه بدون رعایت مسایل بهداشتی و قانونی، تخلیه و رها کرده است.

اوبا بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی فرد یا افراد خاطی از طرف محیط بانی سولاکان سقز ادامه دارد، افزود: ضمن بازدید از مرغداری‌ها با هر واحدی که کوره لاشه سوزی نداشته باشد برخورد و از طریق مراجع قضایی ضمن اخطار در نهایت، واحد متخلف پلمب می‌شود.

صادقی ضمن تشکر از بخشدار امام و دهیار روستای چاپان برای همکاری با تیم‌های محیط بانی سولاکان سقز، اضافه کرد: رها کردن لاشه مرغ‌های فاسد در طبیعت از طرف هر کس یا کسانی که باشد، کاری ناشایست و دور از اخلاق انسانی است.

صادقی با بیان اینکه این کار تهدید سلامت مردم است، یادآور شد: بعد از کشف این تعداد از مرغ‌های فاسد، سریعا با استفاده از بیل مکانیکی در گودالی سه چهار متری دفن و با استفاده از ماده آهک آن را معدوم کردیم.

فرمانده محیط بانی سولاکان سقز، با اشاره به اینکه فعلا کسی در این ارتباط دستگیر نشده، تاکید کرد: تحقیقات را از مرغداری‌های منطقه آغاز کردیم و با هر مرغداری که این اقدامرا انجام داده باشد، برخورد قانونی خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: کشف و ضبط ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.