رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم خبر داد؛

کاهش ۴۴ درصدی ماموریت‌های اورژانس قم

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم از کاهش ۴۴ درصدی ماموریت‌های این مرکز در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمد شهیدی،رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم گفت:ماموریت های این مرکز در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد کاهش‌ یافته‌است.

او افزود: ماموریت نوروزی مرکز اورژانس ۱۱۵ قم ۲۴ اسفندماه ۹۸ آغازشده و تا هشت صبح ۱۶ فروردین‌ماه  ادامه داشت که در این مدت، ۲ هزار و ۷۸۴ ماموریت از سوی کارشناسان این مرکز انجام شد.

او اضافه کرد: در این مدت ۳۶۱ تصادف شهری و ۷۷ تصادف جاده‌ای به این مرکز اعلام شد که به ترتیب ۶۶ و ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش نشان می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم ، تعداد کل مصدومان ویزیت شده درصحنه در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای ۵۶۶ نفر بود که نسبت به پارسال ۶۸ درصد کاهش‌یافته است.

شهیدی ادامه داد: همچنین تعداد کل مصدومان انتقال‌یافته به مراکز درمانی در حوادث ترافیکی شهر و جاده‌ای نیز ۱۱۹ نفر است که ۷۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او  بیان کرد: تعداد موارد فوت‌شده در صحنه در حوادث ترافیکی ۲ نفر بود که هر دو مورد در حوادث جاده‌ای رخ‌داد و نسبت به مدت مشابه پارسال که هفت نفر بود، ۷۱ درصد کاهش یافته‌است.

شهیدی گفت: در طرح امداد نوروزی همه پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ قم که در شهر و جاده مستقر هستند، علاوه بر انجام ماموریت‌های دیگر اورژانسی که به‌واسطه ایجاد شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و سایر بیماری‌ها همانند سایر ایام سال برقرار بود، برای مواجهه با هر نوع حادثه ترافیکی نیز در آماده‌باش کامل بودند.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۰ پایگاه جاده‌ای، ۱۹ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، ۶۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار