توزیع بیش‌از پنج هزار اصله درخت شیشه شور در ایرانشهر

شهردار ایرانشهر گفت: بیش‌از پنج هزار اصله درخت شیشه شور طی ٢٠روز گذشته توسط شهرداری در بین شهروندان این شهرستان توزیع و کشت شده است.

نوراحمد درخوش در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان با بیان اینکه درخت شیشه شور از تیره بیدهاست و منشا آن از کشور استرالیا است اظهارداشت: این درخت در مقابل خشکی، گرما و باد مقاوم بوده و به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب ایرانشهر شاهد رشد این درخت در این شهرستان هستیم.

او ادامه داد: هم‌اینک در اکثر خیابان‌ها، معابر و منازل شهروندان ایرانشهری درخت شیشه شور با گل‌های زیبا خودنمایی می‌کند.

شهردار ایرانشهر گفت: رو به پایین بون نوع گل این گونه زینتی به آن زیبایی خاصی بخشیده است.

اوبا اشاره به اینکه تا کنون بیش‌از ١۵ هزار اصله درخت شیشه شور در خیابان‌ها و معابر ایرانشهر کشت شده گفت: شهرداری در نظر دارد هر سال پنج هزار اصله از این درخت زیبا را در فضا‌های سبز میادین سطح شهر غرس و به طور رایگان بین مردم توزیع کند.

درخوش اظهارداشت: با آغاز فصل بهار، رویش گل‌های رنگارنگ و بیدار شدن درختان از خواب زمستانی، درخت شیشه شور با خودنمایی در میادین و بوستان‌های ایرانشهر چشم هر رهگذری را مجذوب خود می‌کند.

وی بیان کرد: ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد و داشتن بیش از ۱۰۰ هکتار فضای سبز عنوان سرسبزترین شهر سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: شهرداری ، درختکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار