احتیاط در مقابل بیماری کرونا برای همه باید در نظر گرفته شود

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اینکه گفته می‌شود تنها افراد ضعیف به کرونا مبتلا می‌شوند تجربه کشور چین است و باید احتیاط برای همه در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اینکه گفته می‌شود تنها افراد ضعیف به این ویروس مبتلا می‌شوند یا اینکه افراد زیر ۲۰ سال به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند، تنها براساس تجارب کشور چین است و دلیلی ندارد که این تجربیات در جوامع دیگر نیز صدق کند بنابراین احتیاط برای همه باید در نظر گرفته شود.

او با بیان اینکه ما مواردی داشته‌ایم که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند و به این ویروس مبتلا شدند و جان باختند افزود: یک کودک زیر 4 سال در یکی از شهر‌های خوزستان به کروناویروس مبتلا شد و یک کودک مشکوک به این ویروس نیز در یک شهر دیگر مشاهده شد بنابراین نمی‌توانیم بگوییم کودکان زیر 5 سال به این ویروس مبتلا نمی‌شوند و همه اقداماتی که بزرگسالان انجام می‌دهند، کودکان نیز باید انجام دهند.

علوی بیان داشت: ابتلا به این ویروس به 3 دسته تقسیم می‌شود؛ حدود ۸۲ درصد افراد اگر به این ویروس مبتلا شوند، ابتلا خفیف است یا ممکن است بدون علامت باشد، ۱۸ درصد به نوع شدید مبتلا می‌شوند و ۲ درصد نیاز به بستری در آی‌سی‌یو پیدا می‌کنند و ممکن است کودکان نیز به نوع شدید ویروس کرونا مبتلا شوند و حتی خطر مرگ آن‌ها را تهدید کند. همه افراد باید مواردی که توصیه می‌شود را رعایت کنند، زیرا همه در معرض ابتلا هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.