مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود ۱۳ هزار هکتار رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ هزار و ۸۸۹ هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان سال گذشته تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهار داشت: هم‌اینک شهرستان‌های سرباز، قصرقند، فنوج، نیکشهر، کنارک و چابهار درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند.

او از ریزش جدید ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: روز ۱۵ فروردین ۲۵۰ هکتار ملخ صحرایی در شهرستان‌های بمپور، نیکشهر و سیب و سوران بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان با تشکیل ۴۴تیم دیده‌بانی و ۳۰ تیم مقابله، مبارزه با ملخ صحرایی را در این استان مورد توجه قرار داده است.

او اظهارداشت: با وجود شیوع ویروس کرونا دست‌اندرکاران بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان به عنوان مدافعان امنیت غذایی بی‌وقفه به مقابله با این آفت بین‌المللی می‌پردازند.

زورقی تاکید کرد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مرتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

او  بیان کرد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی با بسیج امکانات مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هکتار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب رسانی به بخش کشاورزی شد.

ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار