همتی به باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد؛

هرمزگان در سیل نوروزی متحمل چه خسارت‌هایی شد؟

استاندار هرمزگان جزئیاتی از خسارات سیل نوروزی هرمزگان ارائه داد.

همتی/سیلابفریدون همتی استاندار هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان خسارات وارد شده ناشی از سیلاب در این استان؛ اظهار کرد: راه روستایی گشوئیه، سمیلان، آبگزان، چاردهنی و کلاتو به علت طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود و بخش‌هایی از راه روستایی بادافشان، بزرد و سیاه مفان تخریب شد که نیاز به بازسازی دارد.

او ادامه داد: بخشی از خط انتقال آب کشوئیه آسیب دیده که موجب قطعی آب در این منطقه شده و با پایدار شدن شرایط نسبت به رفع مشکل این اقدام شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به میزان خسارات انسانی، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل بارندگی و جاری شدن سیلاب دو تبعه افغان (پدر و دختر) در منطقه ده ماتون در رودخانه فصلی غرق شده‌اند که جستجو برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد؛ افزون بر این دو نفر هم در این سیلاب با کمک نیرو‌های امدادی نجات پیدا کرده‌اند.

همتی اضافه کرد: یک مادر به همراه دختر ۵ ساله در روستا‌های بخش تخت، غرق شدند که با کمک نیرو‌های هلال احمر اجساد آنها یافت شده است.

او در ادامه افزود: در این حادثه روستای تمبک پایین به علت باز شدن دریچه سد استقلال دچار آبگرفتگی شد که با جدیت فرماندار شهرستان میناب و همکاری عوامل امدادی، نسبت به اسکان موقت روستاییان آسیب دیده از سیل و تأمین اقلام ضروری و آذوقه اقدامات لازم به عمل آمد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: در حال حاضر راه ارتباطی ۵۴ روستا به بخش گافر و پارامون روستای درنگ دمو – محمود آباد، به دلیل طغیان رودخانه جگین به مرکز شهرستان قطع است. خسارت وارد شده به تاسیسات زیر بنایی، محور‌های مواصلاتی روستایی و اصلی و جاده‌های دسترسی به سد‌های شمیل و نیان موجب توقف کوتاه مدت تامین آب شرب شهر بندرعباس و میناب شده است.

او اظهار کرد: چاه‌های تامین آب و خط انتقال برق، تاسیسات ایستگاه‌های فشار قوی و متوسط برق، پست‌های برق استان و ایستگاه‌های پمپاژ آب دچار آسیب شده است؛ همچنین دو حلقه چاه تامین اراضی دشت جگین به همراه تاسیسات، به طور کامل به زیر آب رفته که تمام این خسارت‌ها در حال جمع بندی است.

استاندار هرمزگان گفت: سامانه بارشی از روز شنبه ۹ فروردین وارد و پس از فعالیتی قابل توجه در پایان روز دوشنبه ۱۱ فروردین در مناطق شرقی استان خارج شده است؛ البته این بارندگی بیشتر مناطق شمالی استان (شهرستان حاجی آباد) را تحت تاثیر قرار داده است که خوشبختانه تلفات و خسارت جدی تا این لحظه گزارش نشده است.


بیشتر بخوانید: احتمال وقوع سیلاب در برخی از شهر‌های کشور


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار