در توئیتی مطرح شد؛

پشت پرده ماجرای جنجال بر سر داروی وارداتی درمان کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت با انتشار پست توئیتری درباره ماجرای جنجالی یک مقاله برای درمان کرونا ویروس توضیح داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با تداوم شیوع کرونا در سراسر دنیا آنچه این روزها دغدغه همه افراد به ویژه کادر درمانی و پژوهشگران شده یافتن راهکار درمانی برای شکست این ویروس است.

به دنبال این ماجرا چند روز گذشته دولت چین داروهایی در زمینه بیماری کرونا به ایران هدیه می‌دهد اما دستگاه‌های ذیربط زیر بار توزیع آن نمی‌روند که در این میان یکی از نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع شده و به دلیل توزیع نشدن داروهای اهدایی ابراز ناراحتی می‌کند و معتقد است که تحقیق بر روی داروی آزمایش شده در شرایط حساس کنونی چه ارزشی دارد، مگر ما نوشداروی بعد از مرگ سهراب می خواهیم بنابراین توصیه من به عنوان یکی از نمایندگان ملت این است که دولت تجدید نظر جدی بر روی سیاست های خود در پیش بگیرد.

او گفته بود که وزارت بهداشت اعلام کرده است که باید در زمینه استفاده از این دارو تحقیق انجام دهیم در صورتی که این دارو آزمایش خود را در چین پس داده و در آمریکا هم استفاده می‌شود؛ اکنون تعداد بیماران در کشورمان رو به افزایش است و هر روز تعداد زیادی فوت می کنند و وزارت بهداشت در استفاده از این دارو تعلل می‌کند.

بعد از این ماجرا یکی از پزشکان هم به دنبال این موضوع از این کار وزارت بهداشت گلایه داشت اما کیانوش جهانپور با انتشار توئیتی در این باره اینگونه نوشت:

«این مقاله در مورد اثربخشی #فاویپیراویر که برخی شتابزده بدان استناد کرده اند فعلا به درخواست نویسندگان و / یا ویراستار پس گرفته شده است. صرفا جهت اطلاع ...»

ماجرای جنجال بر سر یک داروی درمانی کرونا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینبی
۰۳:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
دارین باجون مردم بازی میکنین تواین وضع باید به فکرمردم باشین نه چیزای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
واقعا خسته شدیم اگر جواب داده این ازمایش بالینی بالینی چیه راه انداختید هرچی میشه بزار اول آزمایش بالینی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
تو گوگل یه سرچ کنید میفهمید این دارو چقدر تو بهبود بیماران کرونایی تاثیر داشته .
آخرین اخبار