سران اروپایی: کرونا می‌تواند به تجزیه اروپا منجر شود

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد رهبران اروپایی نگران این موضوع هستند که شیوع ویروس کرونا می‌تواند به تجزیه اروپا منجر شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که بیماری همه‌گیر کرونا- با بحران‌های بهداشتی و اقتصادی همزمان- در حال تعمیق خطوط گسل در اروپا است به گونه‌ای که برخی از رهبران آن بیم دارند که این امر می‌تواند یک تسویه حساب نهایی باشد.

انسجام اتحادیه اروپا در پی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، ناآرامی‌های سیاسی ناشی از مهاجرت ۲۰۱۵ و بحران مالی ۲۰۰۸ ضربه خورده و  به چالش کشیده شده است.

اکنون، اگر رهبران اروپا نتوانند مسیری منسجم‌تر را ترسیم کنند، همانطور که یکی از معماران آن توصیف کرده است، پروژه اروپایی با "خطری مرگبار" مواجه خواهد شد.

در اوایل شیوع ویروس کرونا، واکنش کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نشان دهنده منافع و آرمان‌های اروپایی نوع‌دوستانه را نشان می‌داد. اما به تدریج محدودیت‌های مرزی مجدداً اعمال شد و آلمان و فرانسه ممنوعیت صادرات تجهیزات پزشکی از قبیل ماسک و دستگاه‌های تنفسی را حتی در شرایطی که ایتالیا درخواست کمک کرده بود، ممنوع اعلام کردند. اما روسیه و چین با کمک‌های پزشکی - اگرچه گاهی ناقص- به کمک ایتالیا رفتند.

در مجموع، این تنش‌ها می‌توانند ائتلاف در اتحادیه اروپا را تحت الشعاع قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار