بیانیه سنتکام درباره انتقال سامانه‌های پاتریوت به عراق

فرماندهی مرکزی نیرو‌های تروریست آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت آمریکا در حال انتقال و استقرار در عراق هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندهی مرکزی نیرو‌های تروریست آمریکایی موسوم به سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت آمریکا در حال انتقال و استقرار در عراق هستند.

در این بیانیه آمده است: همانطور که ژنرال فرانک مک کنزی، فرمانده ستنکام در جلسه مطبوعاتی روز ۱۳ مارس اشاره کرد آمریکا برای محافظت از عراقی‌ها، ائتلاف و اعضا و کارکنان آمریکایی در برابر تهدید‌های هوایی علیه پایگاه‌های عراقی میزبان نیرو‌های آمریکایی، در حال انتقال سامانه‌های دفاعی به عراق است. توجه به این نکته مهم است که حملات مکرر به پایگاه‌های عراقی، که باعث نقض حق حاکمیت عراق می‌شود، موجب کشته و زخمی شدن نیرو‌های عراقی، ائتلاف و نظامیان آمریکایی شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: استقرار زمینی سامانه‌های دفاع هوایی در عراق ادامه دارد، اما به دلایل امنیتی عملیاتی و به محض ورود این سامانه‌ها گزارشی از جزئیات و وضع به روز رسانی آن ارائه نخواهد شد. دولت عراق از نیاز جمعی ما به حفاظت هوایی از نیرو‌های آمریکایی در عراق آگاه است و ما همچنان با همتایان عراقی خود هماهنگ هستیم. آمریکا و شرکای ائتلاف ما به شکست دائمی داعش و حمایت از امنیت و ثبات درازمدت عراق متعهد هستند.

پیش از این، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از استقرار و راه اندازی سامانه دفاع موشکی برای حفاظت از نیرو‌های آمریکایی در عراق خبر داد.

منابع آگاه اعلام کردند آمریکا یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه عین الاسد عراق مستقر کرده است. این سامانه دفاع موشکی در پایگاه عین الاسد که محل حضور نظامیان خارجی است مستقر شده و در حال آماده سازی برای فعال شدن است. همچنین یک سامانه پاتریوت نیز در اربیل عراق مستقر شده است.

یک مقام نظامی آمریکایی در این باره گفت: آمریکا قصد دارد به زودی دو سامانه موشکی پاتریوت از کویت به عراق ارسال کند.

استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عین الاسد پس از آن اتفاق می‌افتد که ایران در پاسخ به ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس توسط تروریست‌های آمریکایی، در انتقامی سخت این پایگاه را موشک باران کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سب
۲۰:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مجلس عراق حکم به اخراج امریکا داده ..در هایت گستاخی در عراق هستند....بوی توطئه کثیفی میاد
آخرین اخبار