گزارش/

خطر مرگ؛ سیزده را در خانه بدر کنید

امسال ورود مهمان ناخوانده‌ای با نام کرونا تمامی برنامه‌های از پیش تعیین شده افراد برای تعطیلات نوروز به ویژه روز طبیعت را برهم زد.

سیزده بدر به طبیعت نروید/زنجبره در خانه بمانیم پابرجاست/یگان حفاظت سازمان جنگل ها از حضور افراد در طبیعت جلوگیری می کندبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق سنت دیرینه مردم در سیزدهم فروردین دل به دامان دشت، کوه، جنگل و بوستان می زنند تا بتوانند آخرین روز تعطیلات را ساعاتی در کنار خانواده سپری کنند.

این در حالی است که امسال ورود مهمان ناخوانده تمامی برنامه های از پیش تعیین شده افراد برای تعطیلات نوروز را نقش بر آب کرده است چرا که خانوارها بنا به توصیه های وزارت بهداشت تا رفع کامل ویروس باید در خانه بمانند.

با توجه به شرایط خاص حاکم در جامعه و شیوع ویروس کرونا، یگان حفاظت سازمان جنگل ها از تردد افراد با هدف تفریح و سرگرمی به جنگل ها و مراتع جلوگیری می کند. حال انتظار می رود که خانوارها برای شکست ویروس کرونا و عدم قطع زنجیره در خانه بمانیم، همچنان در روز طبیعت از تجمع در عرصه های جنگلی خودداری کنند‌.

فریبرز غیبی رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اهمیت پوشش گیاهی اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، درختان در جذب میکروب، ویروس، آلودگی و ریزگردها نقش اساسی دارند.

وی افزود: با وجود اهمیت بالای پوشش گیاهی، از تمامی آحاد جامعه انتظار می رود که نسبت به حفظ و حراست آن احساس مسئولیت کنند.

غیبی با اشاره به اینکه درختان و پوشش گیاهی کارکرد حیاتی در دنیا و کشور ما دارند، بیان کرد: هر کشوری که وسعت خاک جنگل آن کمتر از ۱۰ درصد باشد، جز پوشش کم‌جنگلی محسوب می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه جز کشورهای پیشرو در مقابله با بیابان زایی هستیم، گفت: با توجه به اهمیت گونه های گیاهی، تمامی آحاد جامعه وظیفه دارند که در صورت تخریب و قطع درختان با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند چرا که سازمان جنگل ها هیچ گونه مجوز قطع درخت نداشته است.

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال در توصیه ای به افراد بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا به افراد توصیه می شود که از تجمع انسانی در عرصه های جنگلی اجتناب کنند و پس از اتمام ویروس در صورت حضور در عرصه های جنگلی و منابع طبیعی از بریدن شاخه ها و قطع درختان خودداری کنند چرا که در برخی جاها محل زخم درختان منجر به بروز آفات و بیماری می شود.

غیبی با تاکید بر این مسئله که حفظ پوشش گیاهی در حیات و مسائل اقتصادی و فرهنگی تاثیر بسزایی دارد، بیان کرد: با توجه به آنکه حفظ پوشش گیاهی و منابع طبیعی در پاکی هوا نقش بسزایی دارد، از این رو به افراد توصیه می شود که نسبت به پوشش گیاهی حساس باشند.


به گفته وی، با توجه به شیوع ویروس کرونا به افراد توصیه می شود که از تجمع انسانی در عرصه های جنگلی اجتناب کنند و پس از اتمام ویروس در صورت حضور در عرصه های جنگلی و منابع طبیعی از بریدن شاخه ها و قطع درختان خودداری کنند چرا که در برخی جاها محل زخم درختان منجر به بروز آفات و بیماری می شود.

ضرورت استمرار زنجیره در خانه بمانیم

خسرو شهبازی سرپرست سابق سازمان‌ جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا اظهار کرد: با توجه به‌ شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا به افراد توصیه می شود به منظور حفظ سلامت عمومی جامعه از رفتن به عرصه های جنگلی و مرتعی در روز طبیعت اجتناب کنند.

وی افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا به افراد توصیه می کنیم که در روز طبیعت در خانه بمانند تا زنجیره بیماری قطع نشود.

شهبازی ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا و تاکید ستاد ملی کرونا مبنی بر ماندن در خانه تقاضا داریم که افراد این توصیه ها را جدی بگیرند چرا که سلامتی مردم از همه چیز با اهمیت تر است.

سرپرست سابق سازمان جنگل ها و مراتع با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴ میلیون و ۲۰۰ اصله نهال کاشته شد، بیان کرد: با توجه به اهمیت پوشش گیاهی در جذب ریزگردها سازمان جنگل ها در طول سال برای کاشت نهال کاری برنامه دارد.

افراد در روز طبیعت در خانه بمانند/ بوستان و پارک های جنگلی در روز طبیعت بسته است

سرهنگ علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پارک های جنگلی در روز طبیعت بسته است، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص حاکم در جامعه و شیوع ویروس کرونا، اقدامات یگان حفاظت از جنگل ها ۲ برابر شده است به طوریکه همکاران ما در تمامی یگان های حفاظت بویژه شمال کشور حضور دارند و با انجام ماموریت خود از تردد های بی مورد به عرصه های جنگلی با هدف تفریح و سرگرمی اجتناب می کند.

وی افزود: اعضای ساکنان مناطق جنگلی و بومی برای تردد به خانه های خود مانعی ندارند، اما برای حضور در این عرصه ها همانند سال های گذشته که در گستره طبیعت حضور داشتند، جلوگیری شود.

عباس نژاد با تاکید بر این مسئله که مردم توصیه ماندن در خانه را جدی بگیرند،بیان کرد: در طول سال که همه مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی با یگان حفاظت همکاری می کنند، از این رو تقاضا داریم که مردم تا شکست این ویروس از هر گونه تجمع در عرصه های جنگلی و مرتعی خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت ادامه داد: اعضای ساکنان مناطق جنگلی و بومی برای تردد به خانه های خود مانعی ندارند، اما برای حضور در این عرصه ها همانند سال های گذشته که در گستره طبیعت حضور داشتند، جلوگیری شود.

فرمانده یگان حفاظت با اشاره به اینکه مقابله با جرایم مرتبط با سازمان جنگل ها از مهم ترین ماموریت های یگان حفاظت منابع طبیعی است، بیان کرد: شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی در سراسر کشور آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در حوزه منابع طبیعی است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کشور از حضور افراد با هدف تفریح و سرگرمی در دل طبیعت به طور قاطع ممانعت می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضامحمودی
۱۴:۲۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
دستون دردنکنه خسته نباشید عزیزان نیروی انتظامی ارتشی وسپاهیان ملت ایران ،رحم نکنید سخت گیری بیشتر مساوی سلامتی وریشه کنی کرونا
آخرین اخبار