بازدید فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش از اقدامات ضدکرونایی ارتش مرند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش از اقدامات ضدکرونایی تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی شهید اشراف شهرستان مرند بازدید کرد.

بازدید فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش از اقدامات ضدکرونایی ارتش مرندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،امیر سرتیپ دوم  حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش از اقدامات ضدکرونایی تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی شهید اشراف شهرستان مرند بازدید کرد.

امیر سرتیپ دوم  حاجیلو بعد از بازدید از پست کنترلی و غربالگری و ضدعفونی ارتش شهرستان مرند مستقر در سه راهی خوی گفت: قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش بعد از درخواست استانداران شمالغرب کشور ۱۷ پست کنترلی در محل ورودی استان‌ها دایر کرده است.

او گفت: در این پست‌ها ضمن کنترل و محدود کردن تردد‌ها بر اساس پروتکل تعریف شده بین استان‌ها و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی پایش علایم بیماری کرونا و غربالگری آن نیز انجام می‌گردد.

امیر سرتیپ دوم حاجیلو در خصوص اقدامات ضد کرونایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه شمالغرب کشور نیز گفت: از ۲۴ اسفند ماه سال ۹۸ تا به امروز ۳ مرحله رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای با محوریت نمایش اقتدار و توانمندی یگان‌های جنگ نوین و بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.

او با بیان اینکه رفع آلودگی و ضدعفونی اماکن عمومی و شهر‌ها نیز از دیگر اقدامات ارتش است افزود: تمامی ظرفیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران تا پایان  ویروس کرونا در پشتیبانی از طرح‌های وزارت بهداشت و درمان کشور قرار دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا با اشاره به برپایی ۸۵۰ تخت استراحتگاه و نقاهتگاهی در ۱۱ شهر شمالغرب کشور توسط ارتش، افزود: استراحتگاه ۲۰۰ تختخوابی با مدیریت بیمارستان منطقه‌ای امام علی (ع) شهرستان تبریز توسط نیروی زمینی ارتش افتتاح شد.

او افزود: بیمارستان امام علی (ع) تبریز تا به امروز ۶۰ بیمار کرونایی را پذیرش کرده و با ارائه خدمات درمانی به مداوای آن‌ها پرداخته است.

امیر حاجیلو با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی خود به سر می‌برد گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ مورد مثبت کرونا بین نیرو‌های ارتش در یگان‌های منطقه‌ای شمالغرب کشور نداشته ایم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا گفت: همچنین در برخی شهرستان‌ها با توجه به اعلام نیاز، افرادی از کادر درمانی ارتش اعم از پزشک و پزشکیار در اختیار بیمارستان‌های مرجع قرار گرفته است.

او با بیان اینکه قرارگاه منطقه‌ای از ظرفیت یگان‌های خود برای تولید دستکش، ماسک و لباس‌های محافظتی بهره گرفته افزود: تا به امروز نزدیک به یک هزار دست لباس محافظتی تهیه و به کادر درمان در بیمارستان‌ها اهدا شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.