گزارش/

تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان کشوری چه شد؟

حدود ۶۵ درصد از بازنشستگان در کشور افراد بازنشسته شده در ادارات هستند که هنوز تکلیف افزایش حقوق آن‌ها مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که علاوه بر اهمیت تعیین حقوق و دستمزد برای کارگران، سازمان برنامه و بودجه کشور در تکاپوی همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و نیروهای مسلح است.

عمده‌ترین مشکلی که امسال برای این قشر منجربه گله گذاری شد، افزایش ۵۰ درصدی حقوق واریزی برای حقوق بگیران دولتی و محرومیت آن‌ها از این میزان دریافتی بود. به همین سبب دولت در صدد این موضوع برآمده و قصد دارد دو  برابر مبلغ تخصیص یافته سال ۹۸، را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان بین آن‌ها تقسیم کند.

اما طی این سال ها، بازنشستگان چقدر شاهد افزایش حقوق بوده اند؟   طی مقایسه‌ای کوتاه،‌ای قشر در سال ۹۵ شاهد افزایش ۱۲ درصدی حقوق خود بودند و کفِ حقوق دریافتی آن‌ها رقم یک میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شده بود. این رقم در سال ۹۶ با افزایش اندکی به کفِ حقوقی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان صعود کرد به نظر می‌رسد رقم قابل توجهی نبود.

در این سال‌ها حدود ۲۵ درصد کل بازنشستگان ما حداقلی بگیر هستند و مابقی افراد بازنشسته در حوزه کشوری و نیرو‌های مسلح از حداکثر حقوق برخوردار بودند.

به سال ۹۷ می‌رسیم و متوجه می‌شویم که بازنشستگان در این سال با رشد ۱۹.۵ درصدی حداقل حقوق خود را روی رقم ۲ میلیون تومان تثبیت کردند و این رشد در سال‌های گذشته به عنوان بیشترین افزایش حقوق تلقی می‌شد.  

حال وارد سال ۹۸ شده و رشد چشمگیر حقوق بازنشستگان آن هم به علت افزایش نرخ تورم در سال را شاهدیم، در آن سال حقوق کارمندان دولت ۲۰ درصد و بازنشستگان ۱۸ درصد رشد کرد. به این ترتیب در سال گذشته بازنشستگان کشوری مشمول افزایش حقوق سنواتی ۱۸ درصد با کف ۴۴۰ هزار تومانی شدند. میانگین حقوق سال ۹۸ در اصل به ۳ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۶۴۷ ریال تصویب شده بود.

ولی اگر افراد کم تر از ۳۰ سال خدمت کرده باشند و یا به دلیل از کار افتادگی، مشمول دریافت حقوق هستند یا به دلیل کمبود سنوات، این افزایش حقوق به میزان ۱ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال بوده است.

همسازسازی حقوق بازنشستگان در دست صندوق های بازنشستگی

براساس برنامه ششم توسعه، دولت موظف است حقوق بازنشستگان را طی پنج سال به گونه‌ای افزایش دهد که تناسبی بین حقوق بازنشستگان باشد، اما با گذشته ۳ سال از تصویب قانون برنامه ششم توسعه، دولت نتوانسته اقدام موثری برای اجرایی شدن این قانون انجام دهد.

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این خصوص بیان کرد: مجلس در سال ۹۸ برای این موضوع مبلغی در حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرد، اما دولت از آنجایی که در این راستا اختیاراتی دارد اعتبار ات مربوط به این بخش را به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش داد. این اختیارات در سال ۹۹ دست ما را بازتر کرده  و ماهم رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفتیم.

جاوید کارشناس اقتصادی و عضو انجمن اقتصاد دانان ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در  پاسخ به این سئوال که آیا افزایش ۸۰۰ هزارتومانی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ کافی است یا خیر؟ اظهار کرد:  امسال بازنشستگان با دو بحران شدید مواجه اند اول مسئله‌ی اقتصاد کرونایی و دوم تورم حدودا چهل درصدی، و عملا معتقدیم این مبلغ تاثیر چندانی بر روی درآمد آن‌ها نمی‌گذارد.

این کارشناس حوزه‌ی اقتصادی بیان کرد: البته نمی‌توان بیشتر تقصیر‌ها را بر گردن دولت انداخت به خاطر آنکه شرایط پیش آمده مانند ویروس کرونا و تحریم‌هایی که آمریکا بر کشور ایران تحمیل کرده سبب شده است تا خزانه‌ی دولت در سال ۹۹ با کسری مواجه شود به همین علت دولت قادر نیست تا مبلغ زیادتری را در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان بپردازد.

بازنشستگان نیروهای مسلح تعیین تکلیف شدند

البته این بین مسئولیت افزایش و امتیازبندی برای رشد درآمد بازنشستگان به نمایندگان کانون ها واگذار شده است، که اولین طرح آن هم با رتبه بندی بازنشستگان کشوری آغاز شد.

طرح اولیه ارائه شده از سوی سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، مبلغ همسان‌سازی بین  این مبالغ  خواهد بود، پایین‌ترین رتبه (رتبه ۵ گروهبان سومی): ۵۸۲ هزار تومان، بالاترین رتبه (ارتشبدی): ۴۷۰ هزار تومان البته رتبه های بالا و مقامات، از ۲۰ درصد حق مدیریت نیز (برابر قانون) برخوردار خواهند بود. حال باید منتظر ماند و دید تکلیف ۶۵ درصد از بازنشستگان کشوری چه زمانی مشخص می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مظلوم ترین گروه جامعه بازنشستگان است به خاطر خدا هم شده کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۱:۲۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاله دولتمردان با دوراندیشی که این روزها همه به یک هدف مشترک رسیده‌اند وآن اهمیت سلامت همگانی است ،با کوچکتر کردن سفره ی بازنشستگان که نتیجه اش فشار به قشر بازنشستگان فرهنگی از نظر روی و جسمی است.که باعث یک جامعه ی بیمار هزینه ی مضاعف در بخش درمان خواهد شد .نگاهی داشته باشند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
نمی دانیم چرا به بازنشستگان فرهنگی قبل از سال 88 می رسد ،مسولین به تحریم و کرونا میپردازند .ولی وقتی حقوق های هشت میلیونی کارمندان یک شبه با 50درصد می شود 12 ملیون ،کمبود بودجه وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
چه فرقی میکند
۱۲:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
ملت خوبی داریم هنوزنمفهمندکه پشتشان باراست تازه میپرسه حقوقم زیادنشده تااین احمقاهستن شماپیاده نمیشیدونخواهیدشدنگران نباش ازاوناییکه مردن حساب میکنن به حقوق تواضافه میکنن توکه صبرت زیاده یکم صبرکن میدن
Iran (Islamic Republic of)
بازنشستگان تامین اجتماعی(بیچاره ها)
۱۱:۱۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید :
حقوق فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد ولی از افزایش حقوق خبری نیست باز هم انگار داستان ادامه دارد، یعنی افزایش حقوق به ماه های بعد موکول میشود مراقب هزینه خانه خود باشید تا پول نان شب را داشته باشید.
Turkey
ناشناس.فرهپگی باز نشسته
۱۸:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
هر ساله دو ماه قبل از سال نو هر روز وهر لحظه اعلام می کنند این درصد به حقوق بازنشسته ها اضافه می شود،یک ماه اول سال این بازی را ادامه می دهنداخرش هم به هیچکدام از گفته های خود عمل نمی کنند خدا وکیلی این عزیزان سی سال بهتر بن دوران زند گی خود را خدمت کرده اند ،در این سن مریض می شوند ،عروس دارند ،داماد دارند ،دانشگاهی دارند ،مگر چقدر سخته این همه اقتصاد دان یک بار اعلام می کنند ۱۵ت۷۷درصداین چه کاریه همه باز نشسته ها را اگر اضافه هستند بریزید تو دریا راحت بشید شمارو بخدا به مردم برسید حق الناسه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسین
۱۳:۵۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
خزانه چطور برای حقوقهای دویست میلیونی به بالا خالی نیست. برای چندرغاز بازنشسته ها خالی شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مسئولین گرامی ؛ بازنشسته تامین اجتماعی هستم با مدرک لیسانس باحقوق دومیلیون چهارصد تومان! بخدا که مرگ برای من شیرین تر از این زندگی است..مگر من بازنشسته تامین اجتماعی که هنوز مستاجر هسنم و دوجوان دانشجو در خانه دارم چه گناهی کردم که نباید از این افزایش حقوق که امسال هم شامل کارمندان و هم بازنشستگان کشوری و لشکری شد سهمی داشته باشم...چرا این همه تبعیض و حق کشی؟ بترسید از آن روزی که باید در مقابل اعمالتان پاسخگو باشید
Iran (Islamic Republic of)
پروین ضرغامی
۰۰:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
مستمربگیر تامین اجتماعی هستم سابقه بیمه 10 سال است ایا حقوق من هم 2800 است یا کمتر.ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۰۸:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه بازنشستگان تامین اجتماعی از قلم افتاده اند و تازه حقوقشان هم امسال دیر پرداخت می شود....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
با سلام به نظر من این دولت بازنشسته تامین اجتماعی ادم حساب نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
باعرض. سلام. اینجانب. حسین. گودرزی. جانباز 46. درصدازکار...افتادگی.بندج.ماده.108ق.اجاهستم.لذا.مدت.14سال.است.که.یگان.خدمتییم.گروه.411.مهندسی.تغییرات.مرا.به.سازمان.تامین.اجتماعی.نیروهای.مسلح.ارسال.نکرده.اندوبرابر.ابلاغیه.....سازمان.برنامه.بوجه.کشور.برابرحکم.حقوقی.واطلاعات.مندرج.در...حکم.حقوقی.پرداخت.میشودودیگری.با40.درصدازکارافتادگی.بنام.رحمان.گودرزی.بشماره.پرسنلی.58074822.باسنوات.سرهنگ.دومی.ازکلیه.امتیازات.بخوردار.ولی.من.تاکنون.حتی.پاداش.بعدازخدمتم.راکامل.دریافت.نکرده.اندبه.چه.دلیل.قانونی.شماره.دستورنامهای.مرا.اشتباه.به.سازمانهای.ذینفع.ابلاغ.نمودوحق.خانواده.مرابه.....عنوان.اگرمعنویت.داری.موردی.نیست.ومن.درجواب.به.مسولان.گروه.عرض.نمودم.دیگریادوخاطره.شهداوجانبازان.با.پرسنل.جدید...واستخدام.نخواهدماندبه.خاطراینک.شما.اسمی.ازجنگ.میدانید.....وباحق.حقوق.خانواده.اشان.بازی.میکنیدبا.امید.اینک.دردمارا.به..گوش. فرماندهان.میرسد.باتشکرگودرزی
Germany
مریم قاسم زاده آلاشتی
۲۲:۰۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام آقای نوبخت منی ک مستمریم به یک ملیون هست باید چ کارکنم بااین همه گرانی من تنهابایدخرج یک بچه هشت ساله روبدم بااین درومدکم خودتون ملیون ملیون حقوق میگیرین به فکرمابدبخت هانیستین به خداگناه داریم خواهش ن بفکرماباشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناست
۲۰:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان خودشو اعلام کنن کسانی که باپست مستخدم درزمان قبل انقلاب بازنشست شدند وبیست وپنج سال کارکردند با مدرک خواندن ونوشتن الان بالای ۵میلیون میگیرند میتونید برید پیگیری کنید فقط واسه بقیه بودجه نیست بیچاره کارگر که کارفرماش واسه فرار از بیمه حداقل رودرنظر میگیره چطور ی کارمند که درخود سازمان ۴۰سال قبل بادوهزار تومن بازنشست شده الان باید ۵ میلیون بگیره بقیه یک ونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
حقوق بازنشسته های فرهنگی از حقوق بقیه بازنشسته های کشوری کمتره من خودم با مدرک لیسانس بازنشسته 88هستم وحقوقم2600هست لطفا به این قشر زحمتکس توجه کنیدتا شرمنده خانوادشون نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
من فرهنگی بازنشسته سال88. باحقوق 2600 هستم ومدرکم لیسانسه ویک گروه تشویقی دارم هی نگین حقوق بازنشسته فرهنگی بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
گسترش ویروس کرونا نتیجه سیاستهای پر نوسان و متناقض دولت است . مدیریت این جنای به عمدی بودن بیشتر شبیه است .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
یک کرونای دیگه از چین بیارید دیگه باز نشسته ای نمی مونه که هر سال دغدغه حقوق داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
یک سال کرونا یک سال خزانه خالی یک سال تحریم پس کی یک سال نفس راحت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Lithuania
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
ما بازنشستگان تامین اجتماعی فکر کنم اگر تا این هفته اضافه حقوق معلوم بشه فعلا بحث این بیماری است ، انشاالله با همت وزیر رفاه و ریس تامین اجتماعی مثل دیگر بازنشستگان حقوق ماهم اضافه میکنند
Lithuania
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
باسلام اقای نوبخت یک بازنشته که ۳ تابچه داشته باشه یک خانواده ۵ نفره میشه مثلا با ۳ میلیون حقوق چکار بکنه تورا به هر کس کهدوست دارید کمک کنید به این بیچاره ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
به عنوان یک معلم بازنشسته که حدود ۳۲ سال از عمر خود را صرف تعلیم و تربیت فرزندان این کشور نموده ام ؛ خواهشمندم راضی نشوید امثال ما که در سنگر علم و دانش و پیشرفت علمی و فرهنگی این جامعه تلاش و کوشش نموده ایم ؛ حالا بعد از بازنشستگی که باید دوران استراحت و انتقال تجربیات دوران اشتغالمان باشد ! به خاطر امرار معاش و تامین یک زندگی ساده با امکانات اولیه و شرمنده نبودن نزد زن و بچه و داماد و عروس مجبور شویم به شغلی که در شائن یک معلم بازنشسته نیست مثل مسافرکشی ؛ یامنشی یک دکتر و .... روی اوریم و تمام حیثیت و منزلت و کرامت قشری که از طرف تمام ادیان و ائمه اطها ع مورد سفارش قرار گرفته اند اینگونه رفتار شود ؛ ایا خود شما با این حقوق ماهیانه که نسبت به حقوق سایر بازنشستگان قابل مقایسه نیست قادر هستید به مدت ۱۰ روز یک زندگی ساده با امکانات اولیه داشته باشید ؟؟؟!!
Germany
Mahmoud Rahimian
۰۱:۰۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
بالخره چند درصد تورم امسال وجود داره من میتونم خودم حساب کنم موز کیلویی ده هزار تومن شده ۲۵ هزار تومن میشه ۲۵۰ در صدبرای باز نشستگان حالا اگر صد در صد اضافه حقوق بیاید بازهم کم است ....
Iran (Islamic Republic of)
مریم حسینی
۲۳:۴۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تفاوت بازنشسته کارمند دولت با کارگر در چیست که در حقوق بازنشستگی این همه تفاوت وجود دارد یک کارگر که با مبلغ کم بازنستگی چیکار کنه
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۲۲:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
باسلام انشاالله مسولین مربوطه دراجرای همسازی حقوق بازنشستگان وشاغلین نظارت نموده ورعایت عدالت ومساوات دراین رابطه بعمل آید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
هبچ نسبت معقولی در نظام دستمزد کشور وجود ندارد
دیپلم60 سال پیش یعنی دکتر امروز اما حقوق؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
باسلام. چقدرفرافکنی؟سالهای قبل که کرونا نبود چرا همسان سازی بدرستی اجرانشد؟اعتبارفقط برای بازنشستگان نیست؟ اگر اعتبار کم است حقوق شاغلین رابه بازنشستگان برسانید. چقدر بی عدالتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام بامدرک فوق دیپلم و30 سال خدمت ویک گروه تشویقی 2800 حقوق با. عیال باری وگرانی ها وبیکاری فرزندان چگونه زندگی کنیم خدایا خودت رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۲۰:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
آخه من نمیدانم حقوق گروهبان سه کم است درسته .دیگه افزایش برای ارتشبدی دیگه چه صیغه ای است..اینجوری فرماندهان حقوق پایین دست را ضایع میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
کشور ۹۰ درصد تعطیل شده ، همه دغدغه هاحقوق کارمند وبازنشسته نیست .
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر خاوری نژاد
۱۸:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
علاوه بر ان که تضییع حقوق ما بازنشتگان دی ماه ۹۸ را به همراه داشت موضوع پاداش و سنوات پایان کار است که به خاطر چند روز حدود چهل ملیون دچار خسارت شده ایم و این یک نبعیض و ظلم مضاعف به شاغلی سی ساله است که به خاط بیست روز این همه ضرر کند.لطفا برای احقاق حق تهمیدی اتخاذ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
حقوق من بارنشسته ۵ سال است که هر سال ده درصد افزایش حقوق داشته ام خزانه دولت کم ندارد انرا خالی می کنند بودجه رانتی هارا اگر قطع کنند می توانند قانون همسان سازی را اجرا کنند ربطی به کرونا وتحریم ندارد
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۸:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
درسال چندین بار تورم در کشور ما صورت میگیره دولت میاد اول ماه هر سال درصدی به حقوق این بندگان خدا بازنشسته ها اضافه میکنه :تورم در خرداد تورم در مهر تورم در آذر تورم در اسفند چیکار کنه :اولیا امور هم قادر به جلوگیری از تورم نیستند :که این کار یه بچه هم. میتونه انجام بده فقط اولیا أمور منبع در آمدی برای خودش ایجاد کرده اند:بنابراین معضلی است در کشور ما باید فکر اساسی بشه :
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
همش سر کاریه
Iran (Islamic Republic of)
F
۱۸:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
بازنشستگان تامین اجتماعی مگه آدم نیستن دولت فقط به بازنشستگان کشوری اهمیت میدهد حقوق بالا وام و تمام امکانات برای بازنشستگان کشوری هست. نوبخت میگه قانون اینه مگه قانون از آسمان میاد قانون دست خودتونه
Germany
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
دولت از سرمایه بازنشستگان لشکری و دولتی در اداره مملکت استفاده نکرد ولی در افزایش حقوق آنها و همسان سازی در بهبود وضعیت آنها حداکثر تلاش خود را میکند. واز آن طرف دولت ده ها هزار میلیارد از سرمایه تامین اجتماعی را گروگان گرفته و در افزایش و همسان سازی حقوق آنها ،قدمی را هم بر نمی‌دارد. که هیچ بلکه بدهی آنها را هم نمی‌دهند تا صرف بهبود وضعیت آنها شود. یک تبعیض بزرگ دولتی که در دنیا وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تو رو به خدا یکی بگه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر افزایش پیدا کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تو رو به خدا یکی بگه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر افزایش پیدا کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سازمان تامین اجتماعی تحت نظر دولت نیست وکارگران با توجه به دوسال حقوق اخر شاغل حقوق بازنشستگی میگیرند ولی کسانی که دربدنه دولت بودند وتامین اجتماعی تقریبا دوبرابر کشوریها حقوق میگیرند چون اضافه کاریشونم محاسبه میشه ولی کارخانه ها درزمان کار برای ندادن بیمه حداقل بیمه رد میکنن ولی اگر دولت بدهیشو به تامین اجتماعی پرداخت کنه اونوقت سازمان میتونه همسانسازی بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
بازنشسته تامین اجتماعی از آنجا که اهل این کشور نیستند حقوق هم اضافه نکرده اند وتازمانی که تشکل قوی نداشته باشید توسری خور هستید..مبارک باشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
و بااااز هم تحریییییم مانع شد!!!!دولت و بانک ها از میلیاردرها مالیات بگیره از خانه های خالی مالیات بگیره اونموقه ببینیم کسری بودجه کجا رخ میده!!!
Iran (Islamic Republic of)
سیروس جعفری
۱۷:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
با سلام جناب اقای نوبخت.بازنشستگان بازیچه سیاست
بازی های شما نیستند.مردم رابه بازی نگیرید.اگر مسلمان
هستید....ممنون
.
Iran (Islamic Republic of)
محمودی ازتهران
۱۷:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
باسلام معلمها که کل سال را تعطیل هستن
دائمن هم ازکمبود حقوقشون میگن .مگه نگفتن
بقدر دوقت میزنم پنبه .کسی که تمام سال رو تعطیل است چه گلایه ای به کمی حقوق.
اونوقت معدن چی ها چندصدمتر زیرزمین
با اون همه بدبختی حقوق اداره کاری بعضیهاشون
حتی بیمه هم ندارند .اونهایی که دائم تعطیل
هستن قضاوت کنند ,, عجبا ..؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا خلیلی
۱۷:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
اینطور نمی ماند یک ر وز منتقم خواهد امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام
من کمتراز 6ماه که با30سال سابقه بازنشسته شده ام وتفاوت حقوقی ام با شاغلان همترازم 10درصد بود اما با اجرا کردن فصل دهم از خدمات کشوری تفاوت حقوقی ام 30درصد شده است.چرا دولت قانون را ناقص اجرا می کند وهمیشه به نفع خود وسلیقه ای انجام می دهد.قانون برای همه یکسان است و باید برای همه انجام شود .
Bulgaria
امیر
۱۷:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
به نظر میرسد همه سرکارندواین همه هیاهو برای هیچه.گفتار درمانی همیشگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
بازنشستگان تامین اجتماعی چنددرصد اضافه میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
من امسال کمتر از 6ماهه که با 30سال باز نشست شدم ولی تفاوت حقوقم با همتراز خودم 10درصد بود اما با افزایشی که شاغلین به عنوان فصل دهم شامل حالشان شد حالا فاصله بین ما 30درصد شده است.آیااین عدالت است.چرا همیشه دولت قانون را ناقص اجرا میکند چرا دولتمردان مادر اجرای قوانین ضعیف عمل میکنندوبه نفع خود انجام می دهند.قانون برای همه یکسان است ونباید سلیقه ای انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
لطفا از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ام خبری بزارین بخدا شرمنده زن و بچه هامونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ادمین محترم لطفا پیگیر افزایش حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی باشین به مولا علی ۹۰ درصد ما از ۲ میلیون کمتره حقوقمون جناب سالاری مدیرعامل تامین اجتماعی الان کجاست؟؟ چرا دولت بدهی خودشو به سازمان نمیده ک بهونه نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تاوقتی همسان سازی و افزایش حقوق بازنشسته و کارگر تامین اجتماعی مشخص نشده نباید کارمندان و بازنشسته های کشوری ام افزایش حقوقی داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خوشت میاد ما کی هستیم که به نظرات ما گوش بدن اینا هر جور عشقشون بکشه قانون اجرا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
پس هر روز شما یه چیزی می نویسید!!!!
مگه اعلام نکردید حقوقا از ۳۳درصد تا ۷۷ درصد افزایش داره!!!
خودتونم نمیدونید چند چند هستید!!
هرروز یه تیتر،هرروز یه نفر نظر میده!!وبلاخره هرروز یه جور تو رسانه ها حقوق بازنشسته ها افزایش پیدا میکنه!!!وتوتلویزیون هزاران بار خبرخوش برای بازنشیته ها!!!پس چی شد؟؟
شما اول اعلام میکنید بعد تصمیمیم میگیرید؟؟
بازنشسته ها شدند بازیچه دست شماها؟؟!!!!
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
افزایش 77 درصدی برای بازنشستگان تامین اجتماعی رخ خواهد داد. این بازنشسته ها کشوری و لشکری هستند و افزایش پلکانی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
هنوز افزایش حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی مشخص نشده چرا به دروغ میگین ۷۷ درصد افزایش حقوق دارند و بقول چه کسی؟؟؟ از قبل از عید تا به امروز هیچ حرفی از بازنشسته تامین اجتماعی نزدند شاید لشگری متظورتونه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
Yjc اصلا افزایش ۷۷ درصدی حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی صحت نداره و حتی هنوز میزان افزایش مشخص نشده
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۰:۴۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تامین اجتماعی که میگن هنوزی چیزی تصویب نشده!!!
اینم شما از خودتون نوشتید؟؟!!!
اتفاقا برعکس این افزایش۷۷ درصدی شامل بازنشسته های کشوری ولشکری اعلام شد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
زنگنه
۱۰:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
جناب اقای جاوید اقتصاد دان دولت اگر کسری بودجه داردچرا به شاغلین 50درصد .معادل 4میلیون تومان اصافه کرده پس معلوم است نه اقتصاد دان کاردانی داریم ونه دولتئ که به فکر بازنشستگان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فرهنگی
۰۹:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
آقای نوبخت می گویند در سال ۹۹ باز نشستگان با دو بحران و تورم چهل درصدی مواجه هستند چرا این مسائل در افزایش ۵۰ درصدی کارمندان تاثیر نگذاشت؟؟؟ همیشه کمبود بودجه برای قشر زحمت کشیده باز نشسته هست؟!!! باز نشسته سی سال عمرش را صرف خدمت کرده و حالا یاید با حرف ها فریب بخور د و قانع شود و برود گدایی!!!
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تکلیف حقوق بازنشستگان چیست؟
آقای نوبخت :دوبارازروی تصمیم کبری بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
برا دولتیا که اسفند ماه چراغ خاموش ۵۰% اضافه شد پول بود الام هم مسلم ۲۰% براشون کنار گذاشتن برا بازنشسته ها آسمون تپید
حتماً دوستان انتظار داشتن کرونا زحمتشون رو بکشه که تا اینجا که نشد.
این عوام فریبی و بازی با اعصاب و آبروی جمع زیادی از بزرگان و زحمت کشیده های مملکت بدست تک و توکی افراد دولتی زیبنده نظام اسلامی نیست.
۵۰% حق الناسه یا از بقیه را هم کم کنید یا به همه اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
دولتی که تبعیض ایجاد میکند ....دولتی که شاغلین را دوبار درسال افرایش حقوق می دهد وبازنشستگان هیچ خدا خانه ظلم را بسوزاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
باسلام چرا درافزایش حقوق بازنشسگان سنوات خدمت مدرک نحصیلی حق مسولیت را در نظر نمی گیرند ایا معنی همسان سازی این است بازنشسته فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
حالا که فعلا همشون تعطیل هستند و همشون حقوق می‌گیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
خدا رو شکر شما ایرانی هستید و برای مسئولین مهم هستید و پیگیر افزایش حقوق شما هستن تامین اجتماعی بازنشستش نه ایرانی هست نه انسان هست نه نیاز به افزایش حقوق داره..کمترین دریافتی مال تامین اجتماعی هست اما ببینی کسی پیگیر هست از بالا تا پایین مسئولین رو میگم‌تا رسانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
خدایا به مدیران بگو حقوق ما را زیاد کنند ما بازنشستگان کشوری از فقر خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
پدر من ۲۰ سال پیش از ادراه راه بازنشسته شده و حقوق ۱۴۰۰ به دلیل سال بازنشستگیش در حالی که سختی کار آنها با امکانات سخت افزاری ادارات قابل مقایسه نیست راننده بود و خودش میگه زمانی که آنها با ماشین قدیمی بدون بخاری و اتاق مناسب تو سرمای ۲۰ یل ۳۰ درجه زیر صفر گردنه های برف گیر با برف بالای ۳ چهار متر در کمترین زمان بارش و روز وشب کار میکردن زمانی رو میگه که مجبور شده لباس خودش رو برا به کار انداختن ماشین یخ زده تو کولاک رو آتش بزنه و لخت تا آبادی برسه نصف بیشتر بدنش سرما زده شده چون ماشینهاشون بخاری درستی نداشته وخدا رحم کرده زنده مونده حالا کمترین حقوق رو داره حالا چرا آنچنان حقوق میگیرن و بعضی این چنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
این ها بازنشستهای تامین اجتماعی هستند؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۲:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
خیر بازنشستگان کشوری و لشکری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
بازنشسته های تامین اجتماعی چی؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسینی
۲۱:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
اخه چرا این همه حرف های مختلف یکبار گفتید بازنشستگان لشگری 75درصد یکبار میگید یکسان سازی با 15درصد افزایش خدا وکیلی شما هنوز ی حقوق رو نمیتونید مشخص کنید چه جوری این مملکت رو مدیریت می کنید با این همه ثروت خدا دادی بازنشسته لشکری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من بعد از اینسایت شما را نمی خوانم جون دریکی از بندها مرقوم فرمودید 25 درصد بازنشستگان حد اقل بگیرو الباقی حد اکثر بگیرند.من با فوق لیسانس و 33سال سابقه و مدیریت 3200 می گیرم و در یکی ازسایتها خواندم فرد یا افرادی بالای50 ملیون می گیرند. ایا توجیه شما درست است خدا حافظ شما.پایان
آخرین اخبار