رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:طی ۲۴ گذشته تست کرونای ۸ نفر دیگر در استان مثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:طی ۲۴ ساعت گذشته تست کرونای ۸ نفر دیگر در استان مثبت شد.

او افزود: با احتساب این موارد مثبت شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در هرمزگان به ۲۹۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۸ نفر جدید مبتلا شده امروز؛ ۴ نفر در بندرعباس، ۲ نفر در پارسیان، یک نفر در بندرلنگه و یک نفر در میناب بود.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدید بر اثر کرونا نداشته ایم و شمار فوتی‌ها در استان ۱۸ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۲۳۵ نفر از مبتلایان به کرونا در استان تاکنون بهبود یافته و مرخص شده اند و ۴۰ نفر دیگر هنوز بستری و در حال درمان هستند.

فرشیدی گفت: تاکنون از ۱۷۰۱ نفر نیز آزمایش گرفته شده که ۱۳۹۷ مورد منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از ابتدای شیوع کرونا هزار و ۶۵۹ نفر با علایم بیماری‌های حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

فرشیدی گفت: ۱۶۹ نفر از این شمار هنوز بستری هستند که ۲۲ نفر از این شمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

فرشیدی افزود: تاکنون در بندرعباس، ۱۴۸ نفر، کیش ۴۷ نفر، قشم ۲۸ نفر، میناب ۲۹ نفر، بندرلنگه ۸ نفر، پارسیان ۸ نفر، حاجی آباد ۹ نفر، رودان ۶ نفر، خمیر ۶ نفر، بستک ۳ نفر، و جاسک یک نفر مبتلا به کرونا داشته اند.

او گفت: افزایش موارد مثبت ناشی از افزایش آزمایش‌های تشخیص است که از سی تا چهل مورد در روز‌های گذشته دیروز به ۲۰۸ آزمایش رسید و تلاش می‌شود تا پایان فروردین ماه به روزانه ۴۰۰ آزمایش در روز برسیم تا موارد بدون علایم، ولی مثبت را بهتر شناسایی کنیم.

فرشیدی گفت: انتقال ویروس اکنون به روستا‌های استان نیز رسیده است و دهیاران و بهورزان باید در این زمینه مراقبت بیشتری داشته باشند.

او افزود: بیماران و خانواده‌های آن‌ها نیاز به حمایت دارند که تاکنون ۱۰ انجمن مردم نهاد در این مسئله خدماتی ارائه کرده اند، ولی نیاز بیشتری در این زمینه داریم.

فرشیدی گفت: از شنبه فعالیت ادارات افزایش می‌یابد، ولی باید دستور العمل‌های بهداشتی حتما رعایت شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار