آخرین میخ چگونه بر تابوت ائتلاف سعودی در ۲ استان راهبردی یمن کوبیده می‌شود؟ + نقشه میدانی

نیرو‌های ارتش یمن عملیات بزرگی را علیه مزدوران ائتلاف سعودی آغاز کرده‌اند و در تلاش هستند تیر خلاص را به آنان در استان‌های الجوف و مارب شلیک کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از مناطق جنوب غرب استان الجوف خبر می‌رسد، عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان کمیته‌های دفاع مردمی علیه عناصر مزدور ائتلاف سعودی برای آزادی مناطق اشغالی در جریان است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی عملیات پاکسازی مناطق جنوب غرب استان الجوف (شرق بخش الحزم) را از اوایل این هفته آغاز و با عقب راندن نیرو‌های مزدور سعودی موفق به پیشروی شدند.

نیرو‌های یمنی حملات را از محور «المرازیق» علیه مزدوران سعودی ترتیب دادند و پس از درگیری‌های سنگین توانستند رشته کوه‌های «هضبه جدعان» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ رزمندگان یمنی در تلاش هستند مناطق مهم دیگری از جمله «دحیضه، العاقر و الدحلات» را در این محور پاکسازی کنند.

درگیری‌های سنگین در حومه پایگاه مهم و راهبردی «اللبنات» ادامه دارد؛ عملیات نیرو‌های یمنی برای تسلط بر این پایگاه از محور «المزاریق و لبنه علیا» علیه مزدوران سعودی آغاز شده است.

عملیات سرنوشت‌ساز در دو استان راهبردی یمن/ آخرین میخ چگونه بر تابوت ائتلاف سعودی در الجوف و مأرب کوبیده می‌شود؟ + نقشه میدانی و عکس


به گفته منابع میدانی، ائتلاف سعودی با اعزام نیرو‌های تازه نفس و حملات شدید هوایی به شدت تلاش می‌کند مانع سقوط کامل این پایگاه استراتژیک در جنوب غرب استان الجوف شود.

«اللبنات»، مهم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه نیرو‌های مزدور ائتلاف سعودی در استان الجوف به شمار می‌آید؛ این پایگاه پس از آزادی و پاکسازی شهر الحزم به اتاق عملیات مزدوران تبدیل شد و همچنین خط اول دفاع از شهر مارب از محور شمالی محسوب می‌شود و این موارد اهمیتش را چند برابر کرده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر، درگیری‌های سنگین در حومه شرقی بخش الحزم در جنوب غرب استان الجوف ادامه دارد و رزمندگان یمنی با پیشروی و آزادسازی بخش وسیعی از کوه‌های «لبنه و البرش»، پایگاه «اللبنات» و مناطق «السیل، اندر و عرفج» در تلاش هستند مزدوران سعودی را به هر ترتیب ممکن عقب برانند.

اگر رزمندگان یمنی در جریان این عملیات موفق شوند مناطق و کوه‌های «دحیضه، العاقر، لبنه، البرش، السیل، اندر» و پایگاه «اللبنات» را پاکسازی کنند، تمامی نقاط مهم در استان الجوف آزاد شده به شمار می‌آیند و سایر مناطق این استان بیابانی هستند.

آزادی این مناطق مهم در جنوب غرب استان الجوف همچنین به معنای محاصره شدن شهر مارب و مناطق حومه آن از محور شمالی است و راه برای پیشروی نیرو‌های یمنی به سمت مرکز و شرق استان مارب هم باز می‌شود و این یک پیروزی مهم و تیر خلاص به ائتلاف سعودی است.

رزمندگان یمنی با ادامه پیشروی‌ها در این محور به سمت جنوب و عبور از مرز استان مارب می‌توانند خود را به پالایشگاه و میادین نفتی «الصافر» برسانند و شهر مارب را دور بزنند و مزدوران ائتلاف سعودی را از محور شرقی قیچی کنند.

به گزارش مشرق، در صورتی که عملیات نیرو‌های یمنی با این روند و ترتیب به نتیجه برسد علاوه بر آزادی شهر مارب (مرکز استان مارب)، پایگاه‌های نظامی «الریوک و تداوین» و مناطق مهمی دیگری از جمله «الجفینه، ارغوان و...» و کوه‌های «الخشب، بحره و...» نیز پاکسازی خواهند شد.

عملیات سرنوشت‌ساز در دو استان راهبردی یمن/ آخرین میخ چگونه بر تابوت ائتلاف سعودی در الجوف و مأرب کوبیده می‌شود؟ + نقشه میدانی و عکس

همزمان با عملیات رزمندگان یمنی در جنوب غرب استان الجوف و ادامه درگیری‌ها در این محور، از غرب استان مارب خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی عملیاتی را در شرق بخش «صرواح» از دو محور علیه مزدوران ائتلاف سعودی آغاز کرده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی در محور نخست (شمال شهر صرواح)، حملاتی را از کوه «هیلان و مخدره» علیه عناصر مزدور سعودی در منطقه «الکسارات» و کوه «الخشب» ترتیب دادند.

به نظر می‌رسد، هدف اصلی رزمندگان یمنی در این عملیات قطع ارتباط مزدوران سعودی از پایگاه «ماس» و مناطق حومه به سمت شهر مارب باشد؛ در حال حاضر درگیری در محور نخست ادامه دارد و مناطق میان طرفین دست به دست می‌شود.

عملیات سرنوشت‌ساز در دو استان راهبردی یمن/ آخرین میخ چگونه بر تابوت ائتلاف سعودی در الجوف و مأرب کوبیده می‌شود؟ + نقشه میدانی و عکس
الاعلام الحربی

در محور دوم (شرق شهر صرواح) خبر‌ها حاکیست، عملیاتی برای پاکسازی کامل کوه و پایگاه نظامی «کوفل» و کوه «غبیرا» آغاز شده است و نیرو‌های یمنی توانسته اند در منطقه پیشروی کنند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

اگر این مناطق مهم و راهبردی از اشغال مزدوران سعودی خارج شوند، رزمندگان یمنی بار دیگر به ۱۳ کیلومتری شهر مارب (مهم‌ترین پایگاه ائتلاف سعودی در مرکز یمن) خواهند رسید و این یک خطر جدی برای ائتلاف است.

جذاب ترین اخبار امروز در سرویس وبگردی

خدا کند ترامپ کرونا نگیرد!

ماجرای تخلیه بیمارستان برای بمب عمل‌نکرده در بدن رزمنده/ خطرناک‌ترین جراحی که یک پزشک ارتشی انجام داد + تصاویر

چگونه مصرف دیتای گوشی را کاهش دهیم؟

نوشته‌های سنگ قبری قدیمی در ایران درباره بیماری شبیه کرونا! + عکس

۸ مکان خوفناک که کمتر کسی جرات بازدید از آن را دارد/ از گذرگاه مرگ تا مسیر فرشتگان! + تصاویر

پیرمرد فقیری که با یک عکس میلیونر شد + عکس

عاقبت مشهورترین سرکردگان داعش/ سنگ تمامی که صدام در ظهور تروریسم تکفیری گذاشت + تصاویر

رنگ‌های جدیدی که نامشان را هم نشنیده‌اید + تصاویر

وصیت عجیب یک رزمنده قبل شهادت/ پیکر مرا در سردخانه نگه دارید!

مرگبارترین عروسی‌هایی که تاکنون برگزار شده است!

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام بررزمندگان دلیر یمن انشاالله به امید پیروزی شما خداوند یاور نگهدار شماباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
قطعااین راه حق است که ادامه پیدامی کند وگمراهان قطعا به بن بست می رسند آن هم چه بن بست وباتلاقی که به زودی نتوانند راه خودرادامه دهندکه .....!؟! باگذشت زمان حق طلبان طرفداران خودرااضافه می کنند.....و باطلان یاگمراهان طرفدارن خودراازدست می دهند. !؟!؟ این وعده خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
کاش‌با‌این‌سعودی‌خبیث‌میجنگیدیم‌به‌امید‌روزی‌که‌سعودی‌وپیروان‌نحس‌سعودی‌نابود‌شوند‌
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مرحله بعدی نابودی تل آویوه، دشمن رو دست کم نمیگیریم ولی از دشمن غول هم درست نمیکنیم(قابل توجه اونها که طرف اسرائیل رو میگیرن)
United States of America
علی خدایی
۱۶:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خداوند همیشه قدرت قوت و پیشرفت بدهد به برادران مقاومت انصارالله موفق پیروز باشید برادران ما هم دعا میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
از رزمندگان ایران اسلامی به هرنحوشده به یاری رزمندگان مسلمان انصارالله وحوثی های باایمان وقدرتمندبروندتااین مزدوران ونیروهای عربستانی کودک کش ووهابی روبه هلاکت برسانندتامرزهای اسلامی وقانونی دست یاران شیعه وانصارالله بیافته چون کشورووطن مادی خودشون بوده وهست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
یاحیدرکرارزندنقش بزودی برپرچم سبزعربستان سعودی یهودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
انشااله به حول و قوه الهی آل سعود خائن به اسلام و بشریت نابود خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
انشااله به حول و قوه الهی آل سعود خائن به اسلام و بشریت نابود خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سعودی ها باختن
سوخت دادان
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۲:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
اینکه آمریکا در عراق داره دست و پا میزنه،
اینکه عربستان نیمه جون شده،
نشان دهنده خبرهایی است که در راه است،
دشمن همیشه دشمن است،
دشمن را کوچک نشمریم،
دشمن بزرگ هم نیست،
حواسمان جمع باشد،
خدایا، همه نیروهای حق را محافظت کن،
خدایا، مرزهای اسلام را در برابر دشمنان حفظ کن،
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۲:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر ال سعود بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
سرباز امام زمان عج
۰۲:۴۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
درود خدا بر انصارالله یمن خدا قوت انشاالله فتح مکه و مدینه و همراهی سید یمانی وسید خراسانی تحت فرمان آقا امام زمان عج
آخرین اخبار