معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در دوره پسا کرونا برای جبران خسارات

محمودیان از تلاش برای جبران خسارات فعالان صنایع دستی در دوره کرونا و قرنطینه اجباری خبر داد.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در گفت وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، میزان خسارت‌های ناشی از شیوع کروناویروس جدید در عرصه صنایع دستی را چنین تشریح کرد: اگرچه هم‌اکنون و قبل از بررسی‌های کامل نمی‌توان میزان خسارتی را که شیوع کرونا به عرصه صنایع دستی کشور زده است را به صورت دقیق اعلام کرد؛ اما باید گفت تولید، فروش و صادرات چمدانی و رسمی صنایع دستی کشورمان با شیوع گسترده این ویروس زیان دیده است. تعطیلات نوروز و برگزاری نمایشگاه‌های عیدانه همواره فرصت مغتنم و مناسبی برای رونق بخشیدن بیش از پیش به عرصه صنایع دستی کشور به حساب می‌آیند، اما امسال با وجود شرایط حاکم بر کشور و جهان نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

او افزود: ما تلاش کردیم با توجه به تأکیدات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تمهیداتی را برای کاهش خسارت هنرمندان عرصه صنایع دستی بیندیشیم و آن‌ها را اجرایی کنیم. البته تمهیدات ما برای تحقق هدف ذکر شده به کار‌هایی که انجام شده است، محدود نمی‌شوند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: با توجه به لزوم بازگشت عرصه صنایع دستی به روز‌های رونق‌ خود تمهیداتی همچون توجه بیش از پیش به تبلیغ و فروش صنایع دستی در فضای مجازی اندیشیده شده و در دستور کار قرار گرفته است. در عین حال تلاش می‌کنیم زمینه لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در دوره پساکرونا را مهیا کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.