کاهش ۶۷ درصدی تردد جاده‌ای در سیستان و بلوچستان در روز طبیعت

کرد گفت: همزمان با روز طبیعت ۵۹ هزار و ۳۱۲ تردد در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶۷ درصدی تردد وسایل نقلیه را نشان می‌دهد.

کاهش ۸۳ درصدی تردد جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان در روز طبیعتایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: حجم کل تردد‌ها از ۸ فروردین ماه همزمان با آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۱۳ فروردین ماه جاری در محور‌های مواصلاتی استان ۴۴۲ هزار و ۶۵۷ مورد بوده است که این آمار نسبت به ۶ روز قبل از اجرای طرح با ۵۶۹ هزار و ۸۷۱ تردد کاهش ۲۲ درصدی تردد را در استان نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد از شهروندان خواست تا عادی شدن شرایط در خانه بمانند و از انجام سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین براساس آخرین گزارشات مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل، از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه جاری یک میلیون و ۶۷۱ هزار و ۹۱۵ دستگاه خودرو در محور‌های مواصلاتی استان تردد نموده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: حجم تردد‌های ورودی به سیستان و بلوچستان در بازده زمانی مذکور ۴۹ درصد و تردد‌های خروجی ۵۵ درصد کاهش داشته است.

کرد تصریح کرد: محور‌های بمپور – ایرانشهر و بالعکس، زهک- مرز میلک و زابل – هیرمند به ترتیب پرتردد‌ترین محور‌های مواصلاتی استان در این مدت بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ دستگاه تردد شمار اطلاعات مربوط به تعداد تردد، سرعت و سبقت غیرمجاز و رعایت نشدن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان را ثبت می‌کنند.

وی با تاکید بر تردد وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا بدون هیجگونه محدودیتی، خاطر نشان کرد: سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ وضعیت ترافیکی محور‌های مواصلاتی، هواشناسی، انسداد و رخداد‌های محور‌های مواصلاتی را به کاربران جاده اطلاع رسانی می‌کند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: نوروز 99 ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار